מה הכשרתו של יועץ הנדל"ן כוללת?

יועצי נדל"ן הם אנשי מקצוע המספקים ללקוחותיהם הכוונה וייעוץ בכל היבטי ענף הנדל"ן, כולל נדל"ן בעולם ולא רק בישראל. לא בטוחים אם אתם צריכים יועץ נדל"ן, מתווך או בכלל יועץ משכנתאות? הנה כל המידע שצריך בנושא, המשיכו לקרוא. 

בין אם מסתכלים על שנים עברו או שמא בוחנים את השוק הנוכחי בארץ, עסקאות בתחום הנדל"ן מאז ומתמיד היו כוללות מורכבות רבה בתוכן. בתוך כך, יועצים בתחום הנדל"ן עוזרים לקונים או למוכרים של נכסים בכמה וכמה דרכים. בין היתר, יועץ נדלן יעזור במישורים הבאים של קנייה או מכירת נכס:

  • זיהוי נכסים מתאימים לדרישות הלקוחות.
  • יסייעו להבין את מגמות השוק בארץ או בעולם.
  • עזרה בניהול משא ומתן על חוזים ועזרה בניהול עסקאות.

באופן טבעי, ההכשרה של יועצי נדל"ן צריכה להתמקד בהיבטים שלעיל.

 

במה עוד עוסק יועץ הנדל"ן? – סוגיות משפטיות

בנוסף למה שציינו עד כה, יש להוסיף כי יועצי נדל"ן מתעדכנים באופן תמידי וקבוע בשינויים בחוקים ובתקנות בישראל, מה שכמובן יכול להשפיע על עסקת מקרקעין בהמון מישורים שונים. לצורך העניין, יועצי הנדל"ן מייעצים ללקוחות  אפילו לגבי אפשרויות מימון, שמאות מקרקעין ועוד.

ההכשרה ליועץ נדל"ן מתמקדת בדרך כלל בנושאים כמו:

  • סוגיות משפטיות הקשורות למכירה או קנייה של נכסים.
  • אסטרטגיות שיווק בעולם הנדל"ן.
  • ניתוח פיננסי של נכסים ושוק.
  • טכניקות הערכה של נכסים ע"י שמאים (היועץ צריך להבין כיצד השמאי פועל).
  • טקטיקות משא ומתן ועוד.

בעיות חוקיות

כמה גובה יועץ נדל"ן?

אם אתם שואלים כמה עולה ייעוץ נדלן, התשובה לשאלה זו יכולה להשתנות בהתאם לכמה פקטורים שונים. למשל, בהתאם לסוג הנכס והמצב בוק הנדל"ן הנוכחי. בדרך כלל, רוב היועצים גובים תעריף שעתי או תעריף "פיקס" לכל פרויקט.

הסכום הכולל שתשלמו בסופו של דבר יהיה תלוי במורכבות הפרויקט, המיקום של הנכס, רמת הניסיון של היועץ ועוד. כדי לנסות להוזיל עלויות, אפשר לערוך השוואה בין כמה יועצים שונים ולבדוק כמה יגבו על השירות הנדרש לכם. יש בימינו לא מעט פורטלים באינטרנט, שכל מהותם היא השוואת מחירים בין סוגי שירותים שונים, לרבות יועצי נדל"ן.

 

לסיכום, באיזה שלב צריך ייעוץ נדל"ן?

בסופו של דבר, יועץ נדל"ן מומלץ לא רק לאחר שבוחרים סוג נכס מסוים. ככל שמקדימים לקבל את השירות, ככה אפשר לשפר את הסיכויים למציאת נכס שבאמת שווה השקעה או רכישה. מצד שני, יועצי נדל"ן משמשים גם מוכרים של נכסים, ככה שהכול עניין של צרכים.

בשלב הראשון של התהליך, יש לאפיין את צרכי הנדל"ן. בשלב השני, למצוא יועץ מומחה שיבין אותם. וכך מוצאים את הייעוץ הנכון, במחיר הנכון ובהתאם לסוג הנכס שמעוניינים לבצע בו פעולה כזאת או אחרת.

של יועץ נדלן

אולי יעניין אותך גם

נדל"ן
איך לקנות בית בישראל היום

רכישת בית בישראל יכולה להיות השקעה מוצלחת ומתגמלת למדי, אך התנהלות מול שוק הנדל"ן הסבוך דורשת תכנון מוקדם ושיקול דעת מדוקדק. בין אם אתם גרים

קרא עוד »