האם ניתן להגדיל מקלחון?

בבואכם לעצב מקלחת או חדר אמבטיה, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתעסקים גם בנושא המקלחון בנוגע לגודלו ולמיקום שלו בחדר הרחצה. כיום, הולכת וגדלה השאיפה ליצור חדר רחצה עם מקלחון גדול ומרווח ככל הניתן, תוך כדי שימת דגש על העצוב שבו. ישנם בתים רבים בהם ניתן לראות מקלחות מרווחות וגדולות, כאשר המקלחון תופס חלק גדול מאוד מחדר הרחצה.

ככלל, המשותף לרוב המקלחונים הוא הזכוכית מהם הם עשויים, החל ממקלחונים קטנים ופשוטים וכלה במקלחונים גדולים ואף יוקרתיים.

 

סוגי מקלחונים

ניתן לחלק את המקלחונים לשני סוגים עיקריים:

  1. מקלחון הזזה, המכיל דלת אשר נעה על מסילות. מתאים בעיקר לחדרי אמבטיה קטנים וצפופים.
  2. מקלחון פתיחה, המכיל דלתות שמורכבות על צירים אשר נפתחות כלפי פנים או כלפי חוץ. מאחר ומקלחון מסוג זה דורש פתיחה של הדלתות, הוא תופס מקום רב יותר בחדר הרחצה.

 

תכנון גודל המקלחון

גודל של מקלחון סטנדרטי הוא בד"כ 80X80 או 90X90 וגובהו עשוי להגיע ל1.90 מטר. במידה ואתם מעוניינים להגדיל את המקלחון מעבר למידות הסטנדרטיות המקובלות, תוכלו לפנות לזגגים מקצועיים שיתנו לכם הצעת עבודה ויתאימו עבורכם מקלחון במידות הרצויות לכם. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי שינוי מידותיו של מקלחון עשויות לייקר את עלותו הכוללת בעוד כ 20 – 10 אחוזים.

 

התאמת מקלחון לאזור בו הוא מתמקם בחדר הרחצה

ישנה חשיבות רבה בתכנון מראש של המקלחון בהתאם לגודל המיקום המשופע בחדר הרחצה, בוא הוא אמור להיות. הדבר נחוץ בכדי לאפשר ניקוז מים באופן תקין וטוב.

 

גודל פתח המקלחון

חשיבות רבה ניתנת גם לתכנון נכון של גודל פתח המקלחון, אשר יש לדאוג כי יהיה רחב מספיק, כך שתהיה גישה נוחה לכניסה וליציאה מהמקלחון. יחד ם זאת, יש להקפיד שלא יהיה פתח רחב מידי למקלחון, אשר יכול להקשות על הפתיחה והסגירה של הדלתות. תכנון נכון של פתח בגודל נכון מומלץ לעשות יחד עם בעל מקצוע בתחום.

 

התאמת מקלחון לצורכי המשתמש

אחד הדברים החשובים אותם יש לקחת בחשבון, בעת התקנת מקלחון, הוא צרכיו הספציפיים של האדם שאמור להתרחץ במקלחון. יש להתייחס לפרמטרים השונים המאפיינים אותו, כגון: ממדי גופו, גובהו, גילו וכיו"ב ובהתאם לדעת לתכנן את מידותיו של המקלחון ואת שאר האלמנטים שבו כך שיתאימו לו ולהימנע מצב בו המקלחות שהוא ייעשה תהיינה בלתי נוחות עבורו. בו.

 

מקלחון זוגי

כיום, הולכת וגדלה המגמה של הגדלת המקלחון למידות של 1.60X90 ס"מ ואפילו יותר, כאשר המטרה בכך היא ליצור משטח רחצה גדול ומרווח שעשוי להתאים לשני אנשים, בו זמנית. מקלחון מסוג זה, יכיל בד"כ שני ראשי טוש ופתח ניקוז גדול יותר מהרגיל.

 

למידע נוסף על התקנת מקלחונים, תוכלו להיכנס לאתר https://zhglassk.co.il/מקלחונים ולהתרשם ממגוון סוגי השירותים המוצעים בו ולהזמין התקנה של מקלחון, מעקה זכוכית או של כל דבר אחר שתחפצו בו.

תכנון גודל המקלחון

אולי יעניין אותך גם