איך ניתן להוכיח שנגרם נזק לעובר במהלך ההיריון?

המכשור הרפואי הטכנולוגי המתקדם, מאפשר לנשים רבות לבצע בדיקות ואבחונים מדויקים שנועדו להבטיח את שלומן ואת שלום העובר. ככל והבדיקות לא התבצעו כראוי ו/או פוענחו בצורה שגויה, הרי שניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם. אך כיצד ניתן להוכיח שנגרם נזק לעובר במהלך ההיריון?

 

בדיקות וטיפולים במהלך ההיריון

במהלך תקופת ההיריון הממושכת, כל אישה עוברת מספר בדיקות, אשר נועדו להבטיח את שלומה ואת שלום העובר ולהפחית בצורה משמעותית את הסיכויים ללידת ילד עם מום. בין בדיקות ההיריון הנפוצות נכללות בדיקות גנטיות, בדיקות חלבון עוברי, סקירת מערכות ובדיקת מי שפיר.

ככל ואחת מהבדיקות הללו העלתה תוצאות החורגות מטווח הנורמה המקובלת לאותה הבדיקה, הרי שעל הרופא לבחון ולבדוק היטב את הסיבה לכך ובעת הצורך, להפנות את האישה ההרה אל בדיקות נוספות ואל מומחים אחרים, אשר ינסו לספק תמונה ברורה יותר.

 

רשלנות רפואית במהלך ההיריון

החשיבות של הבדיקות הללו במהלך ההיריון אינה מוטלת בספק, כאשר במקרים של מומים חריגים ומשמעותיים, ייתכן וההורים היו מחליטים על הפסקת ההיריון, כך שבמידה והם לא קיבלו את תמונת המצב המלאה אודות מצבו של העובר, באופן שהביא ללידת תינוק בעל מומים משמעותיים, הרי שייתכן בהחלט כי מדובר במקרה רשלנות רפואית.

את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל להגדיר כחריגה מנורמות הטיפול הסבירות והמקובלות, מקרה אותו מומלץ לבחון היטב עם עורך דין רשלנות רפואית בהריון אשר יוודא מעל לכל ספק כי אכן מדובר ברשלנות רפואית, בגינה ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

הוכחת גרימת נזק לעובר במהלך ההיריון

אחד הפרמטרים העיקריים המרכיבים את עילת תביעת הרשלנות הרפואית במהלך ההיריון הוא הצורך להוכיח כי אכן נגרם נזק לעובר במהלך ההיריון. לפיכך, כדי להוכיח את גרימת הנזק לעובר במהלך ההיריון, חשוב לשמור את כלל התיעודים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים ואף לפנות לקבלת חוות דעת של גורם מומחה בתחום, אשר יתמוך בטענותיכם.

 

עד מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בהיריון?

את תביעת הרשלנות הרפואית בהיריון ניתן יהיה להגיש עד הגעת הילד לגיל 7, כאשר לאחר מכן תחול תקופת התיישנות על המקרה ולא ניתן יהיה להגיש את התביעה. בנוסף על כך, כדאי לקחת בחשבון כי ההליך המשפטי של התביעה יכול להימשך מספר שנים ולכן, מומלץ להתחיל בהליך בהקדם האפשרי, על מנת שהפיצויים יעניקו לילד איכות חיים טובה יותר.

 

לסיכום

מגוון הבדיקות הקיימות במהלך ההיריון, נועדו להבטיח את שלומם של האם והעובר ולאתר מבעוד מועד מומים חריגים, היכולים להשפיע על ההחלטה האם להמשיך בהיריון. ככל והמומים הללו לא אובחנו מבעוד מועד, ייתכן בהחלט ומדובר במקרה רשלנות רפואית, כאשר את הנזק ניתן יהיה להוכיח באמצעות בחינת המסמכים הרפואיים וחו"ד של רופא מומחה.

הֵרָיוֹן

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »