מהם היתרונות בלהיות עצמאי ללא חשש מהרשויות

בעקבות משבר הקורונה צעירים רבים איבדו את מקום עבודתם, ועוד רבים אחרים נמצאים בחל"ת שלא ברור מתי הוא יגמר.

ענפים כלכליים שונים כגון ענף המלונאות וענף המסעדנות מצויים במשבר ומפטרים עובדים, ומי שמשלם את המחיר אלו הצעירים.

עם זאת, לא הכל שחור: ענפים אחרים בשוק דווקא הרוויחו ממשבר הקורונה ומגייסים עובדים באופן תמידי.

אחד מענפים האלו הוא ענף השליחויות, כאשר חברות שליחויות הולכות וגדלות ומעסיקות צעירים רבים כעצמאים.

 

חברות השליחויות שהרוויחו ממשבר הקורונה

קל להבין כיצד חברות השליחויות הפכו למרוויחות הגדולות של משבר הקורונה. בסופו של דבר בתקופה בה אסור לצאת מהבית למטרות לא חיוניות במשך שבועות ארוכים ואסור להיכנס לעסקים הומי אדם, אך טבעי שהביקוש למוצרים שיגיעו עד דלת הבית יגבר. אלה החברות שנכנסו לתווך ועושות רווחים בתקופה זו:

  • וולט משלוחים: וולט היא אפליקציה בין לאומית למשלוחי אוכל שהוקמה בפינלנד ומספקת שירות בערים שונות ברחבי העולם, בניהן וורשה, בודפשט, פראג ועוד. בשנים האחרונות החלה וולט לפעול גם בתל אביב, והתוצאה היתה מהפכה של ממש בשוק המסעדנות המקומי. כעת ניתן להזמין משלוחי אוכל מכמעט כל מסעדה בתל אביב, לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול.
  • גט דליברי: גט דליברי היא חברת משלוחים המפעילה שילוחי חבילות במשקל של עד 15 ק"ג. השירות פועל במשך כל שעות היממה ובכל ימי השבוע והקנה לחברה מוניטין של שירות מהיר ויעיל במיוחד.
  • טייק: חברה המפעילה שירות משלוחים, ולצידו עוסקת בפעילות חברתית וסיוע למשפחות ואנשים במצוקה. החברה מקשרת בין מסעדות שיש להן עודפי אוכל ובין נזקקים ומעבירה להם אוכל.

 

מעמד עצמאי שכיר

הדבר המשותף לשלושת החברות הללו מלבד העיסוק במשלוחים הוא המעמד הייחודי של השליחים בהן: בניגוד לחברות אחרות השליחים אינם שכירים של החברה וגם לא עובדי קבלן, אלא עצמאים שמוציאים חשבונית. משמעות הדבר הוא שהעובדים צריכים להתעסק עם הרבה ביורוקרטיה שגוזלת זמן רב ולעיתים גם כסף. למרבה המזל, גם לכך קיים מענה בשוק.

ישנו שירות בשם גט מוטו המסופק על ידי חברות שונות, במסגרתו החברה מוציאה תלושי משכורת לשליחים שעובדים כעצמאים כך שהם יהיו במעמד עצמאי שכיר. באופן זה השליחים יכולים להנות מכל העולמות: גם להרוויח את המשכורת היפה שמרוויחים בחברות הללו, וגם לקבל כל חודש תלוש משכורת מסודר.

 

מהם היתרונות של מעמד עצמאי שכיר?

לשירות גט מוטו וולט ישנם יתרונות רבים:

  • אין צורך בתשלום לרו"ח: כשמתנהלים באופן שוטף מול רשויות המס, לעיתים צריך להיעזר ברואה חשבון ולשלם לו כסף. גט מוטו חוסך לכם צורך זה וינהל את כל הפרוצדורות במקומכם.
  • עבודה בראש שקט: שירות גט מוטו חוסך זמן יקר וביורוקרטיה ומאפשר לכם לעבוד בראש שקט.
  • העמלה הנמוכה בשוק: גובה העמלה המקובל כיום עבור שירותים כאלו הוא 5 אחוז, אך ישנם שגובים 2.5 אחוז בלבד – חצי מהמחיר המקובל בשוק.

 

שעון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם

איך מקבלים רישיון עסק
עסקים
איך מקבלים רישיון עסק?

קבלת רישיון עסק, היא צעד מכריע בפתיחת עסק. היא מבטיחה שהעסק שלכם עומד בקריטריונים הדרושים שנקבעו על ידי רשויות שונות וכן שהוא עומד בתקנות הרלוונטיות

קרא עוד »
איך נראה יעוץ חכם לעסק
עסקים
איך נראה יעוץ חכם לעסק?

ניהול עסק בישראל נחשב למשימה מאתגרת במיוחד, הן מבחינה בירוקרטית והן בשל התחרות העסקית הרבה. בכדי להצליח במשימה, כדאי שיהיו לכם את כל הכלים המקצועיים

קרא עוד »
עסקים
עסקים
כיצד ייעוץ חכם מייעל את העסק?

בנוף העסקי המהיר והתחרותי של היום, הישארות בקדמת הטכנולוגיה היא חיונית להצלחה. כדי להשיג זאת, ארגונים פונים יותר ויותר לייעוץ חכם, גישה חדשנית המשלבת טכנולוגיות

קרא עוד »
שירותי מחשוב לעסקים
עסקים
שירותי מחשוב לעסקים

בעלי עסק? אנחנו בטוחים שהלו״ז שלכם עמוס, וכל דקה שיכולה להיחסך לכם – חשובה. בשגרה שלכם יש עשרות משימות, וצריך לנהל את העובדים, להוביל פגישות,

קרא עוד »