השוכר מסרב לשלם? הנה 3 צעדים בהם תוכלו לנקוט

לצערנו הרב, לא מעט שוכרים בישראל מגיעים למצב בו הם מסרבים לשלם שכר דירה לבעלי הדירות שלהם. מאחר שאנו חיים במדינת חוק, המגינה מצד אחד על זכויות השוכרים אך מצד שני שומרת גם על זכויותיהם של בעלי הדירות, עומדים לרשותכם מספר צעדים בהם תוכלו לנקוט כדי לראות את הכסף שלכם, ובמהרה.

 

  1. עו"ד לפינוי שוכרים

הצעד הראשון אשר ניתן לנקוט כאשר שוכר שלכם מפסיק לשלם, הוא פנייה לעורך דין המתמחה בפינוי שוכרים מנכסים מושכרים. סוגיית פינוי השוכרים במשפט הישראלי הינה סבוכה ומסובכת ובפשטות ניתן לומר כי החוק אוסר על המשכירים לנקוט בצעדים לבר משפטיים ולבצע דין עצמי.

נקיטת צעדים כנגד שוכר באופן עצמי ושלא בפני בית משפט, מקנה לשוכר עילת תביעה כנגד המשכיר. לא אחת פסק בית המשפט פיצויים לטובת השוכר מהמשכיר, כאשר זה נקט בצעדים בלתי חוקיים. זאת, על אף שהשוכר הוא זה שסירב לשלם את דמי השכירות!

כדי להימנע מצעדים בלתי חוקיים שכאלו וכדי לממש את זכויותיכם במהירות האפשרית, פנו במיידית לעו"ד לפינוי שוכרים כאשר השוכר שלכם מתחיל לפגר בתשלומים או להביע חוסר נכונות לשלם. כך, תוכלו לנטרל את הבעיה בראשיתה לפני שהעסק נהיה בעייתי מידי.

מידע נוסף על פינוי שוכרים ואף פרטים ליצירת קשר עם עו"ד מומחה בתחום, תוכלו למצוא באתר https://www.law4youth.com  למידע מקיף ואמין. עורך הדין יסייע לכם לממש את זכויותיכם ולקבל חזרה לידיכם את הנזק שלכם ואף לקבל פיצוי הולם מהשוכר על עיכובי התשלומים ובגין נזקים נוספים שנגרמו לכם.

תשמחו לדעת כי המערכת המשפטית יצרה מסלול תביעה מקוצר, אשר אמור להקל על המשכירים בתביעות לפינוי שוכרים. ככל שעורך הדין שלכם מקצועי ומיומן, אתם צפויים לראות את הנכס ואת הפיצויים שבים אליכם במהרה.

 

  1. פנייה להוצאה לפועל

צ'ק הינו מסמך בעל תוקף משפטי. מכיוון שכך, אף אם השוכר מתכחש לצ'קים והצ'קים חוזרים, תוכלו לקחת את הצ'ק להוצאה לפועל ובהוצאה לפועל ידאגו לפדיון מהיר ושלם של הצ'ק. מאחר שתופעת השוכרים הסרבנים הינה תופעה מוכרת, יצרה המדינה מסלול מהיר לפדיון צ'קים משוכרים סרבנים במסגרת הוצאה לפועל, כך שהתהליך יהיה ידידותי ופשוט עבורכם.

חשוב לשים לב כי פריבילגיה זו שמורה רק למשכירים המחזיקים בצ'קים של השוכרים ולא ניתן לממש אותה כאשר התשלום נעשה באמצעות הוראת קבע. במקרים כאלו לא יהיה מנוס אלא לפנות לתביעה בבית המשפט.

 

  1. הגינות כלפי השוכרים

טיפ נוסף לדרך פעולה במצבים מעין אלו, הוא גילוי הגינות יתירה כלפי השוכרים. כאשר השוכרים מסרבים לשלם לכם, אמרו להם שאין בעיה ואתם ממליצים להם לחפש במהרה דירה חלופית, שכן אתם מחפשים שוכרים חלופיים. כך, יקטן הסיכוי למציאות בה השוכרים לא יתפנו מהנכס, מציאות גרועה הרבה יותר ביחס לשוכרים ש"רק" מסרבים לשלם לכם.

 

לסיכום

לסיכום, כאשר שוכרים מסרבים לשלם לכם, תוכלו לפנות לעו"ד לפינוי שוכרים ולהגיש תביעה לבית המשפט. לחלופין, תוכלו לפנות עם הצ'קים מהשוכרים להוצאה לפועל. כמו כן, מומלץ להציע לשוכרים להתפנות במהרה מהדירה. בהצלחה וזכרו – עם עו"ד מומחה, אתם לא לבד בבוץ.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »