איך עובד תהליך הצעת מחיר על דירה מכונס נכסים

רכישת דירה מכונס נכסים יכולה להיות משתלמת כלכלית אבל יכולה לכלול בטוחה גם סיכונים לא מעטים, זה יכול להישמע מפתה לרכוש דירה במחיר זול מערכה בשוק ובמיוחד שהכונס מחויב למכור אותה בדד ליין מסוים. אבל לא תמיד מבינים עומק את המשמעות של קניית נכס מכונס נכסים, במאמר זה נלמד על התהליך, כיצד מגישים הצעה לקניית נכס מכונס נכסים, האם זה משתלם, ובכלל, מהו תפקידו של הכונס נכסים?

 

מהו כונס נכסים?

כינוס נכסים הוא תהליך משפטי ובו בעל תפקיד המוגדר כ"כונס נכסים" שולט בנכסים המוצעים למכירה בכדי שיהיה אפשר לנהל את תהליך המכירה שלהם. לרוב כינוס הנכסים יתבצע במקום בו יש נושה שזכאי לממש את רכושו של אדם פרטי, חברה או קבוצה אשר שועבד אל מול חובות שלא הצליח לפרוע אותם. בבית המשפט בישראל יש 3 קבוצות עיקריות של הליכי כינוס נכסים והם כינוס נכסים במסגרת הדין האזרחי, כינוס נכסים דרך הוצאה לפועל וכינוס נכסים בדיני חברות לטובת אכיפת שעבוד שהוטל על נכס חברה.

 

איך מגישים הצעת מחיר לדירה מכונס נכסים?

בכדי לקנות נכס מכונס נכסים יש תהליך שצריך לעבור, אחרי שבית המשפט או הוצאה לפועל מינו כונס נכסים עליו לפרסם את הנכס המוצע למכירה בעיתונים ובכל פלטפורמה אחרת היכולה לסייע בפרסום הנכס על מנת שהציבור יוכל להגיש הצעות לרכישה, במידה ואתם גרים בבאר שבע תוכלו לפנות לראות דירות מכונס נכסים בבאר שבע ולגלות אלו נכסים מוצעים למכירה, אז איך תהליך הגשת ההצעה עובד?

שלב ראשון ביקור בנכס– אחרי שראיתם את הפרסום והחלטתם שהנכס יכול להיות רלוונטי לכם, בקרו בנכס ובדקו אם תרצו להמשיך בתהליך, המעוניינים להמשיך יקבלו מכונס הנכסים טיוטת הסכם ונוסח הצעה. מי שמעוניין להמשיך בהליך יגיש לכונס הנכסים הצעה על גבי הטופס בחלון הזמן הנקבע מראש.

שלב שני– לעתים כונס הנכסים מזמין לאחר סיום מועד הגשת ההצעות את אותם אנשים אשר הגישו בקשה להציע מחיר, מעין מכירה פומבית כאשר המחיר ההתחלתי של ההצעות יתחיל מההצעה הגבוה ביותר שהוא קיבל. בשלב זה ניתן להוסיף תוספות להצעה שכבר ניתנה כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בנכס, מי שהציע את מחיר ההצעה הגדולה ביותר שתתקבל יהיה הזוכה בנכס.

שלב שלישי– את מספר ההצעות שיתקבלו קובעים מספר פרמטרים כמו מהו סוג הנכס, מהן המגמות שוק שלו באותה נקודת זמן ומהו אופי הנכס?. יש נכסים מבוקשים שלהם יהיו הצעות מרובות לעומת נכסים שלעתים לא מקבלים הצעות כלל. במצבים כאלו הכונס יכול לבקשת מכרז חוזר או לפנות למתווכים שיעזרו במכירת הנכס.

שלב רביעי– אחרי שנקבע זוכה בהליך הצעות המחיר הרוכש שזכה חותם על הסכם רכישה ואותו הסכם מוגש לבית המשפט. אחרי שבית המשפט או הוצאה לפועל מאשרים את ההסכם הרוכש מקבל את הנכס ללא שעבודים או חובות ממש כמו נכס שנקנה בשוק החופשי.

דירות

אולי יעניין אותך גם