איך מומלץ לקבוע את מחיר הנכס אם אתם מעוניינים בתיווך

כאשר אתם פונים לתמחר את הנכס שבידכם, ישנן מספר נקודות אשר צריך לקחת בחשבון לפני שתקבעו את המחיר הסופי. לאור העובדה שתמחור נכס הוא דבר מורכב אשר יש לדעת כיצד לבצע, אספנו לכם את המידע הדרוש לתמחור הנכס אותו אתם עתידים למכור.

בזמן שאתם מתלבטים על השיטה בה תקבעו את מחיר הנכס שבידיכם, חשוב לזכור כי אחת הדרכים הבטוחות והנוחות ביותר להתמודד עם דילמה זו היא היעזרות בבעל מקצוע מהתחום. את המקצוענים בנדל"ן אמנם לא נוכל להחליף בעזרת הידע שתקבלו כאן, אך כן נספק לכם את הרקע הדרוש לקראת המכירה הבאה שלכם.

 

קביעת מחיר – המצב רצוי

לפני שאתם פונים לסוכן נדל"ן, חשוב להבין עם עצמכם מה הציפייה שלכם ממכירת הנכס, ומה הרף התחתון אותו אתם מציבים. לאחר שקיבלתם תמונה כללית של המצב הרצוי, אשר מתחשבת בכל הפרמטרים הרלוונטיים לכם, נוכל לעבור לבחון את המצב המצוי.

 

היעזרות בשמאי – המצב המצוי

שמאי מוסמך יוכל לעזור לכם להעריך כראוי את שווי הנכס עוד טרם הצהרתם על המחיר בו תכננתם למכור. השימוש בשמאי אמנם לא מהווה אסמכתא כי תצליחו למכור את הנכס במחיר אותו הוא קבע, אך כן מדובר בהערכה אשר תעזור לכם להבין מהו שווי הנכס, על מנת שתוכלו לדבוק בו.

 

השוואה לשוק

בכל הנוגע להשוואה לשוק, ניתן היעזר במתווך אשר מכיר את האזור בו אתם מוכרים את הנכס, ויודע מה טווח המחירים האטרקטיבי שישיג לכם עסקה. השימוש במתווך צריך להיכנס לשיקולי המחיר שלכם, וזאת בהתאם לדרך בה המתווך בוחר לגבות מכם תשלום.

 

עלויות צדדיות להתחשב בהן

את השווי של הנכס ניתן למדוד בעזרת נקודות נוספות, אשר אל חלקן אנו שוכחים להתייחס. את נקודות צדדיות אלו ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות:

  • הקטגוריה הפנימית – האם ישנם אלמנטים בנכס אשר משדרגים אותו מבחינת תפעולית או בטיחותית? ממד ברמה גבוהה, או מערכת חשמל בטיחותית וטובה יכולים לעשות הבדל משמעותי במחיר הנכס. גם אלמנטים אסתטיים, כמו שיפוץ שבוצע לאחרונה, או שיש יקר, יכולים להעלות את מחיר הנכס במידה רבה.
  • הקטגוריה החיצונית – לקטגוריה זו נכנסים כל האלמנטים החיצוניים אשר שייכים לבית הכוללים חנייה, מחסן חיצוני, או רמת הטיפוח של הגינה (במידה ויש). בנוסף לכך, יש להתחשב גם לאזור המגורים, קווי תחבורה ציבורית, והתשתית העירונית, המשפיעים ישירות על הנכס עצמו.

 

לסיכום

אנו ממליצים לנסות לשכלל מחיר הנשען על כלל הנקודות עליהן עברנו, ובנוסף להיעזר במתווך אשר יכול לעזור לכם למכור את הנכס בשווי מספק. במידה ואתם בוחרים להיעזר בחברת תיווך, יש להכניס בחישובכם את התשלום לחברה, שכן לרוב המחיר אותו ייקח המתווך נשען על עלות הנכס אותו אתם מוכרים.

מחיר הנכס

אולי יעניין אותך גם

נדל"ן
איך לקנות בית בישראל היום

רכישת בית בישראל יכולה להיות השקעה מוצלחת ומתגמלת למדי, אך התנהלות מול שוק הנדל"ן הסבוך דורשת תכנון מוקדם ושיקול דעת מדוקדק. בין אם אתם גרים

קרא עוד »