מה גובה ריבית המשכנתא לנכס מסחרי

משבר הקורונה הביא אנשים לפתרונות יצירתיים מאוד בתחום ההשקעות, ובמיוחד בתחום הנדל"ן.

נהיה קשה יותר ויותר לקנות דירות להשקעה בגלל העליות החדות במחירים וגובה הריבית על משכנתא, ונראה שיש תנועה לכיוון השקעה יותר ארוכת טווח.

במאמר הבא לפניכם נסביר מהו נכס מסחרי, למה כדאי להשקיע בו ולמה משקיעים בו ונסקור את גובה הריבית האפשרית.

 

מה זה נכס מסחרי?

בראש ובראשונה, מדובר בנכס שלא מיועד למטרת מגורים. נכס מסחרי הוא נדל"ן שמשמש למטרות עבודה, מסחר ופרנסה. כלומר, עם בבעלותכם נכס מסחרי, אתם רשאים להשכירו לכל אדם שישתמש בו למטרות עבודה. אתם עצמכם כמשקיעים בו תוכלו להשתמש בו לראות עינכם במידה ויש לכם משלח יד שתוכלו לנהל מנדל"ן זה שיניב לכם כסף. דעו לכם מעכשיו, משכנתא לנכס מסחרי נהייתה משתלמת יותר ממשכנתא על דירה להשקעה. פרטים בהמשך.

 

למה חלה עלייה בהשכרת נכס מסחרי

מדובר בשאלה מורכבת מאוד. ראשית כל, חלה עלייה בעלות מס הרכישה על דירות מגורים להשקעה. בנוסף, חל שינוי באחוזי המימון האפשריים על נכסים חדשים בנוסך על נכסים קיימים – כ- 50% בשני המקרים. מעבר לכל אלו, חלה עלייה במודעות במהלך השנתיים האחרונות לגבי השקעות בנכסים מסחריים ע"י חברות נדל"ן בגלל עזיבה ויציאה של עסקים שנסגרו בעקבות משבר הקורונה.

 

אז למה להשקיע

ג'ונגל הבטון ינהג כמנהגו. בזמן שעסקים נסגרים, עסקים חדשים גם נפתחים, ובהרבה מקרים זה קורה במקביל. השוק החופשי והקפיטליזם שקורא לעצמאיים בעלי פוטנציאל עסקי להרוויח ככל יכולתם מאתגר אותם ומושך אותם לעבר פתיחת העסק. ומה כל עסק צריך? מרחב ניהולי, משרד, מרחב אירוח וכל מה שעולה בדעתכם.

לדוגמה – עולם המסעדות חטף זעזוע במשבר הקורונה וכבר נכסי נדל"ן רבים שהיו עד ללפני שנתיים מקומות הומי אדם, הפכו לריקים ולא רווחיים לחברת הנדל"ן שניהלה אותם. לכן, יש פרסום רב ליזמי נדל"ן לרכוש נכסים מסחריים גם כדי להעביר את האחריות אך גם בגלל הפוטנציאל האדיר.

 

ומה לגבי המשכנתא

משכנתא לנכס מסחרי לא ניתן לקחת מבנק למשכנתאות, אלא מבנק ציבורי רגיל. בשונה מנכסי נדל"ן לצורך מגורים, אין מגבלה על אחוזי המימון, ואכן יהיו בנקים שיוכלו לתת לכם עד ל- 100% מימון. הריבית הצפויה נעה בטווח של 3 עד 6 אחוזים בשנה. 2 המסלולים העיקריים למשכנתא עבור נכס מסחרי יהיו:

  1. ריבית פריים – ריבית שצמודה למדד הריבית של בנק ישראל
  2. ריבית קבועה – אותו אחוז ריבית כל חודש למשך כל זמן ההלוואה.

 

איחלתי למשקיע בהצלחה

דעו, שאמנם אין מגבלה על אחוז המימון בהכרח, אך כן יש מגבלה על זמן התשלום של המשכנתא. הבנקים לא יתנו לכם מעל ל- 12 שנים לכסות אל ההלוואה לצורך הרכישה. היו מחושבים. בהצלחה!

 

מטבעות

אולי יעניין אותך גם

כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי
משכנתאות
כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות

קרא עוד »