למה חשוב לעשות ביטוח בריאות לפני שטסים לחו"ל

כשאתם טסים לחו"ל, הרבה פעמים אתם יוצאים לדרך בהרגשה שהכול יהיה בסדר ולא תתקלו  באיזושהי בעיה במהלך השהות במדינה הזרה. אולם, גישה זו עשויה להתברר כמוטעית אם חלילה יקרה לכם נזק פיזי או תחלו במחלה כלשהי, במהלך שהותכם בחו"ל.

נקיטה באמצעי זהירות עשויה להפחית את הסבירות כי יקרה לכם משהו במהלך שהותכם בחו"ל, אולם היא אינה מספקת בכדי להגן על עצמכם באופן גורף יותר. לפיכך, ההמלצה היא לעשות ביטוח בריאות לחו"ל, לפני הטיסה, אשר יספק עבורכם שירות שיכול להציל חיים ומענה כספי במידת הצורך.

 

מהו ביטוח בריאות לחו"ל

ככלל, לכל אזרח בישראל יש ביטוח בריאות ממלכתי הניתן לו מקופת החולים אליה הוא שייך, מעצם היותו אזרח ישראלי. ביטוח זה מקנה לו את הזכות לקבל טיפולים רפואיים, לרכוש וכד', תמורת מחיר מסובסד הניתן לו מקופת החולים. בנוסף, ישנם אנשים אשר משלמים סכום כסף נוסף על ביטוח בריאות מורחב יותר אשר מעניק זכות לטיפולים ולתרופות שלא נכללים בסל הבריאות.

אולם, ביטוחים אלה שמעניקים זכויות רפואיות בארץ, לא תקפים כשאדם טס לחו"ל ועוזב את ישראל. השהות במדינה זרה, עשויה לחשוף אותו לפגיעות פיזיות או לחולי שאינו צפוי, שהטיפול הרפואי הניתן כדי לרפאם עשוי להגיע לסכומים גבוהים.

סיבה זאת נובעת מעצם העובדה שאזרח ישראלי שנמצא בחו"ל – לא זכאי לביטוח הבריאות של אותה מדינה בה הוא נמצא. לפיכך, ההמלצה היא לדאוג לביטוח בריאות שיהיה תקף באותה מדינה בחו"ל אליה אמורים להגיע.

למעשה, ביטוח הבריאות שתקף בחו"ל מעניק הגנה בכמה היבטים:

  1. ראשית, הוא מעניק סכום כסף בסיטואציות שונות של תאונות או פציעות, בזמן השהות בחו"ל. בד"כ, בכום הכסף הניתן כפיצוי בגין פגיעה ממשית – עשוי להגיע לאלפי דולרים, בהתאם לחומרת המקרה ובהתאם לנסיבות בגללן הוא התרחש.
  2. ביטוח הבריאות מעניק כיסוי יומי במצב של אשפוז. הסכומים המתקבלים מהביטוח אמורים לכסות את עלות האשפוז הכוללת או את רובה.
  3. ישנם ביטוחי בריאות אשר כוללים סעיף של מקרה חרום, בו הנוסע צריך לחזור בדחיפות לישראל בכדי לקבל טיפול רפואי ומקבל מימון של הטיסה חזרה.
  4. ביטוחי בריאות לחו"ל גם מכסים מקרים בהם יש צורך להעביר לישראל גופה של אדם שנפטר בחו"ל וכד'.
  5. אם קרה שהזמנתם טיסה ליעד מסוים וחליתם עוד בטרם מועד הטיסה, גם במקרה כזה ביטוח הבריאות אמור לכסות עבורכם את הוצאת הטיסה ובכך לחסוך מכם עלויות בגין ביטולה.

 

עלות מול תועלת

ככלל, עלות ביטוח בריאות לחו"ל עשויה לנוע בין 1.5$ ל 2.5$ ליום, בהתאם לסוג הביטוח ולכיסויים שנכללים בו. כשמדברים על הכיסויים השונים אותם מעניק עבורכם ביטוח הבריאות לחו"ל, במקרים של פציעות, מחלות או כל פגיעה פיזית אחרת, ניכר כי עלות הביטוח אותה יש לשלם על כל יום שתשהו בחו"ל איננה גבוהה ומשתלמת ביחס לתמורה אותה תקבלו במקרים בהם הביטוח יידרש להחזיר לכם פיצוי כספי.

מכאן, שבנוסף לתועלות שאתם עשויים לקבל מביטוח הבריאות לחו"ל, גם המחיר אותו תשלמו בגין הביטוח בד"כ יהיה מזערי ולא יהווה עבורכם הוצאה כבדה.

למידע נוסף לגבי ביטוחי בריאות כנסו עכשיו לאתר של אבנר ביטוח בריאות, בו תוכלו לקרוא מידע רלוונטי ולקבל הצעה אטרקטיבית להצטרפות לפוליסה.

אנשים מטיילים עם מזוודות

אולי יעניין אותך גם