בחירת עורך דין מקרקעין – מה הפרמטרים?

קונים דירה? מוכרים נכס? מעורבים בהליך של שכירת או השכרת דירה? נושאים אלה אשר עוסקים במקרקעין מצריכים שכירת שירותי עורך דין.

לפי אילו פרמטרים יש לבחור את עורך הדין המתאים ביותר?

בכל הליך משפטי יש צורך בשכירת שירותי עורך דין. הבחירה בעורך דין הרלוונטי היא כתלות בנושא שבו עוסק ההליך המשפטי הרצוי. ישנם סוגים רבים של עורכי דין דוגמת עורך דין מקרקעין, עורך דין לענייני משפחה, עורך דין לעניינים רפואיים ועוד… לאחר צמצום האפשרויות לפי תחום התמחות עורך הדין יש להתייחס לפרמטרים נוספים.

 

עורך דין מקרקעין

התמחות מקרקעין עוסקת בדינים המתקשרים לתחום הנכסים והנדל"ן. במקרים בהם מתנהלת עסקה למכירת וקניית דירה, והתעסקות עם תהליכי תמ"א ובנייה עירונית ניעזר בעורך דין אשר מתמחה במקרקעין. תפקידו של עורך הדין להוות גורם מקצועי בתחום שבו מתבצעת העסקה כדוגמת עריכת ווידוא בדיקות בעלות על הקרקע שסביבה סב התהליך.

 

התמחות

הבחירה בעורך דין מקרקעין חייבת להיות כאשר ההליך אליו נשכרים שירותיו הם בתחום המקרקעין. חשוב להבדיל בין נושאים אשר מערבים נושאי דירה ונדל"ן אך בפועל לא מתקשרים ישירות למקרקעין אלא יותר לסכסוכים בתוך המשפט כדוגמת הפרת חוזי הסכמי ממון אשר עסקו בחלוקת נכסים ונדל"ן.

 

עלות

כל תהליך אשר דורש שכירת שירותיו של בעל מקצוע עוסק גם כן סביב שכר הטרחה כלומר העלות של שכירת שירותיו. גם בהחלטה איזה עורך דין מקרקעין לשכור חשוב לשים לב לעלות שכר הטרחה שלו. עורך דין אשר משקיע שעות נוספות הגיוני בהתאם ששכר הטרחה שלו יהיה גבוה משמעותית, אך חשוב לוודא שהמחיר גבוה אכן בגלל רמת ההשקעה והמקצועיות של אדם זה ולא סתם לשלם מחיר גבוה בעבור עבודה לא מספקת ולא יעילה.

רוב עורכי הדין כאשר מגיעים לחתום על חוזה אשר כולל שכר טרחה יחלקו את השכר לשכר בסיסי וקביעת עלות לתוספות, כדוגמת דיונים שמתווספים מעבר לכמות שהייתה מתוכננת. מעבר לשכר אשר נקבע מראש ישנה התייחסות בחוזה הטרחה גם לאחוז מתוך הרווח שיקבל עורך הדין מהעסקה. לדוגמא בעסקת מכירה שבה מתבצע שימוש בעורך דין, הוא יקבל אחוז מהרווחים של האדם מהמכירה.

 

מיקום

הבחירה מושפעת הן מעלות שכר הטרחה של עורך הדין ומהמוניטין שלו, אך חשוב לזכור שעבודה עם עורך דין מצריכה פגישות רבות לצורך ליווי, הכוונה ותכנון אסטרטגיה. בעקבות התדירות הגבוהה מומלץ לבחור בעורך דין אשר מיקומו קרוב למיקומו של השוכר. כמובן תוך התחשבות בשאר הנתונים שצוינו.

כאשר תיגשו לעסקת מקרקעין תצטרכו לבחור בעורך דין שילווה אתכם במשך כל ההליך. הבחירה צריכה להתרכז באדם אשר מתמחה בתחום שבו העסקה שלכם עוסקת, במקום משרדו או ניידתו וכמובן גם בעלות בהתאם למוניטין שלו.

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »