משכנתא לסגירת הלוואות – נקודות שחשוב לדעת

מעוניינים לסגור את ההלוואות שלקחתם? המומחים של חברת שקוף חברה לייעוץ משכנתאות מסבירים את כל הנקודות הכי חשובות בדרך לסגירת החוב באמצעות לקיחת משכנתא.

סגירת חובות חשוב לדעת

  • לקיחת משכנתא לסגירת הלוואה אפשרית עבור כל אדם אשר נטל משכנתא עבור נכס נדל"ן בבעלותו ולבצע "מחזור" – כלומר לקיחה של משכנתא חדשה וזאת על מנת לכסות את ההלוואות שהוא לקח ולא יכול להחזיר. למעשה, מדובר בפירעון מוקדם מלא של המשכנתא החדשה אשר נלקחת.
  • הזכאות ללקיחת משכנתא לסגירת הלוואות ניתנת למי שעל הסכום שנותר לתשלום במשכנתא הקיימת מהווה לפחות 10% מהסכום המקורי, וכי הוא עומד בכל הדרישות של הבנק לקבלת משכנתא חדשה, כאשר הפרמטר החשוב ביותר הוא כושר השתכרות והיסטוריית אשראי תקינה, וזאת על מנת להבטיח את קבלת הכספים במועדם. במידה ולאדם המבקש ישנם תשלומים חוזרים, או צ'קים שחזרו וכן חשבון מוגבל תיתכן אפשרות כי הבנק יסרב לאשר זאת. באמצעות יועץ משכנתאות ניתן להעריך את האפשרויות הקיימות וכן להמתין עד לתום התקופה בה יוסרו המגבלות ואז לנסות להתחיל את התהליך בשנית. כאמור, מדובר בפרמטרים קריטיים לטובת אישור המשכנתא באופן עקרוני ע"י הבנק.
  • גובה ההחזר על המשכנתא הקיימת יגיע לעד 50% לכל היותר.
  • בישראל קיימים מספר בנקים אשר מאפשרים לקבל משכנתא לסגירת הלוואות, כאשר כל בנק מחליט בעצמו על גובה הריבית ועל התנאים הנלווים למשכנתא. לכן, לחייב אשר מעוניין לקחת משכנתא ישנה זכות לבחור האם לקחת את המשכנתא החדשה מאותו בנק ממנו לקח את המשכנתא הקיימת או מבנק אחר. המומחים של חברת שקוף, המתמחה במתן ליווי וייעוץ משכנתאות מסבירים כי מומלץ מאוד לעשות סקר שוק בין הבנקים השונים בכדי לקבל תמונת מצב מלאה לגבי התנאים השונים המוצעים וגובה הריביות הניתנות בקבלת משכנתא מסוג זה, כמו גם בנושא הריבית – עליו נרחיב בנקודה הבאה.
  • ללקיחת משכנתא לצורך סגירת הלוואה נלווה ריביות. הריבית מחושבת על סמך גובה המשכנתא אשר אושרה, והיא נלוות לסכום ההחזר החודשי. לכן, מסבירים המומחים של שקוף חברה למשכנתאות כי ישנה חשיבות רבה למסלול אשר נבחר מאחר הריבית אשר תשולם תהיה בהתאם לתנאי של אותו המסלול וההחזר. מלקוחות רבים של החברה אשר עברו את התהליך עולה כי רק יועץ משכנתא מקצועי אשר מתמחה בנושא ומכיר את המערכת הבנקאית ניתן להשיג ריבית נמוכה וכן להתמקח, זאת מאחר ורוב הציבור אינו מבין את השפה המשפטית של החוזים או את המערכת הבנקאית, כך שלמעשה לקיחה של יועץ משכנתאות יכולה לתרום משמעותית הן לבחירה של מסלול מתאים והן להורדה משמעותית ביותר בריבית. בנוסף מציינים בחברה כי ישנם תשלומים נלווים נוספים כמו אגרת רישום וביטוח המשכנתא ולכן היועץ מקזז את הוצאות אלו בטרם הוגשה בקשה לקבלת משכנתא.

לפרטים ומידע: https://www.hagana.co.il

אולי יעניין אותך גם

איש מצחיק
עוד באתר
סטנדאפיסט לאירועים

עריכת אירוע כרוכה בהרבה מאוד הכנות וקבלת החלטות באשר לאספקטים רבים של האירוע. אחד המאפיינים העיקריים של אירוע, הוא העובדה שאין בשום שלב של ארגון

קרא עוד »