מחיקת BDI שלילי  כל  – המידע

על פי חוק נתוני אשראי, כל אזרח ישראלי מגיל 18 ומעלה מתחיל לצבור נתוני אשראי על שמו. נתוני אלו נאגרים במערכת נתוני אשראי וכך, חברת בי די איי שהיא לשכת אשראי שמונתה על ידי בנק ישראל לדירוג אשראי אזרחי ישראל, מדרגת את הנתונים וכל אחד יכול להתעדכן במצב דו"ח הבי די איי שלו. איך מוחקים BDI שלילי? ניתן לבצע מחיקה, אך היא לא כדאית.

 

מה זה דו"ח BDI?

כל אזרח בעל נתוני אשראי מקבל דירוג אשראי על פי חוק נתוני אשראי. הדירוג ניתן על ידי מספר לשכות אשראי שאחת מהן היא חברת BDI. כדי להפיק את הדו"ח יהיה עליכם להיכנס לאתר החברה ולהפיק אותו.  לדו"ח זה קוראים דו"ח דירוג אשראי אך יש המכנים אותו "דו"ח BDI".

 

למה צריך דירוג אשראי?

דירוג האשראי נועד לשקף את המצב הכלכלי לגופי המימון וללקוח עצמו. הרי כאשר גוף מימון מאשר הלוואה, הוא רוצה לדעת שהוא לא מסכן את עצמו במתן ההלוואה ולכן הוא פונה לבדוק את הנתונים הפיננסים של הלווה. כיום הדרך היעילה ביותר לבדוק את הנתונים היא באמצעות דו"ח דירוג האשראי וזו הסיבה בשלה מרבית הגופים מתנים אישור מימון בבדיקת דירוג האשראי של מבקש ההלוואה.

לא רק גופי המימון נהנים מהדירוג, כי אם גם המדורגים עצמם. הדירוג נותן תמונת מצב למתרחש בגזרה האישית הפיננסית וכך כל אדם יכול לראות מה הוא יכול לשפר ולשנות כדי לייעל את המצב. יחד עם זאת, יש פעמים שהעוזר הופך לרועץ ובגלל דירוג נמוך המדורג לא מצליח לקבל אישור להלוואה מאף גוף מימון. מה עושים במצב כזה? פונים לצוות המומחים של חברה המסייעת בשיפור דירוג אשראי כמו קלין בי די איי והם פועלים ומכוונים במה שניתן לעשות לשיפור המצב.

 

למה לא למחוק את נתוני האשראי?

דירוג האשראי מתבסס על נתוני האשראי שנאגרו במערכת נתוני האשראי, וכך, מחיקה של נתונים בעיתיים עשויה להעלות את דירוג האשראי. הבעיה היא שלא ניתן למחוק רק חלק מהנתונים. מחיקה של הנתונים תמחק גם את הנתונים הטובים שלא הייתם רוצים למחוק וכך תהפכו ברגע אחד לנטולי היסטוריית אשראי. כאשר גוף מימון רואה שאין לפונה אליו היסטוריית אשראי, חשדו מתעורר והוא מבין שהיה ללווה מה להסתיר וממילא הוא מתייחס אל בקשת ההלוואה אחרת.

 

לסיכום

כדי לשפר את דירוג האשראי חשוב לדעת איך נכון לפעול. כפי שסיכמנו כאן יש סיכון במחיקת נתונים וההמלצה היא לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום. חשוב לשמור על דירוג אשראי גבוה בכדי להנות ממימון יעיל וזול. כאשר הדירוג נמוך, קשה לגייס הלוואות והנתונים עלולים לתקוע את ההתקדמות הפיננסית. אם אתם מעוניינים בעוד מידע על הנושא, כתבו לנו, נשמח להנגיש לכם אותו.

קלין בי די איי

אולי יעניין אותך גם

כרטיס אשראי קריפטו
זכויות וחובות
יתרונות בכרטיס אשראי קריפטו

שימוש בכרטיס אשראי למטרות תשלום על מוצרים ושירותים הפך מזמן לתחליף נוח וזמין לכסף מזומן ואם אנו ממילא מגהצים את הכרטיס הזה עבור עשרות הוצאות

קרא עוד »