לקיחת משכנתא לקניית רכב – האם זה אפשרי?

הלוואה לרכישת רכב, ניתן לקחת מהבנק, מחברות האשראי, מגופים חוץ בנקאיים כגון: חברות הליסינג ואף מיבואני הרכב. הלוואה נוספת שניתן לקחת היא, משכנתא לכל מטרה, הלוואה זו ניתנת בתנאים נוחים, גם עבור רכישת רכב, וניתן לקחת אותה, ללא קשר למשכנתא הקיימת, על דירת המגורים.

 

משכנתא לכל מטרה

משכנתא זו יכולה לשמש, כהלוואה רגילה לכל מטרה: נסיעה לחו"ל, לימודים, שיפוץ, רכישת רכב, ועוד. תנאי משכנתא זו, שונו במרץ 2020, וכיום ניתן לקחת משכנתא לכל מטרה, בסכום המגיע עד ל- 70% מערך הדירה המשמשת למגורים – לכל מטרה מלבד רכישת דירה להשקעה.

 

יתרונות משכנתא לכל מטרה

למשכנתא לכל מטרה, יש יתרונות על הלוואה רגילה:

  • תקופת המשכנתא, היא עד 30 שנה, וכך, מספר החזרי המשכנתא גדל, וגובה כל החזר קטן משמעותית. למי שנתקל בקשיים, זו הזדמנות מצוינת להקטנת סכום ההחזרים, ללא פגיעה במוסר התשלומים ובדירוג האשראי.
  • הסיכון בהלוואה יורד, כיוון שיש את הדירה, המשמשת כערבות להלוואה. הורדת הסיכון, מאפשרת גם למסורבי הלוואות רגילות, לקבל משכנתא זו.

 

מתי כדאי לקחת משכנתא לכל מטרה?

כל מי שחווה קשיים כלכליים בכלל, ובתקופת הקורונה בפרט, ונזקק לעזרה כספית:

  • מי שביקש הלוואה וסורב, אך עדיין זקוק לכסף.
  • מי שמעוניין למחזר משכנתא, ובנוסף לקבל הלוואה בתנאי ריבית טובים.
  • מי שמעוניין בהלוואה בסכום גבוה, של מאות אלפי שקלים, למשל לצורך פתיחת עסק או השקעה עסקית, לרכישת רכב ועוד.
  • מי שיש לו חובות והלוואות, בין אם הוא מתקשה להחזיר אותם, ובין אם לא.

 

איחוד הלוואות

רוב ההלוואות, הבנקאיות והחוץ בנקאיות, הן בריבית גבוהה יותר, מכל ריבית משכנתא. החזרי הלוואות אלו, עלולים להסתכם באלפי שקלים לחודש. בעזרת משכנתא לכל מטרה, ניתן לשלם ולסגור את כל ההלוואות הקיימות, ובכך יוקטן הסך הכולל של החובות, וכן הסכום של כל החזר.

 

ביטוח רכב

לאחר רכישת הרכב, בעזרת המשכנתא לכל מטרה, יש צורך גם לרכוש עבורו ביטוח. מחשבון ביטוח רכב אינטרנטי, נועד כדי לאפשר לצרכן להשוות מחירים, ולהחליט היכן כדאי לרכוש את ביטוח הרכב. באמצעות המחשבון, ניתן לראות כיצד משפיעים המאפיינים השונים, של הרכב ושל הנהג, על עלותו של ביטוח הרכב. בנוסף, המחשבון יכול לעזור, גם בהחלטה איזה רכב לרכוש, על פי עלות הביטוח עליו.

 

לסיכום

משכנתא יכולה לשמש כהלוואה רגילה לכל מטרה: נסיעה לחו"ל, לימודים, שיפוץ, רכישת רכב ועוד. למשכנתא זו מספר יתרונות: תקופת המשכנתא יכולה להימשך עד 30 שנה, כך שמספר החזרי המשכנתא גדל, וגובה כל החזר קטן. בנוסף, הסיכון בהלוואה יורד, כיוון שיש את הדירה כערבות להלוואה. שימוש במחשבון רכב, להשוואת מחירי הביטוח על הרכב, מקל מאוד על בחירת הביטוח המתאים לצרכינו, והעליות הכרוכות בכך.

לקיחת משכנתא לקניית רכב - האם זה אפשרי

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »