החזר מס על מחזור משכנתא: שלבי תהליך הגשת הבקשה

לקחתם משכנתא בשנים האחרונות, ומרגישים שאתם כורעים תחת העול שלה? אתם לא היחידים. רוב בעלי הנכסים כיום השתמשו לשם הרכישה במשכנתא שלוו מהבנק, מאחר ומדובר בסכומים שאינם נזילים בהכרח עבור כל אחד או אחת שרוצים לרכוש דירה. בודדים הם האנשים שהצליחו לקנות דירה מבלי למשוך הלוואות, ביניהם כאלו שהכנסותיהם השוטפות הן מעל לממוצע, או שמא בורכו בגב כלכלי רחב. מרבית האנשים נאלצים ברגע האמת, כחלק מההכנות שלהם לרכוש נכס, לקבוע פגישה בבנק ולדון בדבר לקיחת המשכנתא. התרחיש העתידי עשוי להצטייר כפסימי במעט, מאחר ומדובר בהשתעבדות להלוואות לאורך שנים, אך שימו לב לדבר המנחם הבא: כנראה שמגיעים לכם החזרי מס. המשמעות היא שעליכם להגיש בקשה להחזרי מס בעבור המשכנתא ששילמתם, ובמידה והיא תאושר, תקבלו חלק מכספכם חזרה. לפניכם כל השלבים בתהליך הגשת הבקשה.

 

שלב א'- להבין מה מקור החזר המס

כאשר הלווה חותם על חוזה שמאשר את לקיחת המשכנתא, הוא מתחייב גם לחתום על ביטוח מבנה וביטוח חיים כאקט ערבותי. מקור החזרי המס טמון בתשלום הביטוחי שמועבר מחשבונו מדי חודש, מאחר ולפעמים מדובר בסכום גבוה מהנדרש.

 

שלב ב'- הגשת מסמכים רלוונטיים

הגשת בקשה להחזרי מס מיועדת הן לעובדים עצמאיים והן לעובדים שכירים. את המסמכים שמגישים לצד הבקשה עצמה להחזרי מס, יש להגיש בהתאם לסטטוס של מגיש הבקשה- עובד שכיר יגיש טופס 135 בצירוף אישור על פוליסת הביטוח השנתית. לעומתו, עוסק עצמאי יגיש טופס 1301, המהווה דין וחשבון על ההכנסות, שם הוא מתבקש לפרט אודות הכנסותיו השנתיות. חשוב לציין ששלב הגשת המסמכים עשוי להיות מאתגר, מאחר ומדובר בטפסים שאינם בהכרח נגישים, ונדרש זמן רב להמציא אותם. האם יש אלטרנטיבות? על כך נדון בשלבים הבאים.

 

שלב ג'- הגשת הבקשה לרשות המיסים

לאחר האיסוף של כלל המסמכים הרלוונטיים כחלק מהבקשה, נותר השלב האחרון והוא שליחת הבקשה לרשות המיסים. במידה והמגיש הוא עובד שכיר, עליו להגיש את הטפסים שלו ידנית ללשכת פקיד שומת המס. לעומתו, עובד עצמאי יצטרך להגיש את הדו"ח תחילה באופן מקוון, ובהמשך השנה (עד ה30 באפריל של השנה העוקבת לשנת המס) להגיש אותו פעם נוספת לפקיד השומה, רק באופן ידני.

 

חברות המסייעות בהגשת בקשה להחזרי מס

כפי שנאמר לפני, הליך הגשת בקשה להחזרי מס עשוי להיות מורכב, מאחר והוא כולל בירוקרטיה רבה וזמן להתעסק בה. כדי לתת מענה למורכבות הזו, בשנים האחרונות הוקמו חברות ייעודיות שמטרתן לסייע בכל הליך הגשת הבקשה. הן מספקות ליווי צמוד מרגע תחילת התהליך ועד לקבלת ההחזר לחשבון הבנק. למשל, בחברת אינדיגו החזרי מס מטופלים באופן שוטף, ואף הוקמה מחלקה ייעודית שמסייעת לעובדים שכירים בכל תהליך קבלת החזרי המס.

 

משכנתא

 

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לוגו ירוק
דיגיטל
עסקים באינסטגרם – מה הסוד שלהם?

עסקים המעלים תכנים באינסטגרם עושים רושם על המשתמשים ברשת החברתית מבלי להתאמץ ולהשקיע כסף. מה הסוד שלהם? על כך במאמר הבא.   להפוך את העסק למותג איזה עסק לא היה

כלי משפטי
עריכת דין
בחירת עורך דין מקרקעין – מה הפרמטרים?

קונים דירה? מוכרים נכס? מעורבים בהליך של שכירת או השכרת דירה? נושאים אלה אשר עוסקים במקרקעין מצריכים שכירת שירותי עורך דין. לפי אילו פרמטרים יש לבחור את עורך הדין המתאים

בית בבניה
טיפים פיננסים
האם משתלם לקחת הלוואה מהבנק

כל אדם וכל משפחה נקלעים מכת לעת למצב שבו הם נזקקים לעירוי כספי, כלומר לסכום כסף ממקור חיצוני שיאפשר להם להתגבר על בעיות פיננסיות או לפתור בעיות אחרות בבית, בעסק