מה חשוב לבדוק לגבי ביטוח הבית המשותף?

ביטוח בית משותף הוא ביטוח שמעניק כיסוי לדיירי הבניין מפני תביעות אנשים שנפגעו בשטח הרכוש המשותף. ביטוח הדירה הפרטי לא מספיק כאשר מישהו ניזוק בשטח הבניין המשותף. כאן ריכזנו עבורכם את הנתונים שחשוב לבדוק בפוליסת הביטוח. כי יש דברים שחשוב לבדוק באופן אישי כדי למנוע בלגן בהמשך. 

 

מה זה ביטוח בית משותף?

מדובר בביטוח הכולל מגוון כיסויים למבנה הבניין עצמו, לרכוש המשותף ולכל באי הבניין בזמן שהותכם במבנה המשותף. הרי בכל בניין דירות יש חללים משותפים כמו מעלית, חדר מדרגות, לובי כניסה, מקלט ועוד. אדם שנפצע בחלל משותף כזה בגלל רשלנות כמו החלקה בגלל רצפה רטובה, עלול לתבוע את דיירי הבניין בדרישה לתשלום פיצויים.

פיצויים כאלו עלולים להגיע למאות אלפי שקלים ולפעמים התביעות הן אישיות מול חברי ועד הבית והמחיר הוא יקר מידי מכדי לשלם אותו. ביטוח בית משותף חוסך את כל אלו. במקרה של תביעה, חברת הביטוח תשלם את כל העלויות הנלוות לתביעה והדיירים יזכו בשקט נפשי.

ביטוח בית משותף

לפני שרוכשים ביטוח בניין משותף בודקים מספר נקודות:

בבניינים אותם חברת ניהול מנהלת, יהיה על פי רוב ביטוח מבנה משותף אך כאשר חברת הניהול רוכשת את הביטוח, היא לא בודקת כל סעיף ולכן גם במקרה כזה חשוב לבדוק את הנתונים ולהרחיב אותם בהתאם לצורך. אם אין לכם ביטוח מבנה משותף וגם לא חברת ניהול לבניין, אתם חשופים מידי יום לתביעות וחבל.

 

מה ביטוח המבנה כולל?

וודאו שהביטוח שלכם כולל ביטוח לכל שטח הבניין ושלא נשמטו שטחים צדדיים. ביטוח זה אמור להעניק כיסוי ביטוחי למקרים בהם התרחשו נזקים לרכוש המשותף מגורמים שונים כמו שריפה, אלימות, גניבה וכדומה. תוכלו להרחיב את הביטוח כך שהוא יכסה גם נזקים הנגרמים מאסונות כמו שריפה, אסון טבע, רעידת אדמה וכדומה.

לא כל ביטוח מבנה זהה ולכן, כדאי שתבדקו את הנתונים ואת היקף הכיסוי, בדגש על מה שמוחרג מהפוליסה. לצד ההחרגות חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת לתשלום בעת מימוש הביטוח.

ביטוח בית משותף

האם הביטוח כולל הגנה מתביעות שיבוב?

כאן מדובר בסעיף הקריטי ביותר:  יש חברות ביטוח הנענות לתביעה ומשלמות על הביטוח אך לאחר מכן הן פותחות בחקירת האירוע וכאשר הן מגלות כי אחד הדיירים אחראי לנזק שנגרם, הן תובעות ממנו את גובה הפיצוי. כדי להימנע ממצב כזה קריטי לבדוק כי הביטוח כולל הגנה מתביעות שיבוב.

 

הרחבות חשובות

חשוב לוודא כי הביטוח כולל גם ביטוח צד ג' המבטח מפני נזקים העלולים להיגרם לצד שלישי. יחד עם זאת, חשוב לבדוק אילו הרחבות חשובות או כיסויים שיש להוסיף. זה יכול להיות ביטוח חבות מעבידים הנדרש כאשר דיירי הבניין מעסיקים בעלי מלאכה שונים כמו מנקה, חשמלאי וכדו'.

ביטוח בית משותף

אולי יעניין אותך גם