מה הוא CRO ?

בשנים האחרונות התרחשה מול העיניים של כולנו אחת המהפכות הגדולות בעולם הצרכנות והכוונה כמובן היא לעולם של קניות ברשת. אם בעבר היינו זקוקים לצאת מהבית בשביל קניות, כיום אנחנו יכולים לקנות ולמכור כמעט כל דבר דרך הרשת. בתור בעלים של חנויות ברשת, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדאוג לכמה שיותר קונים, וכאן נעשה לכם היכרות עם כלי חשוב.

 

קניות ברשת

קניות ברשת או קניות בחנות אינטרנטית הן למעשה קניות שמבוצעות באתר שמתפקד בדיוק כמו חנות. אם אתם מחזיקים באתר כזה, חשוב לוודא שכמה שיותר אנשים שנכנסים לחנות שלכם יוצאים ממנה עם סחורה ביד, והכוונה כמובן היא לכך שכמה שיותר גולשים שנכנסים לאתר יבצעו בו רכישה. למעשה, זה המפתח העיקרי להצלחה שלכם, וזה מוביל אותנו לשאלה מה זה CRO?

 

CRO

CRO בתרגום חופשי לעברית הוא אופטימיזציה של יחס ההמרה. אם אתם לא מבינים בדיוק מה זה אומר, מיד נסביר לכם. יחס המרה הוא כינוי ליחס שבין כמות הכניסות לאתר שלכם לכמות הקניות שמתבצעת. באופן פשוט, לוקחים את כמות הכניסות לאתר שלכם ובודקים כמה מתוך מי שנכנס לאתר שלכם אכן ביצע רכישה של המוצרים אותם אתם מציעים למכירה באתר.

 

להשיג תוצאות טובות יותר

ברגע שאנחנו מחזיקים את יחס ההמרה העדכני של החנות שלנו, אנחנו יכולים להתחיל לעבוד כדי להגיע ליחס המרה טוב יותר. שימו לב, בניגוד לשיטות פרסום שונות, שיפור של יחס ההמרה לא מתמקד בפרסום של העסק או בניסיון להגיע לעוד ועוד גולשים. המטרה שלנו היא לגרום לכך שמי שכבר נכנס לאתר יבצע בו קנייה, כלומר להגיע ליחס טוב יותר בין כמות הגולשים לכמות הקונים.

 

איך עושים את זה בפועל?

כמובן שמדובר על תהליך מורכב, ולעיתים יכול לקחת זמן עד שרואים תוצאות בשטח, אולם חשוב לדעת שאם מבצעים את התהליך הזה בצורה נכונה, יש לו סיכוי גדול להוביל את העסק שלכם למקום הרבה יותר טוב.

בשלב הראשון חשוב להבין בתור צרכנים מהם החסרונות של האתר שלנו. חיסרון באתר הוא לא בהכרח דבר שפוגע בפרסום, אלא בעיה מסוימת שיכולה להוביל לקוח להימנע מלקנות את המוצרים שלנו. נסו להיכנס לראש של הלקוחות כדי לזהות את התקלות הללו ולפתור אותן.

 

מי גולש אצלנו?

לעיתים יחס המרה נמוך מצביע על כך שאנחנו לא פונים לקהל יעד נכון. פנייה לקהל יעד נכון תוביל לכך שיותר גולשים יקבל מוצרים שרלוונטיים אליהם וכך יבצעו קנייה של המוצרים. זוהי דרך נוספת שבה אנחנו יכולים להגיע ליחס המרה טוב יותר.

 

לסיכום

CRO הוא שיפור של יחס ההמרה בעסק שלנו, כלומר הגעה למצב שבו אנחנו מגבירים את היחס בין כמות הגולשים לכמות הקונים באתר שלנו. חשוב לבחור איש מקצוע מתאים שיוכל יחד איתכם לבצע את התהליך הזה.

Cro

אולי יעניין אותך גם