מה יש לקחת בחשבון טרם טיסה לאוקראינה?

טיסות לאוקראינה היו מאז ומעולם נחלתן של אזרחי מדינת ישראל. חלק גדול מהטסים לאוקראינה עושים זאת לצורך ביקור בקברו של רבי נחמן מאומן, בעיקר בראש השנה. בנוסף, במדינת ישראל קיימים אזרחים רבים בעלי משפחה באוקראינה, דבר שגם כן מדרבן ישראלים לטוס ליעד זה.

נכון לימי כתיבת מאמר זה, באוקראינה שוררת מלחמה, לכן מומלץ לנקוט באמצעי זהירות ולתכנן היטב את הטיסה לאוקראינה. ריכזנו עבורכם דברים שכדאי לקחת בחשבון ודברים שמומלץ לעשות לפני הטיסה לאוקראינה.

 

חופשה באוקראינה

כאמור, ישראלים רבים פוקדים מידי שנה את אוקראינה כשלנגד עיניהם עומדות מטרות שונות, לעיתים מניעים דתיים, לעיתים משפחתיים ובמקרים מסוימים הם פשוט רוצים לנפוש. כמו כן, בימים אלו שוררת באוקראינה מלחמה ממושכת, העולם כולו עומד דרוך ומצפה לבשורות חיוביות בדמות הפסקת הלחימה.

יחד עם זאת, עד אז, אוקראינה עדיין מתפקדת כמדינה שוקקת חיים וענף התיירות בה לא חדל מלהתקיים. כדי להצליח להגיע לאוקראינה ולשהות בה באופן בטוח בהינתן המצב הקיים, חשוב מאוד לבצע מספר הליכים לרבות השגת ביטוח נסיעות לאוקראינה.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל

באופן כללי, ביטוח נסיעות הוא ביטוח שכדאי מאוד לבצע לפני כל טיסה לחו"ל. הביטוח מכסה הוצאות בלתי צפויות שונות ומגוונות אשר עלולות להיגבות במהלך חופשה בחו"ל. למעשה, הביטוח הכללי שחל על כל אזרחי מדינת ישראל לא תקף ברגע שיוצאים מהמדינה כך שביטוח נסיעות נותן מענה לכך. למשל, תקרית רפואית לא צפויה אשר עלולה להתרחש, או אובדן של ציוד יכוסו במסגרת ביטוח נסיעות בתנאי שהדבר סוכם מראש.

 

ביטוח נסיעות לאוקראינה

כאמור, ביטוח נסיעות מומלץ וחשוב בכל טיסה, הדבר תקף פי כמה כשזה נוגע לטיסה לאוקראינה בימים אלו. אוקראינה מצויה במצב מורכב למדי, למרות שהמדינה קיבלה החלטה ערכית ולא שיתקה את החיים בה, הסיטואציה בה היא מצויה היא מורכבת וכזאת שמאתגרת את האפשרות לבלות בה. כל אלו מעלים את הדחיפות בביטוח נסיעות באופן משמעותי, שכן אירועים לא צפויים עלולים להתרחש בסבירות גבוהה יותר ביחס למדינות אחרות בחו"ל.

 

טיסות לאוקראינה

עניין נוסף וחושב למדי שיש לוודא לפני ההגעה לאוקראינה הוא הטיסות אליה וממנה. בחלק מהחודשים האחרונים, הוגבלה ההגעה לעיר הבירה קייב בשל המצב הבטחוני, בהתאם אלו שרצו להגיע אליה ישירות נאלצו למצוא חלופות אחרות. במידה ואתם מעוניינים להגיע לקייב או לערים אחרות אשר נמצאות במוקד המלחמה, וודאו כי קיימת גישה ישירה או חלופה הגיונית אליה.

 

לסיכום – אל תשאירו קצוות פתוחים

אוקראינה כמדינה קיבלה החלטה להמשיך להתנהל כמדינת חפצת חיים גם בימי מלחמה. הדבר בא לידי ביטוי בדרכים רבות כמו גם בהשארת עולם התיירות פתוח. אם החלטתם להגיע לאוקראינה, חשוב להתארגן לכך בהתאם ולצמצם סיכונים עד כמה שניתן. נאחל מכאן טיסה נעימה והצלחה רבה!

ביטוח נסיעות לאוקראינה

אולי יעניין אותך גם