אילו סוגי ביטוחים חובה לעשות לרכב?

זה לא משנה אם אתם כבר 60 שנה על הכביש או שאתם בני 16 ותשעה חודשים והרגע קיבלתם את רישיון הנהיגה שלכם – ביטוח חובה לרכב אתם חייבים לעשות.

ישנם ביטוח רשות – כמו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', רוצים? תעשו, לא רוצים? זכותכם.

אולם ביטוח החובה קיבל את שמו, רק מפני שהרשות המחוקקת בישראל לא מוכנה שתיכנסו לאוטו מבלי שתהיו מבוטחים בו.

אז מהו ביטוח חובה? איזה כיסוי הוא מעניק לכם? ומה דינו של מי שמושך בכתפיים ונוהג בלי ביטוח? הכל בכתבה שלפניכם. כתבה חובה.

 

ביטוח החובה לא נועד לעשוק אתכם, להפך

ביטוח רכב חובה, נדמה לכם כמו עוד דרך למצוץ מכם כסף ששייך לכם? אז זהו שלא. ביטוח חובה נועד כדי להגן כלכלית על נהגים, הולכי רגל ונוסעים שנפגעו גופנית כתוצאה מתאונה באמצעות רכב. אי אפשר להכחיש שהכביש הוא מקום סכנה, תאונות דרכים הן דבר של יום ביומו. למדינת ישראל חשוב לבטח כל אזרח כך שבמקרה של פציעה יוכל לקבל כיסוי על תשלום הטיפולים הרפואיים להם יזדקק.

בשל כך, פקודת ביטוח רכב מנועי (1970) פוסקת, כי על כל נהג ברכב ממונע להיות מבוטח בתוקף, בפוליסה של ביטוח חובה.

 

מה מכסה פוליסת ביטוח חובה לרכב?

במקרה של תאונה, על חברה הביטוח לכסות עלויות ללא הגבלה של כל הוצאה רפואית. בנוסף, הביטוח מקנה פיצוי על אובדן השתכרות בתקרה של עד 3 פעמים השכר הממוצע במשק, וכן, פיצוי נוסף על הכאב והסבל שנגרמו כתוצאה מתאונת הדרכים.

 

נהיגה ללא ביטוח חובה – השלכות אפשריות

2 השלכות חמורות ישנן לנהיגה ברכב ללא ביטוח חובה:

השלכה משפטית

מכיוון שהוראה זו נקבעה בחוק, נהיגה בכביש ללא ביטוח חובה הינה עבירה פלילית העשויה לגבות מהנאשם קנס כספי גבוה, שלילת הרישיון ואף מאסר בפועל במידה ולנהג יש עבר פלילי בביצוע עבירה זו.

 

השלכה רפואית

במידה ונהג יצא לדרך ללא ביטוח חובה, ונקלע לתאונת דרכים עם נפגעים, לא זכאים הנהג, הנוסעים ומשתמשי דרך אחרים שנקלעו לתאונה, לפיצוי כספי בגין פגיעות גופניות.

במקרה זה, "קרנית" – הקרן התומכת בנפגעי תאונות דרכים תוכל להגיש סיוע.

 

מה יעשו "מסורבי הביטוח"?

חברות ביטוח רשאיות להחליט אילו נהגים לבטח ואלו לא, לפי קריטריונים מסוימים, כך עלול לקרות שנהג עם עבר פלילי עשיר ורזומה של תאונות דרכים, עלול שלא להיענות בחיוב לבקשת פוליסת ביטוח חובה. במקרה כזה על הנהג לפנות ל"פול" – התאגיד המנהל את מאגר ביטוח הרכב, שם יוכל לבטח את עצמו, אם כי במחיר יקר יותר מהמקובל בשוק הביטוח.

 

לא יוצאים לדרך בלי ביטוח חובה בתוקף

לסיכום, ביטוח חובה כשמו כן הוא, ומחובתנו לדאוג שהביטוח יהיה בתוקף כל זמן שאנו על הכביש, הביטוח מעניק כיסוי רפואי לנפגעים בתאונות דרכים. מתעניינים בביטוחים מקיפים יותר? בררו על ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

רכב מבוטח

 

אולי יעניין אותך גם