איך להתנהל כלכלית כאשר נמצאים בהליכים מול הבנק

הבנקים הם בין מוסדות נותני השירות הגדולים בחיי רוב האזרחים במדינה.

אם זה המשכורת שאנחנו מקבלים, שיקים או תשלומים עתידיים שאנו מבצעים, הלוואות או אפילו קנייה של ניירות ערך ודומיהם, כל פעולות אלו כרוכות בהתנהלות מול הבנק.

לעיתים עלולה להתפתח תביעה מול הבנק, בגין סיבות שונות.

חשוב לדעת כיצד להתנהל נכון כלכלית במקביל לתביעה, בכדי לא להרע את מערכת היחסים מול הבנק יתר על המידה, ולא להקשות על ההתנהלות השוטפת, במוצרים הפיננסים השונים.

 

הגבלות חשבון

ראשית, חשוב לדעת שתביעה כנגד הבנק עלולה להוביל להגבלת או להקפאת חשבון. פעולה כזאת עלולה לשבש את ההתנהלות הכלכלית היומיומית של הלקוח, לעיתים אף ברמה משתקת. לכן, חשוב להבין לאן אנחנו נכנסים טרם התביעה, ולקשיים הכלכליים שעלולים להיווצר כתוצאה מכך.

 

ההתנהלות הכלכלית

ככלל, אין בעיה להמשיך להתנהל כלכלית בעזרת החשבון של התובע. התביעה אינה אמורה להשפיע על יכולת הפירעון של התובע. במקרים מסויימים, בהם הבנק הגביל את חשבון התובע, יוכל התובע להשתמש בחשבון הבנק בכל פעולה שאינה נוגעת למשיכת שיקים, כמו למשל תשלום במזומן, הוראת קבע לתשלום מהחשבון, או שימוש בכרטיסי אשראי. בפרט, נראה שגם אם החשבון לא הוגבל, תהיה העדפה להתנהל במסגרת "מזומן", בכדי לא להערים קשיים במשיכת אשראי במהלך ההתנהלות המשפטית. כפי שנאמר במקומות נוספים, מערכת יחסים רעועה מול הבנק, עלולה להוליד צרות נוספות, מלבד ההליך המשפטי המתנהל, ולכן העדיפות היא לצמצם פעילויות מעבר לנדרש.

במידה ומדובר בתביעה של הבנק כנגד בעל החשבון, היא ככל הנראה נובעת מחוסר פירעון, או חוב שנוצר לבעל החשבון, וכתוצאה מכך ההגבלות יהיו חמורות יותר. לכן, במצבים כאלה, ההמלצה בגין התנהלות תזרימית-מזומנית כמעט מחייבת, שכן הבנק לרוב מגביל את השימוש באשראי על הלקוח.

לסיכום, ההתנהלות הכלכלית של הלקוחות תוך כדי הליכים משפטיים מול הבנק, עלולה להשפיע על התביעה עצמה, ואף על הנוחות היומיומית של בעל החשבון. בכדי להגיע לתוצאה האופטימלית ביותר, פנו אל עו"ד בנקים, לטובת ייעוץ איכותי ומקצועי בדבר ההתנהלות הנכונה ביותר בעבור המצב הקונקרטי שלכם.

איש משפט

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »