הר הביטוח – למצוא את כל הבטוחים

ככל הנראה אתם מכירים את ביטוח הבריאות ואת ביטוח החיים, גם על ביטוח פנסיוני כנראה שמעתם, ועל ביטוח לרכב, ביטוח למשכנתא, ביטוח דירה ועוד רבים – בטוח שמעתם! אמצעי התקשורת והפרסום מפוצצים אותנו במידע על ביטוחים, והאמת שמרוב ביטוחים לא רואים יער…

הפרסומות וודאי לא ייתנו לנו מידע אובייקטיבי ומקיף, ולעתים אפילו סוכן הביטוח עלול לבלבל אותנו.

על מנת להקל עליכם במעט, וכדי שתוכלו למצוא ידיים ורגליים בתוך כל שלל הביטוחים שמוצעים בפניכם וקיימים היום בשוק הביטוחים, ריכזנו במאמר זה את הביטוחים המרכזיים שכדאי שתכירו. מלבד זאת, באתר "הר הביטוח" תוכלו למצוא את כל פוליסות הביטוח שרכשתם בתחומי ביטוח מסוימים, וכן פוליסות ביטוח על שם אדם שנפטר.

 

ביטוח חיים וביטוח פנסיוני

ביטוח חיים הוא למעשה הביטוח הבסיסי ביותר שרובנו מבוטחים בו. ביטוח חיים הוא העוגן שלנו כלפי המשפחה והאנשים הקרובים אלינו שתלויים בנו כלכלית. ביטוח זה מוודא שגם במצב של פטירה בטרם עת, למשפחת הנפטר יהיה ביטחון כלכלי ופיצוי בעבור הצער שפקד אותם.

סוג נוסף בסיסי של ביטוח הוא ביטוח פנסיוני, שנותן לנו הכנסה לאחר הגעה לגיל הפרישה ואובדן כושר העבודה כתוצאה מכך.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח רכב

הביטוחים הנוגעים לאובדן כושר העבודה שלנו גם הם חשובים ביותר, בין אם מדובר בביטוח בריאות שמטרתו לתמוך בנו במצב של מחלה קשה, ובין אם מדובר במקרה של תאונה אישית (ביטוח תאונות אישיות).

עוד סוג של ביטוח שיש לכל אחד מאתנו למעשה הוא ביטוח רכב, שנמצא בפוליסה נפרדת לחלוטין שקשורה לרכב שלנו, ומבטח אותנו מפני פגיעות ונזקים שונים שעלולים לקרות.

 

ביטוח דירה

ביטוחים נוספים שכל אחד מאתנו צריך שיהיו לו נוגעים גם הם לביטחון הכלכלי שלנו במצבי קיצון, גם אם חלקם לא נוגעים לפגיעה פיזית שלנו. בביטוח דירה, לצורך העניין, נוכל לקבל ביטחון כלכלי שגם במצב של אסון בדירה (פיצוץ גז, שריפה, הצפה) וגם במצב של פריצה (במידה וביטחתם את תכולת הדירה), נקבל את הפיצוי הכספי הראוי ונוכל להשלים את החוסר עם גב כלכלי בסיסי.

 

ביטוח אחריות מקצועית

עוד ביטוח שכדאי לעשות, במידה ואנחנו בעלי מקצועות רלוונטיים לכך, הוא ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח אחריות מקצועית מבטח בעלי מקצוע שונים מפני תביעות הנובעות מהפרת חובה מקצועית, רשלנות, מחדל או השמטה שנעשו בתום לב. ביטוח זה יאפשר לבעל מקצוע לעסוק במקצועו ללא חשש מתביעות שונות.

 

סיכום:

כידוע, הביטוח אולי לא יחזיר לנו את הבריאות, במקרה של מחלה, אך יוריד מאתנו את הנטל הכלכלי הכרוך באירועים הקשים, ויקנה לנו ביטחון ושקט נפשי לאורך זמן. לא מומלץ להזניח את נושא הביטוחים בסוף סדר העדיפויות, ואף מומלץ לקרוא בעיון את פוליסת הביטוח שלכם ולעשות בדיקת איתור ביטוחים מידי פעם. כל תחום שנראה לכם מספיק חשוב – בטחו אותו. מדובר בהשקעה קטנה יחסית בכל חודש, שייתכן ותשתלם לכם מאוד בעתיד.

 

משפחה

אולי יעניין אותך גם