לפני שמשקיעים בארה"ב, אילו חוקים חשוב להכיר?

למרות השינויים הפוליטיים המתרחשים בארה"ב מדי כמה שנים, ניתן לציין כי רפורמת המסים של טראמפ הפכה את ארה"ב יעד משתלם למשקיעים יותר מתמיד.

בין אם אתם מעוניינים לפתוח שם חברה חדשה, להשקיע בנדל"ן ואפילו ביהלומים, כדאי להכיר את החוקים, שיכולים להיות ההבדל הקטן בין השקעה משתלמת לכישלון בקופה.

 

השקעה בארה"ב – משתלם או לא משתלם?

ארה"ב היתה ונותרה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. היא מושכת אליה אנשים מכל העולם ללא הרף, אשר מעוניינים לשפר, או לחזק את מעמדם הכלכלי באמצעות הגירה, או השקעה.

אבל רגע לפני שאתם רצים להשאיר את מיטב כספכם במדינה הענקית והמושכת הזו, חשוב שתדעו איך ה IRS יכול לשנות את כל התמונה – אם לא תתנהלו נכון.

 

בחירת המיקום להשקעה בארה"ב

ארה"ב היא מדינה גדולה, המורכבת ממדינות רבות אחרות.

יש לה ממשל פדרלי, שאחראי על כלל אזרחי המדינה, על המיסוי הממשלתי ועל חוקים פדרליים, החלים על כל אזרחי המדינה באשר הם.

אבל יש גם שלטון מקומי בארה"ב מתבטא בחקיקה מקומית, מיסוי מקומי ועוד.

משום כך, רגע לפני שאתם מחליטים להשקיע בארה"ב אתם צריכים להכיר היטב את חוקי המיסוי של המדינות השונות בארה"ב.

כך למשל, מדינות מסוימות משמשות מקלטי מס למשקיעים זרים ולכן, אם אתם מחליטים לפתוח שם חברה, תשלמו מיסים רק, או בעיקר ל IRS, ללא מס נוסף לשלטון המקומי.

 

חוקי מיסוי נדל"ן מקומיים

גם בתחום הנדלן אפשר למצוא חקיקה שונה בתחום המיסוי בכל אחת מהמדינות.

כך למשל, אפשר למצוא אופי אחר של מיסוי עירוני, כמו גם אזורי, מדינות בהן אפשר לרכוש נדל"ן דרך חברה מקומית בלבד ואפילו מדינות בעלות התנהלות שונה לגמרי מול שוכרים בעייתיים.

 

למרות האמור מעלה, ארה"ב עודנה יעד אטרקטיבי מאוד למשקיעי נדל"ן מכל העולם וגם מישראל ולכן חשוב להכיר היטב את חוקי המיסוי הפדרליים, האזוריים והעירוניים, לפני שמחליטים היכן וכיצד להשקיע.

 

חובת משקיעי נדל"ן בפני הממשל הפדרלי

משקיע זר הוא כל משקיע שאינו אזרח ארה"ב. חשוב לדעת כי כל משקיע זר חייב להגיש דוחות מס לרשויות המס האמריקאיות כל שנה ולדווח על כל הכנסותיו בארה"ב.

שלא כמו אזרחים אמריקאים, משקיעים זרים אינם צריכים לדווח על הכנסותיהם במקומות אחרים בעולם.

 

אמנת מס בין ישראל וארה"ב

אמנת המס בין שתי המדינות קובעת הקלות מידתיות למשקיעים ישראלים בארה"ב, כאשר המיסים אותם משלמים המשקיעים בארה"ב מדווחים גם בארץ ולכן ניתן לקבל זיכוי ממס בישראל עבור מיסים שכבר שולמו בארה"ב.

לסיכום

ניהול השקעות בארה"ב עשוי להיות עניין מורכב, אותו יש לנהל באופן מסודר בסיוע רו"ח בקיא במיסוי אמריקאי, כמו גם בישראלי.

לכן, לפני הכל – מצאו לכם רואה חשבון כזה וצאו לדרך צלחה.

 

השקעה

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

איך מקבלים רישיון עסק
עסקים
איך מקבלים רישיון עסק?

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע בפתיחת עסק. היא מבטיחה שהעסק שלכם עומד בקריטריונים הדרושים שנקבעו על ידי רשויות שונות וכן שהוא עומד בתקנות הרלוונטיות

קרא עוד »
איך נראה יעוץ חכם לעסק
עסקים
איך נראה יעוץ חכם לעסק?

ניהול עסק בישראל נחשב למשימה מאתגרת במיוחד, הן מבחינה בירוקרטית והן בשל התחרות העסקית הרבה. בכדי להצליח במשימה, כדאי שיהיו לכם את כל הכלים המקצועיים

קרא עוד »
עסקים
עסקים
כיצד ייעוץ חכם מייעל את העסק?

בנוף העסקי המהיר והתחרותי של היום, הישארות בקדמת הטכנולוגיה היא חיונית להצלחה. כדי להשיג זאת, ארגונים פונים יותר ויותר לייעוץ חכם, גישה חדשנית המשלבת טכנולוגיות

קרא עוד »
שירותי מחשוב לעסקים
עסקים
שירותי מחשוב לעסקים

בעלי עסק? אנחנו בטוחים שהלו״ז שלכם עמוס, וכל דקה שיכולה להיחסך לכם – חשובה. בשגרה שלכם יש עשרות משימות, וצריך לנהל את העובדים, להוביל פגישות,

קרא עוד »