הכול על משכנתא מחיר למשתכן

בשנים האחרונות, מחירי הדירות בישראל עולים ולכן אנשים רבים מתקשים לרכוש דירות בכוח עצמם ונאלצים לקחת הלוואות שונות שמסייעות להם לעמוד במחירים הגבוהים. מדינת ישראל פועלת על מנת להקל על האנשים שרוכשים את דירתם הראשונה ולהעניק להם תנאים מועדפים. כחלק מהפעולות הללו, מדינת ישראל יזמה את תוכנית מחיר למשתכן.

מחיר למשתכן היא תוכנית ממשלתית בשוק הדיור שמטרתה לספק דירה לחסרי בית בישראל. תוכנית זו מקלה על רוכשי דירה ראשונה בעזרת הענקה של תנאים מיוחדים. התנאים הללו מאפשרים לאנשים רבים שמשתתפים בתוכנית לרכוש דירות במחירים מוזלים שמתאימים ליכולות שלהם.

במאמר זה נסביר למי תוכנית מחיר למשתכן מיועדת ונעניק לכם פרטים חשובים על לקיחת משכנתא בתוכנית מחר למשתכן.

 

למי תוכנית מחיר למשתכן מיועדת?

תוכנית זו מיועדת לחסרי דירה בעלי תעודת זכאות שנרשמו לאחת מההגרלות שהמדינה מפרסמת בין אם מדובר בהגרלות קטנות של מאות דירות בעיר מסוימת ובין אם מדובר בהגרלות גדולות של אלפי דירות שמפוזרות ברחבי הארץ. אנשים מוגדרים כחסרי דירה אם הם עומדים בתנאים הבאים:

  • לא היה ברשותם דירה או חלק ממנה ב6 השנים האחרונות.
  • לא שכרו דירה עם חוק הגנת הדייר ב6 השנים האחרונות.
  • לא זכאים לחלק בקרקע המיועדת למגורים.
  • לא רשאים ליחידת דיור במשק חקלאי ביישוב קהילתי
  • לא בעלי זכויות בדירה הנמצאת בשלבי בנייתה.

 

משכנתא במחיר למשתכן

ברוב המקרים, כאשר זוכים בהגרלה של תוכנית מחיר למשתכן, מתעורר צורך לקחת משכנתא שמסייעת במימון הרכישה. על מנת לקבל משכנתא בתוכנית למשתכן, מומלץ לבקש מהבנק אישור עקרוני מיד לאחר הזכייה בהגרלה וטרם כנס הזוכים. ניתן לקבל אישור עקרוני דרך המוקד הטלפוני של הבנק, אך מומלץ לבקש את האישור בכתב.

על מנת לקבל את האישור העקרוני, תידרשו להגיש לבנק מסמכים שונים כגון: תעודת זהות, תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, תיעוד הכנסות נוספות ועוד. בשלב זה מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מומחה שיסייע לכם להשיג את האישור במהירות ולבדוק האם הסכום אליו התחייבתם הגיוני ומתאים לכם ולמצב הפיננסי שלכם.

כאשר אתם לוקחים משכנתא, חשוב לוודא שיש ברשותכם את ההון העצמי הדרוש על מנת לשלם את הסכום החסר ברכישה. שימו לב, שבמשכנתא של מחיר למשתכן הבנק מתייחס לערך הדירה בשוק כאשר הוא קובע את סכום המשכנתא שיעניק לכם. לכן, ההון העצמי שתידרשו להעביר לבנק יהיה נמוך הרבה יותר.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על תחום המשכנתאות? היכנסו ל- wayout.org.il וקבלו מידע חיוני וחשוב על תחום המשכנתאות שיסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם. אם אתם עדיין זקוקים לסיוע בבחירת מסלול המשכנתא המתאים לרכישה שלכם, ניתן למלא טופס באתר ולהתייעץ עם יועץ משכנתאות מנוסה שיסייע לכם בביצוע הבחירה הנכונה.

מפתח ובית

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »