הכירו את המשכנתא ההפוכה

משכנתא הפוכה היא הלוואת משכנתא שנועדה לתת מענה לבני שישים ומעלה המתקשים לממן את עצמם. כאן ריכזנו עבורכם מידע על יתרונות וחסרונות המשכנתא ההפוכה ועל האפשרויות הנוספות העומדות בפני גיל הזהב למימון חלומותיהם. אז בואו נמשיך.

 

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא ההפך מכל הלוואת משכנתא אחרת. היא מכונה גם משכנתא פנסיונית על שם שהיא מדמה את קצבת הפנסיה הניתנת בפעימות (יש אפשרות לקבל את הלוואת המשכנתא בפעימות כמו כל קצבה אחרת). מדובר בהלוואה הניתנת מגוף מממן  (בנק, חברת ביטוח ואפילו גוף מימון חיצוני) תמורת שעבוד הנכס הקיים. ההלוואה ניתנת אך ורק לבני שישים ומעלה ובמעמד נתינת ההלוואה גובה ההכנסות של הלווה כלל לא נבדקות כיוון שאת ההלוואה לא הלווה הוא זה שיפרע, אלא יורשיו.

 

איך נפרעת משכנתא הפוכה?

רק לאחר פטירת הלווה יורשיו יקבלו הודעה על חוב המשכנתא שעליהם לפרוע. תוך שנה הם יכולים לפרוע את החוב, הם יכולים לבחור אם לסלק את ההלוואה בכוחות עצמם בבת אחת או למחזר את המשכנתא להלוואת משכנתא רגילה וכך להתחיל לכסות אותה. אם תוך שנה מיום הפטירה החוב לא מוסדר, הבנק נאלץ לממש את זכויותיו על הדירה וכך הוא מוציא את הנכס למכירה והיורשים מקבלים את יתרת הכסף מהמכירה.

 

מה גובה המימון שניתן לקבל במשכנתא הפוכה?

ניתן לקבל מימון של עד 50% מערך הנכס במסגרת משכנתא הפוכה. יחד עם זאת חשוב לציין כי לרוב גובה המימון המאושר הוא נמוך יותר והוא נבחן בהתאם לגיל הלווה. ככל שהלווה מבוגר יותר, כך גם גובה המימון שינתן יהיה קרוב יותר ל-50 האחוזים המקסימליים. כדי לקבל עוד מידע בנושא, כנסו לקרוא את משכנתא הפוכה – המדריך המלא.

 

יתרונות וחסרונות המשכנתא ההפוכה

מצד אחד משכנתא הפוכה היא הלוואה יעילה המאפשרת למבוגרים המתקשים לפרנס את עצמם, לכלכל את עצמם בכבוד ולחיות על חשבון הנכס שלהם. הרי כשאדם צעיר נזקק לתוספת הכנסה, הוא מגדיל שעות ובוחן אפשרויות לעבודה צדדית נוספת. בגיל מבוגר הכוחות הם כבר לא זהים ולכן גם קשה יותר להתמודד כלכלית. באה הלוואה זו ומציעה פתרון נהדר למי שמחפש מימון למימוש חלומותיו. מטרת ההלוואה לא נבחנת ולכן היא תתאים לכל מטרה.

מצד שני כמו כל דבר בחיים, גם להלוואה זו ישנם חסרונות. החיסרון העיקרי הוא הפגיעה בירושת הילדים, מה שעלול להביא למחלוקת משפחתית, בנוסף, מדובר בהלוואה בעלת ריבית יקרה יחסית ומה גם שגובה המימון הניתן מוגבל ל-50 אחוז מערך הנכס בשוק החופשי. לא תמיד הבנקים יאשרו מימון גבוה כל כך וכך המבוגרים מתחילים לחפש חלופות אחרות.

חלופות יכולות להיות הלוואות מקרן השתלמות, מודל ירושה עצמית ועוד. חשוב לשים לב ולהכיר כל פתרון בפני עצמו וכך גם לדעת להתאים את הפתרון המתאים ביותר.

מטבעות ובית

 

אולי יעניין אותך גם

כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי
משכנתאות
כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות

קרא עוד »