מה ההבדל העיקרי בין משכנתא רגילה להפוכה

רובנו מכירים את המילה משכנתא, בין אם מניסיון אישי, בין אם מניסיון של אנשים אחרים שקרובים אלינו, ובין אם מהכתבות בעיתונים וברשת.

המשמעות של לקיחת משכנתא היא משמעות אדירה עבור זוגות רבים, צעירים ומבוגרים כאחד, שיכולים לאפשר לעצמם רכישת דירה שתהיה להם לנכס עצמי בתום תקופת ההלוואה.

במאמר הקרוב נבין מה ההבדל העיקרי בין משכנתא רגילה להפוכה, על מנת שתדעו מהן האפשרויות שעומדות בפניכם.

 

משכנתא רגילה או משכנתא הפוכה – מה כדאי?

אז לפני שנתחיל לספר לכם על האפשרויות השונות, כדאי להבין שהמילה "כדאי" היא מילה מאוד מסווגת בהקשר הזה. נושא המשכנתא הוא נושא אישי לחלוטין, שמביא איתו מאפיינים שונים כמו הון עצמי התחלתי, יכולות ההחזר, פריסת תשלומי ההחזר ועוד. מהסיבה הזו בדיוק, הכדאיות כאן תשתנה מאדם לאדם, ולכן חשוב לקחת את העניין הזה בחשבון.

משכנתא רגילה היא משכנתא שכל אדם צעיר שיש לו הון עצמי התחלתי של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים יכול לקחת מהבנקים. לעומת זאת, משכנתא הפוכה היא אפשרות שפתוחה רק בפני אנשים שעברו את גיל 60, ושיש להם כבר נכס למגורים.

 

מה הטריק של משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מביאה איתה אפשרות נהדרת לאותם אנשים, שיכולים לשעבד את הנכס שלהם בתמורה לקבלת כסף עבורו. משכנתא הפוכה יכולה לשמש את אותם אנשים לכל מטרה שהיא, בתנאי שהם עומדים, כמובן, בקריטריונים השונים לקבלתה.

היות וגיל 60 הוא גיל שמתקרב לגיל הגמלאות, אותם אנשים לא פעם חוששים מהמצב הכלכלי שיהיה להם לאחר הפרישה, ולכן משכנתא הפוכה היא רעיון מעולה עבורם, שיכול לסייע להם להתמודד עם ההוצאות הקבועות שלהם, שלא משתנות לאחר הפרישה, הוצאות כמו תרופות וטיפולים רפואיים, תשלום חובות פתוחים, תשלומי חשבונות ועוד. משכנתא הפוכה דרך משכנטאצ' היא דרך מעולה להגיע לעולם היתרונות הגדול הזה, ואתם מוזמנים לבדוק אותו גם בעצמכם.

 

ההבדל העיקרי – כסף תמורת נכס, או נכס תמורת כסף

אם כן, ניתן להצביע כבר עכשיו על ההבדל העיקרי שבין משכנתא רגילה להפוכה, והוא ההבדל בין מה שנותנים לבין מה שמקבלים. מסלולי משכנתא רגילה מובילים אתכם לכדי תשלום כספים עבור קבלת הנכס, בעוד מסלולי משכנתא הפוכה מובילים אתכם לכדי שעבוד הנכס תמורת קבלת הכספים.

 

רוצים לשלוט בכל המידע באשר למשכנתא הפוכה?

מי שמעוניין לדעת קצת יותר על משכנתא הפוכה, ולהבין האם המסלול הזה יכול לשרת אותו נאמנה, מוזמן לגלוש אל מדריך של אתר גלובס שעוסק כל כולו בנושא הזה. באופן הזה תוכלו לצבור לעצמכם את הידע המלא כלפי משכנתא הפוכה, ותדעו את כל פרטי המידע החשובים לכם רגע לפני שאתם חותמים על החוזה. אומרים שידע זה כוח, ולכן המדריך יכול להעניק לכם בדיוק את הידע שישמש אתכם. בהצלחה!

 

הלוואה

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »