שלושה דברים שחשוב לזכור לפני קניית קרקע חקלאית

מצב הנדל"ן בישראל הוא לא מזהיר. מחירי הדיור עולים וקשה לרכוש דירה. לצד זאת, עסקאות הנדל"ן החקלאיות הפכו ליותר ויותר משתלמות עם השנים. השוק התפתח וכעת רבים עוסקים בחקלאות. אבל לפני שאנחנו מתקדמים לעבר רכישת קרקע חקלאית עבור צרכים פיננסיים ואישיים, יש כמה דברים שעלינו לזכור. במאמר זה נפרט לכם על שלושת הדברים שחשוב לזכור לפני קניית קרקע חקלאית

 

מדוע אנחנו זקוקים לקרקע חקלאית?

קרקע חקלאית היא לא עוד הכנסה בחיינו, אלא דרך חיים של ממש. המוני אזרחים ישראלים שאינם מסוגלים לרכוש דירה יעדיפו לרכוש חלקות אדמה אלטרנטיביות, שיעזרו להם להתמודד עם הקושי הכלכלי הקיים במדינה וגם להיות בעלי שטח. קרקע חקלאית למכירה יכולה לעזור לנו להתייצב כלכלית, להרוויח כסף הגון וגם לייצר תועלת ערכית בייצור המזון בתחום החקלאות. אל תשכחו לוודא כי הקרקע אינה כלולה באף תהליך ממשלתי על מנת שלא תילקח מידכם.

קרקע חקלאית למכירה

לפניכם 3 דברים שחשוב לזכור לפני קניית קרקע חקלאית:

 

1 – בדיקות בירוקרטיות

רגע לפני שקופצים למים חשוב מאוד לבדוק ולעבור על כל התכניות והמסמכים של הקרקע. מדובר בתכניות המתאר העירוניות, המחוזיות והארציות. ההמלצה היא להתייעץ עם עורך דין המתמחה לקניין קרקעות ולוודא האם יש תוכניות פיתוח עירוניות באזור עצמו והאם יש תכנון להפשרת קרקע חקלאית למכירה נוספת באזור הזה. בעת שאתם עוברים על המסמכים, וודאו שלכולם יש גם אישור של ועדה מחוזית ממשלתית ולא רק של ועדה עירונית.

שכן, ועדות עירוניות מאשרות בקלות תוכניות שלא בהכרח יעברו בוועדות המחוזיות. בין היתר וודאו האם הקרקע הינה פרטית או שייכת למנהל מקרקעי ישראל. אם הקרקע שייכת למדינה, יש לעבור על הסכם החכירה של השטח במידה וקיים אחד כזה. בהסכם הזה וודאו כי קיים סעיף בו נאמר שהמדינה לא תוכל לדרוש את הקרקע עבור עצמה.

 

2 – קבלת מסמך המעיד על כך שהקרקע מופשרת

על מנת לקבל את השומה המעודכנת על קרקעות שלא מאושרות לבנייה, בהתאם לתקן 22 שנבדק על ידי שמאי החבר במועצת שמאי המקרקעין במשרד הפנים, יש לפנות למשווק הקרקע. המסמך הזה צריך לכלול את כל ההערכות של השמאי והבדיקות שהוא ביצע בקרקע.

בנוסף יצויין שם גם ייעוד הקרקע מבחינה אזורית בהתאם למועד השומה ובדיקת התוכניות העתידיות במידה וקיימות כאלה בוועדת התכנון והבנייה. בנוסף בשומה יכתבו השלבים שנותרו עד לאישור הפשרת הקרקע והתחלת הבנייה או השימוש בה, הערכת זמנים של האישורים הבאים וכן הלאה.

 

3- היוודעות לתכנונים אזוריים

האדם מתכנן תוכניות והמועצה שאחראית על הבנייה והפיתוח האזורי צוחקת. במידה ורכשתם קרקע חקלאית מסוימת, היו מודעים לתכנונים העתידיים הקיימים באותה הקרקע. התכנון העירוני באותו האזור יכול להפקיע את הקרקע מידכם עבור צרכים ציבוריים כללים כמו סלילת כבישים והקמת מוסדות שונים, ולעיתים הפיצוי עבור הפקעת קרקע יהיה נמוך.

קרקע חקלאית למכירה

אולי יעניין אותך גם

נדל"ן
איך לקנות בית בישראל היום

רכישת בית בישראל יכולה להיות השקעה מוצלחת ומתגמלת למדי, אך התנהלות מול שוק הנדל"ן הסבוך דורשת תכנון מוקדם ושיקול דעת מדוקדק. בין אם אתם גרים

קרא עוד »