הכל על תכנון פיננסי

אחד הדברים שאנשים מבינים מאוד בשנים האחרונות, בתחום הכלכלי, הוא זה שלא מספיק רק לעבוד קשה ולהכניס כסף, אלא צריך לעבוד כל הזמן על שמירה על איזון כלכלי. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא בעזרת תכנון פיננסי עם גורמים חיצוניים. מה זה בדיוק תכנון פיננסי? מה זה כולל? מה המטרה של זה, ואצל מי כדאי לערוך את התכנון? כל הפרטים כאן.

 

מה זה תכנון פיננסי?

התכנון הפיננסי, אם זה דרך השיא GROUP ייעוץ פיננסי, או דרך כל מתכנון פיננסי אחר, הוא בעצם הליך אסטרטגי של ניהול השקעות וחסכונות. על מנת להגדיל את ההשקעות, בכלל  המכשירים הפיננסים הקיימים, הלקוח במהלך ההליך, מגדיר מטרות, מגדיר תכנית לעמידה במטרות, וניגש לביצוע התכנית. בסוף, היתרון העיקרי של ההליך הוא בכך, שיש בעל מקצוע שמלווה מקרוב, ועוזר לעמוד כמו שצריך ביעדים.

הכל על תכנון פיננסי

מה הם השלבים של תכנון פיננסי?

  • מיפוי המצב – כמו כל תכנון ונתינת שרות כלשהי, וגם אם זה לא דרך  השיא GROUP ייעוץ פיננסי, אחד הדברים הדחופים הוא להבין מה המצב בדיוק. מה הם הנכסים הקיימים, ואת מה צריך לנהל. בסוף, כל תכנית צריכה להתבסס על המצב הקיים כרגע.
  • הגדרת יעדים ומטרות – כל לקוח צריך לקחת רגע, לשבת עם עצמו ולהגדיר למה בדיוק הוא ניגש לתכנון הפיננסי. מה הוא רוצה בדיוק להשיג, עד כמה הוא מוכן להסתכן או להתפשר, ומה הם הדברים שחשובים לו. בנוסף, צריך להחליט מה אורך התכנון, והאם מדובר בהליך לטווח ארוך, או אחד שמטרתו להביא להישגים כבר בטווח הקצר.
  • בניית תכנית לביצוע – זה בדיוק השלב שהמיפוי חשוב כל כך. יחד עם המטרות והיעדים שהוגדרו, המתכנן הפיננסי בונה תכנית שתענה על כל הצרכים, ומצד אחד תעמוד ביעדים וברצונות של הלקוח, ומצד שני תהיה ריאלית וברת ביצוע. בסוף, אם התכנית תהיה לא רלוונטית, כל התהליך יכול להסתיים במפח נפש אחד גדול.
  • מדדים – לאחר מספר חודשים, או זמן מסויים, שיוגדר כמובן מראש. הלקוח יוכל לבדוק בעזרת מדדים מסוימים, האם הוא עמד ביעדים שהגדיר מראש, והאם התהליך אכן מיצה את מטרותיו. שימו לב, גם מדדים אלו צריכים להיות מוגדרים עוד בראשית התהליך, על מנת שלא תיווצר אי נעימות.

 

אצל מי לבצע תכנון פיננסי?

כמו כל דבר בחיים, כדאי מאוד להשקיע מעט קצת כסף ,ולשכור מתכנן פיננסי שהוא איש מקצוע, ובעל ידע וניסיון בתחום. חיסכון של מעט כסף היום, יכול לעשות את ההבדל בין תכנון פיננסי טוב ואיכותי, לאחד שפחות, שיביא בטווח הארוך גם פחות כסף.

לסיכום, תכנון פיננסי הוא דבר קריטי לאלו מכים שרוצים להגדיל את מאזן ההכנסות שלהם ורוצים לשמור על איזון כלכלי, תוך כדי הגעה לרווחה כלכלית. הגדירו לעצמכם יעדים ועימדו בהם.

תכנון פיננסי

אולי יעניין אותך גם