למה חשוב לעשות ביטוח ועד בית

בישראל בכל הבתים המשותפים ועד הבית הינו תפקיד התנדבותי. זה אומר שבכל פעם מחדש שכן אחר יכול להתנדב להיות ראש ועד הבית וכתוצאה מכך הוא יהיה אחראי על כל מה שמתרחש בבניין. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב שאותו שכן, שבסך הכול התנדב למלא עבור כל השכנים תפקיד מסוים, גם עלול להוות גורם שאותו ניתן יהיה לתבוע כתוצאה מתאונות שונות שמתחרשות בבניין? אם, לדוגמא, שליח יגיע כדי למסור חבילה לאחד השכנים וכתוצאה ממדרגה שבורה הוא ייפול וישבור יד או רגל, הוא יוכל לתבוע את וועד הבית. משמעות הדברים היא שאותו שכן שמתפקד בתור ועד הבית ושבסך הכול היו לו כוונות טובות, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם תביעה גדולה במיוחד. לכן, אם חשוב לכם להימנע מהמצב הזה, רצוי שתעשו עוד היום ביטוח ועד בית, כי רק ביטוח כזה יכסה את הבניין כולו ואת כל מי שיתפקד כתור וועד הבית.

מה כולל ביטוח ועד בית?

ראשית, חשוב לדעת שאין על כך תשובה אחת נכונה, שכן זה מאוד תלוי באיזו חברה אתם עושים את הביטוח. שנית, ניתן לראות שברוב המקרים הביטוח כולל שלושה סעיפים שונים, והם:

  1. ביטוח צד שלישי – ביטוח שהוא חובה בכל בניין משותף והוא למעשה מכסה את כל דיירי הבניין מפני תביעה שעלולה להגיע מצדו של דייר או אורח שהגיע למקום ונפגע.
  2. ביטוח מעבידים – ביטוח זה מתייחס לכל אותם עובדים שמגיעים לתת שירות כלשהו בבניין, כמו. לדוגמא: גנן, מנקה וכדומה.
  3. ביטוח מבנה הרכוש המשותף – ביטוח המבנה עצמו שיכול לכלול מצבים כמו צינור מים ראשי שהתפוצץ וכדומה.

אנשי דיור

אין ויכוח על כך שעדיף לא להשתמש בביטוח ועד הבית ועדיף לא להימצא בכלל בסיטואציה כזאת, אך מצד שני, לא כדאי לוותר על הביטוח הזה. תביעות כאלה עלולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד ולכן, אם על ידי ביטוח אתם יכולים להגן על עצמכם בקלות, מה פתאום שתוותרו על כך?

חברת ביטוח שאפשר לסמוך עליה

לצערנו הרב, למרות שבישראל יש הרבה חברות ביטוח, לא על כל חברה כזאת אפשר לסמוך. לא כל החברות באמת נותנות מענה ברגע האמת והדבר האחרון שתרצו זה למצוא את עצמכם בסיטואציה לא נעימה כזאת ולגלות שחברת הביטוח שלכם מתנערת מהאחריות שלה כלפיכם. לכן יש טעם לברר אל מי אתם פונים, איפה תעשו את ביטוח וועד הבית והאם החברה שבה בחרתם מספיק אמינה או לא. לפעמים אפילו כדאי יהיה לבחור את החברה שלא תגבה את המחיר הכי נמוך על פוליסת הביטוח, כי אם זה מה שיבטיח שברגע האמת יהיה לכם עם מי לדבר, זה בהחלט שווה את ההשקעה. ביטוח זה לא עניין שכדאי לקחת בו סיכונים מיותרים, אז למה אתם מחכים?

אולי יעניין אותך גם