משכנתא לזוג צעיר – מספר טיפים

אם אתם זוג צעיר וכבר התחתנתם, אתם כנראה שואלים את עצמכם: האם זוג צעיר יכול לקנות דירה ב-2020 בישראל? ובכן, הנתונים השונים מראים שהנדל"ן רק הולך ומתרחב, ככה שעד ועוד בנייני מגורים נבנים בארץ.

כיצד אתם, זוג צעיר, תוכלו לקחת משכנתא ב-2020? הנה טיפים.

בעוד שכולנו מייחלים לבית נכסף וקורת גג מעל ראשנו, לא כולנו יכולים להגיע לחלום הנחשק הזה ולבנות בית בישראל, או לרכוש דירה. אין ספק, אנחנו חיים בעידן לא פשוט בעליל, עידן הקורונה שהוביל אנשים רבים לאבד את פרנסתם. אם אנשים לא איבדו את הפרנסה שלהם, אזי שייתכן כי נפגעו בריאותית מאז פרוץ המגפה. ובין כל אלו, קיימים גם זוגות צעירים אשר מעוניינים לקחת משכנתא, מה יהיו הטיפים הכי טובים עבורם? בואו נדבר על הטיפ הראשון – אל תתאימו בין ההחזרים החודשיים שלכם ליכולת ההחזרה הנוכחית שלכם כרגע. בואו נסביר.

 

משכנתא לזוג צעיר: מה חשוב לדעת בנושא ב-2020?

אחרי הצעת נישואין אינטימית וחתונה מרגשת, מגיעה לקיחת המשכנתא. כשמדברים על משכנתאות, באותה הנשימה מדברים גם על החזרים חודשיים, קרי תשלומי החזר המשכנתא. וכשמתכננים את לקיחת המשכנתא, מסתכלים גם קדימה, לא רק על היכולות הכלכליות שלכם נכון למועד לקיחת המשכנתא. במילים יותר פשוטות, ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב-רחוק כבר יימצא חיסון לנגיף הקורונה, מה שיאפשר לכם לפרנס בכבוד שוב את עצמכם ואת משפחותיכם.

אם כך, אם כרגע היכולות הכלכליות שלכם נפגעו, יהיה חשוב לחשוב קדימה ולתכנן בהתאם לכך את ההחזרים החודשיים שלכם. אמנם התחזיות והצפי למציאת חיסון לנגיף הקורונה הם קלושים, אבל אין ספק שיהיה חשוב לקחת את הדברים האלו בחשבון. ואנחנו רוצים לתת לכם עוד טיפ חשוב – אל תמהרו עם שום צעד כזה או אחר.

 

הקפידו על צעדים מושכלים בתהליך לקיחת משכנתא

בסופו של דבר, משכנתא היא אחת העסקאות הכי גדולות שתבצעו בחייכם, ככה שיהיה חשוב לא לתכנן צעדים לא מושכלים. ועוד טיפ חשוב שאסור לשכוח, אל תוותרו לעולם על ייעוץ משכנתאות. יועץ המשכנתא הוא אותו איש מקצוע פיננסי, שיכול למעשה לאתר עבורכם את תמהיל המשכנתאות המומלץ ביותר עבורכם.

בשורה התחתונה, כל משכנתא היא לחלוטין אישית ומותאמת ללוקחים אותה. אם אתם מעוניינים לתפור משכנתא בתפירה אישית, תמיד יהיה חשוב לשבת עם הנתונים הספציפיים והאישיים שלכם אל מול יועץ המשכנתאות. בסופו של יום, את ההחזרים החודשיים אתם תחזירו ולא אף אדם אחר.

 

מה הוא מחזור משכנתא?

במקרים רבים, אנשים מוצאים עצמם אפילו מבצעים מחזור משכנתא, שזה בעצם חישוב מסלול מחדש מבחינת ההחזרים החודשיים. במקרים מסוימים, אנשים מוצאים עצמם ללא יכולת לעמוד בהחזרי המשכנתא החודשיים, מה שלבסוף מוביל אותם למחזר את התנאים ולשנותם.

בכדי לוודא שלא תגיעו למצב הזה, מלכתחילה יהיה כדאי לשבת עם יועץ המשכנתאות ולמצוא את התמהיל הנכון לכם ביותר. בהצלחה!

 

כלכלה

אולי יעניין אותך גם

עשה ואל תעשה בביטוח משכנתא
טיפים חמים במשכנתאות
עשה ואל תעשה בביטוח משכנתא

קבלת הלוואת המשכנתא היא חלק נכבד מתוך מגוון התהליכים שעלינו לעבור בדרך לרכישת הדירה שלנו, כאשר לאחר קבלת ההלוואה המיוחלת, הבנק דורש מאיתנו לבצע ביטוח

קרא עוד »