מה ההבדל בין ביטוח רכב לביטוח תאונות אישיות

תאונת דרכים יכולה להיות אירוע קשה, אשר מסתיים בפגיעה ברכוש ולפעמים גם בגוף ונפש.

אבל איזה סוג של ביטוח צריך כדי לקבל פיצויים במקרה של תאונת דרכים? האם ביטוח רכב זה מספיק? האם ביטוח תאונות אישיות מכסה גם תאונות דרכים? מה בדיוק ההבדל בין השניים ומתי צריך כל אחד מהם?

 

סוגי ביטוח רכב

קיימים שלושה סוגים עיקריים של ביטוח רכב:

  1. ביטוח חובה
  2. ביטוח צד ג'
  3. ביטוח מקיף

 

ביטוח חובה מכסה את נושא הפגיעה בגוף – פציעות, חבלות וכן הלאה.

ביטוח צד ג' מכסה פגיעה ברכוש של צד ג' במקרה של תאונה

ביטוח מקיף מכסה נזקי רכוש הן של צד ג' והן של בעל הפוליסה.

ביטוח חובה, כראוי לשמו, הוא ביטוח שחייבים לעשות מכוח החוק בישראל. מי שלא יכול מסיבה כלשהי לעשות את 3 סוגי הביטוחים, יכול בעיני החוק לפחות, להסתפק בביטוח חובה בלבד.

לעומת זאת, ביטוח מקיף כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג' ולכן לא צריך לשנות את שניהם, מספיק חובה ומקיף.

אז מה ההבדל בין הביטוח לרכב לבין הביטוח לתאונות אישיות?

 

ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות מספק כיסוי ביטוחי ומתן פיצויים במקרה של פגיעה בתאונה, שעלולה לגרום למוות, נכות, אובדן כושר עבודה, כוויות, אשפוזים, סיעוד, שברים ועוד.

פיצויים יינתנו רק בתנאי שהנזקים נגרמו כתוצאה מתאונה, לפי תנאי הפוליסה.

יחד עם זאת, ההבדל בין ביטוח רכב לביטוח תאונות אישיות הוא בכל כי ביטוח תאונות אישיות לא מכסה רק נזקים שנגרמו בעקבות תאונת דרכים, בזמן נסיעה ברכב המבוטח, אלא כל סוג של תאונה – בבית, ברחוב, במהלך טיול, אצל חברים וכן הלאה.

חשוב לציין כי ההגדרה לתאונה משתנה בין חברת ביטוח לחברת ביטוח אבל קיימת הגדרה כללית כמעט זהה, לכל חברות הביטוח.

במילים פשוטות – תאונה היא כל פגיעה פיזית המתרחשת כתוצאה מאירוע פתאומי, בלתי צפוי. ההגדרה רחבה יחסית ולכן היא מהווה לעיתים מקור לחילוקי דעות בין התובעים לבין חברות הביטוח.

יחד עם זאת, מדובר על ביטוח חשוב במיוחד עבור עצמאים, שאינם מבוטחים על ידי המעסיק, כמו שכירים למשל ועלולים חלילה להפסיד את מקור הפרנסה שלהם כתוצאה מתאונה.

לכן, חשוב להגדיר את הביטוח בצורה מדויקת, להתאים אותו באופן אישי לצרכים שלכם ולוודא שהוא מספק לכם כיסוי לכל הצרכים החיוניים, בהתאם למצבכם האישי.

 

לסיכום

ביטוח רכב מכסה בין היתר נזקי תאונת דרכים, אבל רק ביטוח תאונות אישיות מספק גם כיסוי לתאונות שאינן תאונות דרכים, כמו תאונת סקי, תאונה בבית, פציעה כתוצאה מנפילה ועוד.

שני סוגי הביטוחים חשובים מאוד, אלא שכדאי לבצע התאמות אישיות כדי לוודא כיסוי אופטימלי לפי שורה של משתנים וגורמים, אשר אינם קיימים אצל כל אחד, אלא הם אישיים.

 

 

אולי יעניין אותך גם