המדריך המלא לתביעה מול ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה

ביטוח לאומי הוא גוף מאתגר להתנהל מולו, ועוד יותר כאשר יש למצות זכויות דרכו בעקבות תאונת עבודה.

אבל זה לא חייב להיות ככה – עם קצת תושיה, עזרה של עורך דין מנוסה ותיעוד מדויק של הדברים ניתן לקבל פיצויים על תאונות עבודה במינימום עוגמת נפש.

התנהלות פשוטה יותר מול ביטוח לאומי תבטיח כאב ראש אחד פחות בהחלמה

 

שלב ראשון: לתעד הכל

מהרגע שאירעה התאונה חשוב מעל הכל לתעד את הדברים – החל מהאירוע עצמו, "זירת" התאונה, ההודעה למעסיק על האירוע ומראה המקום הפגוע בגוף והחל משם כל מסמך שיכול להצביע על מה שאירע, על הטיפול שניתן, על חוות הדעת של הרופאים וההדמיות השונות (רנטגן, CT, MRI, אולטרהסאונד וכדומה).

כדאי גם לרשום את העדים למקרה, כולל טלפון, כתובת ומספר תעודת זהות.

עו"ד יואב רונקין מסביר יפה באתר ronkinlaw.co.il את מידת החשיבות שיש לתיעוד – יש לגשת לקבלת טיפול רפואי בסמוך לתאונה, ולוודא שהצוות הרפואי מתעד את נסיבות האירוע והפגיעה שכן בית המשפט מתייחס בכובד ראש לרישום בתיק הרפואי.

 

שלב ההוכחה

האתגר האמיתי בהגשת תביעה לביטוח לאומי הוא הוכחת הקשר בין הפגיעה שאירעה לבין תנאי העבודה במקום. ישנם מקרים שהדבר מאוד מובן מאליו (למשל עובד בגובה שנפל) וישנם מקרים שזה לא חד משמעי ואז זה תלוי בשיקול הדעת של ביטוח לאומי ומידת היכולת להוכיח שיש קשר בין הדברים.

בנוסף ישנם מקרים שביטוח לאומי שולח חוקר מטעמו לבדוק את אמיתות הדיווחים. חשוב להצטייד בעורך דין המתמחה בעבודה מול ביטוח לאומי כדי להתכונן למקרה שכזה.

 

כל הטפסים שיש להגיש

ניתן למלא את הטפסים הללו עצמאית אך כדאי להיעזר בעורך דין במטרה לדייק אותם לדברים שביטוח לאומי מחפש.

הטפסים:

  • בל 250 – מהמעסיק. חשוב לבקש אותו בהקדם.
  • תביעה לתשלום דמי פגיעה (זהו טופס בו יש להחתים את המעביד)
  • תביעה לקביעת דרגת נכות – במידת הצורך

 

אל תתמהמהו – מצו את זכותכם תוך שנה

בניגוד לתביעה מול המעסיק, אותה ניתן להגיש עד 7 שנים לאחר שאירעה, תביעה לביטוח לאומי יש להגיש תוך שנה (12 חודשים) מיום האירוע.

ניתן להגיש את התביעה גם לאחר 12 חודשים מבלי שתהיה התיישנות אולם הדבר עשוי לגרום לפגיעה בגובה הפיצויים.

 

שכר הטרחה

יתרון בהגשת תביעה לביטוח לאומי, בשונה מהגשת תביעת פיצויים מהמעסיק, היא ששכר הטרחה שיכול עורך דין לגבות על תאונה שכזאת מוגבל על פי חוק. בעוד שבתביעות כנגד המעסיק אין הגבלה על סכום שכר הטרחה המקסימלי, בתביעה לביטוח לאומי ניתן לגבות עד 17%+מע"מ.

תאונת עבודה יכולה להיות בעלת השפעות רבות על אספקים שונים בחיים, וחשוב למצות את הזכויות מול ביטוח לאומי. התהליך אינו דורש הרבה, בעיקר תיעוד מסודר ועורך דין טוב, אך מבטיח שקט נפשי וכלכלי.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »