איך קונים את הבית הראשון במדינת ישראל?

קניית בית ראשון היא אירוע מאד חשוב בחיי רוב האנשים החיים בארץ. הרבה אנשים מעוניינים לגור בבית שהם רכשו. לדבר זה קיימים יתרונות רבים הן מבחינת נוחות והן מבחינה כלכלית. אפשר להבין את זה צורה פשוטה: במקרים מסוימים עדיף לשלם משכנתא מאשר שכר דירה, שכן בשני המקרים זה כסף שיוצא מהכיס בעוד שבמקרה השני בסופו של דבר יהיה לכם נכס ביד.

בנוסף אנשים רבים היום בוחרים להשקיע את כספם בקניית בית למטרות השקעה. כיום קיימות מספר דרכים בשוק המאפשרות לכם לקחת משכנתא בתנאים מצוינים, בעיקר ברכישת הנכס הראשון, דבר זה יכול, לצד נתונים נוספים, הופך את ההשקעה בנדל״ן למניבה ורווחית.

אם זו פעם ראשונה שלכם חשוב שתלמדו היטב את הנושא על כל היבטיו. צריך להבין את תנודות שוק הנדל״ן ואת התנאים הטובים ביותר ללקיחת משכנתא.

 

מה חשוב לדעת כשאתם רוצים לרכוש בית ראשון בארץ?

יש לחשוב על העסקה ממקום מקצועי ולא רגשי

שימו לב שההחלטה שלכם לא תהיה מונעת רק ממקום רגשי אלא גם ממקום מקצועי. וודאו שאתם מקבלים את כל הנתונים החשובים סביב רכישת הדירה והבינו לעומק את השוק ואת התשואה הריאלית. בין אם אתם קונים דירה להשקעה או למגורים הנתונים האלה חשובים ביותר. לפעמים תרצו לפעול ממקום רגשי לדוגמא לרכוש דירה בסמוך למשפחה או שיקולים אחרים. בעוד שזו שאלה גדולה מאד איפה לגור – חשוב לשים לב שהיא לא מניעה אתכם לבצע עסקאות לא חכמות. חלק מהאנשים בוחרים לקנות דירה ראשונה להשקעה וכלל לא גרים בה.

 

משכנתא ובנקים

אחד הדברים המרכזיים ברכישת דירה הוא הבנק בו תקחו את המשכנתא. במעמד לקיחת המשכנתא ישנם פרטים רבים שיש לקחת בחשבון כגון הצמדה למדד, חלוקה חכמה של המשכנתא ועוד. חשוב לדעת שעל דירה ראשונה ניתן לקבל הלוואה עד 70% משווי הנכס. מדובר בהלוואה גדולה שניתנת בתנאים נוחים באופן יחסי לשוק.

לרוב מומלץ שההחזר החודשי לא יעלה על שליש מסך ההכנסות החודשיות שלכם, מה שיתן לכם מרווח נשימה וניהול כלכלי נכון. במקרה של דירה להשקעה יש להבין מה שכר הדירה הפוטנציאלי מול ההחזר החודשי והאם זה משהו שיכול להתאים לכם. סקירה מעמיקה של השוק יכולה להתבצע בצורה הטובה ביותר על ידי אנשי מקצוע. ביחרו לעבוד עם חברות ההשקעה המובילות במשק כגון ישראטופ השקעות. שם יוכלו להעניק לכם את הייעוץ הטוב, המעמיק והנכון ביותר.

 

יועצים ועורכי דין

תחום הנדל״ן הוא תחום מורכב ומלא בפרטים קטנים. על מנת להבין את השוק לפרטיו יש ללמוד את השוק הרבה שנים וממש ״לטבוע״ בנושא. קשה ללמוד את השוק כאשר זה לא העיסוק המרכזי שלכם. עליכם למצוא את הייעוצים הטובים ביותר בשוק שיכווינו אתכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר, איתם תוכלו לקחת ההחלטות החכמות והבטוחות ביותר.

אז אם החלטתם לקנות את הבית הראשון שלכם בישראל החלו את עבודת החקר וקבלו החלטות חכמות כדי לייצר השקעות טובות!

מה חשוב לדעת כשאתם רוצים לרכוש בית ראשון בארץ

אולי יעניין אותך גם

נדל"ן
איך לקנות בית בישראל היום

רכישת בית בישראל יכולה להיות השקעה מוצלחת ומתגמלת למדי, אך התנהלות מול שוק הנדל"ן הסבוך דורשת תכנון מוקדם ושיקול דעת מדוקדק. בין אם אתם גרים

קרא עוד »