ביטוח ועד בית – כמה אחוזים מדיירי הבניין חייבים להשתתף

ביטוח ועד בית הוא סוג של ביטוח שמכסה תביעות נזיקין.

ישנן מספר סוגי תביעות אפשריות – נזקים לשלד הבניין, טיפול לקוי בשטחים המשותפים ופציעות בקרב הדיירים והעובדים המועסקים בשטח הבניין.

פוליסת ביטוח ועד בית נרכשת על ידי הועד על מנת להגן עליהם ועל שאר דיירי הבניין מאותן תביעות.

כלל הדיירים משתתפים בתשלום הביטוח כחלק מתשלום דמי הועד החודשיים השופים.

 

למה חשוב לרכוש פוליסת ביטוח לועד הבית?

בניגוד למה שרבים חושבים, העובדה שחברי ועד הבית מבצעים את תפקידם בהתנדבות, אינה מגינה עליהם מתביעות. הם נושאים באחריות על שגיאות, טעויות ורשלנות שביצעו במהלך תפקידם.

בנוסף, לעיתים התביעות כלל אינן בעקבות לקות בתפקודם. אלא בעקבות מקרה רנדומלי ובלתי נשלט, כמו בלאי טבעי, הצפה, אורח שהחליק במדרגות וכו'

 

 מאילו תביעות מגן ביטוח ועד בית?

ביטוח ועד בית מגן ממספר ממספר סוגי תביעות, בין השאר נכללות-

  1. תביעות נזיקין הנובעות מפציעת עובדים- תביעות שמוגשות על ידי אנשים שנפצעו במהלך עבודתם בבניין. לדוגמא- מוביל שהחליק במדרגות, מנקה שנפצעה ממעקה שבור ועוד.
  2. תביעות "צד שלישי"- כיסוי הוצאות במקרה של תביעה בידי דיירים או מבקרים שנפצעו במהלך שהותם בבניין. לכאורה עניין מוזר, כיוון שלא הגיוני שועד הבית אמור להשגיח על כל הנוכחים בבניין בכל זמן נתון. אך כך הוא הדבר. מאחר והשליטה כל אירוע כזה היא אפסית על הועד להגן על עצמו מראש באמצעות הביטוח.
  3. ביטוח המבנה- מכסה הוצאות משפטיות ופיצויים כתוצאה מגרימת נזק למבנה על ידי שריפה, הצפה ועוד. כמו גם בלאי טבעי של הבניין. ועד הבית יכולים לקבל תביעה אפילו בעקבות פיצוץ צינור מים שהזיק לקירות של אחת הדירות. דבר שלכאורה אולי נשמע כעניין בלתי צפוי שאינו באשמת איש.

 

כמה אחוזים מדיירי הבניין חייבים להשתתף בתשלום?

דמי ועד בית חודשיים הינן עניין סטנדרטי שקיים בכל בניין. הם לרוב תואמים את רמת המחייה בבניין. בניין מפואר ישלם יותר, בניין פשוט ישלם פחות. הכל תלוי בהוצאות השוטפות. ההוצאות מתחלקות שווה בשווה בין הדיירים. לכן כאשר מגיע נושא התשלום עבור הביטוח העניין זהה.

ממש בדומה למקרה שבו הנורה בקומה 5 התקלקלה והועד משלם על החלפתה מקופת הועד, כך גם נגבה התשלום עבור הביטוח.

 

המשמעות של החזקת פוליסת ביטוח ועד בית

המשמעות והסיבה העיקרית שאנשים רבים בוחרים להשקיע ברכישת פוליסת ביטוח היא שהיא מאפשרת לחברי הועד לבצע את עבודתם נאמנה, ללא חשש מתביעות עתידיות. רכישת פוליסת הביטוח ממומנת על ידי כלל הדיירים כחלק מתשלום דמי ועד בית שנגבים גם ככה מכלל הדיירים. היא אינה נגבית רק מחברי הועד. לכן אפילו יותר קל לועד לרכוש ביטוח מסוג זה.

 

ידיים ואנשים

אולי יעניין אותך גם