קסדה בראש טוב: איך בוחרים קסדה לאופנוע?

אם נודה באמת, הקסדה היא האביזר החשוב ביותר לרוכב. מדובר על האביזר הראשון במעלה שכל רוכב צריך, הן מבחינת הבטיחות האישית שלו והן מבחינת החוק. יש המון (המון!) סוגי קסדות בשוק, אז איך יודעים איזו קסדה הכי תתאים לכם?

 

בטיחות אישית ראשונה בין שווים

אז בשיתוף סופרבייק אביזרים לאופנועים אספנו לכם את הדברים שהכי חשוב לבדוק, לפני שרוכשים קסדה, כאשר הראשון מבין כולם זה בטיחות הרוכב. תראו אם נהיה כנים, יש פרמטרים שונים לבחירת קסדה, אבל הדבר הכי חשוב זה הבטיחות שלכם. ממש לא כל הקסדות אותו הדבר וכדאי לבחור בקסדה אשר עומדת בתווי תקן רציניים.

מבנה הקסדה מחלוק ל-3 חלקים כאשר שלושתם יחד מהווים שכבת הגנה על החלק החשוב ביותר בגופנו, המוח. לקסדות יש תוי תקן שונים ברחבי העולם. תקן DTO האמריקאי הוא תקן שנקבע על פי הסטרנדרטים בארה"ב. תקן נוסף הקיים בעולם הוא ה-ECE, שהוא התקן האירופאי. בנוסף לאלו, קיים גם תקן SNELL של ארגון הבטיחות הוותיק בעולם.

בישראל תוכלו למצוא קסדות בכל אחד משלושת התקנים האלו. חשוב מאוד לוודא כי הקסדה שאתם רוכשים עומדת בפרמטרים הנדרשים בעולם. המהות של התקנים זה הצלחה במבחני ריסוק שונים שמבצעים לפני הוצאת המוצר לשוק.

בטיחות אישית ראשונה בין שווים

נוחות נוחות נוחות

קייים בשוק השיראלי מגוון רחב של קסדות לאופנועים. מעבר לבטיחות, הקסדה חייבת להיות גם נוחה. אז זה נשמע לכם מובן מאליו, אבל אנשים רבים יתפשרו על הנוחות שלהם בשביל מחיר טוב יותר. ההמלצה שלנו היא לא לחסוך על הקסדה שלכם. מדובר על פריט שהולך להשאר איתכם לאורך זמן ומעבר לזה, מדובר על הבטיחות שלכם.

קסדה שלא תהיה לכם נוחה תעסיק אתכם במהלך הרכיבה. חשוב לבדוק כי מעבר לנוחות בתוך הקסדה ובריפודים, אתם גם וחרים את המידה הנכונה. קסדות נעות במידות שונות, ברוחב המקרים מ-XS ועד XXL. תמדדו בחנות, או לחלופין תזמינו ממקום שמאפשר להחזיר או להחליף במידת הצורך.

נוחות נוחות נוחות

שטח או כביש?

קסדת שטח וקסדת כביש בנויות אחרת לחלוטין. המטרה של קסדת שטח היא גם להגן עליכם, אבל גם להתמודד עם הבוץ, האבק, הפודרה שבדרך. ברוב המקרים קסדת שטח תגיע ללא משקף ויש לרכוש את המשקף בנפרד. לעומת זאת, קסדת כביש אמורה (מעבר לבטיחות כמובן) להעניק לכם רכיבה נוחה ונעימה בעיר. ברוב המקרים קסדות כביש יגיעו בכמה אפשרויות: קסדה מלאה, קסדת חצי וקסדה ונפתח (מלאה שנפתחת לחצי).

חשוב שתבינו מה הצורך שלכם ומה הקסדה שעונה הכי טוב על הצורך הזה. ההמלצה שלנו היא תמיד לרכוש קסדה מלאה מקשה אחת, כיוון שהבטיחות בה היא הגבוהה ביותר.

 

לסיכום

במאמר מנינו את הפרמטרים שלדעתנו הם החשובים ביותר בבחירת קסדה. חשוב מאוד שלא תתפשרו על המוצר הזה, הוא מגן עליכם. רכיבה מהנה!

קסדה בראש טוב: איך בוחרים קסדה לאופנוע?

אולי יעניין אותך גם