הטרדה מינית בטיקטוק? מה עושים

הטרדות מיניות ברשת וברשתות החברתיות הן כבר לא עניין חדש ומדובר בתופעה נפוצה ומצערת. טיקטוק היא רשת חברתית חדשה יחסית, התופסת תאוצה בקרב בני הנוער. באופן דומה ליתר הרשתות, גם טיקטוק הפכה לקרקע פורייה עבור מטרידים מיניים. במידה ואתם או קרוביכם חוויתם הטרדה מינית בטיקטוק, חשוב שתדעו – אתם לא לבד ויש מה לעשות בנידון.

 

יש דבר כזה הטרדה מינית שאינה פיזית?

ובכן, הטרדה מינית היא תופעה רחבה ונפוצה בעלת פנים רבות. קיימת תפיסה מיושנת כי הטרדה מינית מתקיימת רק במקרה ונוצר מגע פיזי בין הצדדים, אך כמובן שלא כך הדבר. המישור הפיזי של ההטרדות המיניות כולל במקרים הקיצוניים מצבים של אונס או מעשים מגונים פיזיים, אך גם יכול לכלול מגע באזורים שאינם נתפסים כמיניים כאשר המגע מתקיים בהקשר מיני וללא הסכמה.

במישור הלא פיזי של הטרדות מיניות ישנן התנהגויות הכוללות הערות פוגעניות על רקע מיני, הצעות חוזרות ונשנות לקיום יחסי מין, הפצת תכנים מיניים ללא אישור המוצגים בהם, התייחסות לאדם רק בהקשר המיני. כל אלו ועוד יכולים להוות ביטויים להטרדה מינית, ברשת ומחוצה לה.

 

איך ניתן לדעת אם התקיימה הטרדה מינית?

אנשים נוטים לחשוב שהטרדה מינית היא עניין סובייקטיבי של המוטרדים ושקשה להגדיר באילו מקרים אכן ישנה הטרדה, אך לא כך הדבר. החוק בענייני הטרדות מיניות הוא מוגדר ועומד לצידם של הנפגעים, לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם דורון ויינרייך – משרד עורכי דין. באמצעותו תוכלו לממש את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק במקרה של הטרדה מינית בטיקטוק ומחוצה לו.

 

איך הטרדה מינית בטיקטוק באה לידיי ביטוי?

בתקופה האחרונה החל טרנד אמיץ בטיקטוק, במסגרתו משתמשי הטיקטוק מתעדים הטרדות מיניות המתרחשות במרחב הציבורי, בנוסף המשתמשים משתפים את תחושותיהם בנוגע לכך. הפגיעות המתועדות כוללות בין היתר מגע שהמטרידים כופים על המוטרדים, בנוסף במקרים מסוימים המטרידים נוגעים בעצמם באופן לא מותאם למרחב הציבורי ובלי הסכמה.

ביטויים נוספים של הטרדות מיניות בטיקטוק הן הודעות לא הולמות בעלות הקשר מיני כאשר הובהר שאין רצון לקבל הודעות מסוג זה, הפצה של תכנים בעלי הקשר מיני בטיקטוק כאשר לא ניתן אישור מפורש של המוצגים בתכנים הללו, שידול למעשים מיניים דרך הטיקטוק כאשר הובע חוסר רצון הדדי לבצע את המעשים הללו ועוד.

 

מה ניתן לעשות במקרה של הטרדה מינית בטיקטוק?

במידה ואתם או קרוביכם חוויתם הטרדה מינית בטיקטוק חשוב להדגיש – אתם לא לבד. כאמור, מדובר בתופעה נפוצה ומכוערת, האשמה לא מוטלת על המבוגרים הקרובים למוטרדים ובוודאי שלא על המוטרדים עצמם אלא רק על אלו שביצעו את ההטרדה המינית. חשוב לזכור – החוק עומד לצידם של הנפגעים. באמצעות אנשי מקצוע מומחים בתחום ניתן לתבוע במסגרת החוק את הזכויות באופן מיטבי.

הטרדה מינית בטיקטוק

אולי יעניין אותך גם