רכב קטן וחסכוני בתקציב נמוך

רכב חסכוני: השוואת רכבים

אתם מחפשים רכב חסכוני קטן ואמין שישמש אתכם בעיר ותוכלו למכור אותו לאחר מכן. הנה כמה המלצות לרכבים שלא יקרעו לכם את הכיס ויתנו תמורה טובה למחיר.  

מה כבר ביקשתם? רכב יעיל וחסכוני שיוכל להעביר אתכם ממקום למקום בעיר? עם מחירי הרכב הגבוהים בישראל הרבה מחפשים את הרכב הפשוט והחסכוני, זה שייתן תמורה לתקופת זמן עד הרכב הבא. 

תקציב נמוך לרכב הוא עניין יחסי. המחיר משתנה בהתאם לכמה בעלים נסעו ברכב? כמה קילומטראז' נסעו בו? וכדומה. אם החיסכון הכספי הוא בראש מעייניכם, הן מבחינת עלות הרכישה והן מבחינת חיסכון בדלק, הרי שההעדפה היא לרכישת רכב דרך סוכנות רכב ולא דרך מוכר פרטי כיוון שהחזר ההלוואה החודשי לרכבים מסוג אלו הוא הנמוך ביותר וכמעט ואינו מורגש. 

היתרון של חברות הליסינג הזולות כמו קפיטל מוטורס מבין כל סוכנויות הרכב בארץ הוא 100% מימון לרכב חדש בהחזר חודשי וללא כל מקדמת תשלום.

דבר זה פותח את האפשרות בפני רוכשים המחפשים רכבים זולים וחסכוניים לרכוש רכב חדש ולא משומש וללא כל שקל הון עצמי עם החזר חודשי שכמעט ואינו מורגש בכיס. 

על מנת לבדוק מהם הרכבים המתאימים ביותר נשווה בין שני פרמטרים עיקריים בבחירת רכב חסכוני: 

  1. חיסכון בדלק (עפ"י נתוני יצרן) 
  2. מחיר החזר חודשי בגרסה הידנית, האוטומטית או הרובוטית.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו נחשבת לאחת המכוניות הפופולאריות בישראל משום שהיא משלבת בתוכה גם צריכת דלק נמוכה יחסית וגם אבזור גבוה לרכב מיני קטן.

ישנם הבדלים מסוימים בצריכת הדלק בין הגרסה האוטומטית לבין הגרסה הידנית ולא לחינם קיה פיקנטו מוגדרת כמכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל. 

לאחרונה הוציאה חברת קיה הקוריאנית את הקיה בגרסת GT line ספורטיבית אולם גרסה זו יותר בזבזנית בצריכת הדלק שלה בהשוואה לדגמים האחרים.  

קיה פיקנטו 1.0 ידני LX

צריכת דלק עירונית – 17.8 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 27.0 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 726 שקל. 

קיה פיקנטו 1.25 אוט' LX

צריכת דלק עירונית – 14.9 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 22.2 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 890 שקל. 

סיטרואן C1

סיטרואן C1 1.0 מציעה עיצוב יפיפה עם מנוע חסכוני מאוד ונוחות נסיעה מפתיעה. היא מבוססת על הדגם הקודם וכמעט ואין שינויים משמעותיים בגודל חוץ מתא המטען שגדל מעט. איכות הגימור של החומרים ברכב טובה מאוד ובזה היא הביאה חידוש מרענן לעומת העבר. 

המנוע הצנוע 1.0 ליטרים משלב ומשנה את יחס הדחיסה ויחד עם מחשב ניהול חדש מביא את הסיטרואן C1 1.0 להיות אחת המכוניות האטרקטיביות ביותר מבחינת צמצום צריכת הדלק והחיסכון שנובע מכך בהרמת ידית הדלק בביקור הבא שלכם בתחנה. 

סיטרואן C1 1.0 ידני Feel

צריכת דלק עירונית – 20.0 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 27.8 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 671 שקל. 

סיטרואן C1 1.0 רובוטי Feel

צריכת דלק עירונית – 20.0 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 26.3 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 772 שקל. 

ביטוח הרכבים הקטנים זול מאוד, די מזכיר ביטוח דירה מבחינת עלויות חודשיות.

סוזוקי סלריו

כמה שהיא קטנה ככה היא ענקית. סוזוקי סלריו 1.0 היא אחד המכוניות הקטנות בקטגוריה שמגדירה את הסטנדרטים כל פעם מחדש לכיוון מעלה. היא מציגה סביבת נהג מאובזרת, נוחה לתפעול ונוחות נסיעה דינאמית וטובה למדי. 

אם תרכשו אותה בגרסה עם תיבה רובוטית תדעו שהיא טובה מהמקובל, היא מסוגלת לתמרן היטב בחניות עם ביצועי פעולת מנוע טובים. בכמה מילים: מאובזרת בצורה טובה וחסכונית בדלק. 

סוזוקי סלריו 1.0 ידנית

צריכת דלק עירונית – 19.6 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 27.0 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 671 שקל. 

סוזוקי סלריו 1.0 רובוטית

צריכת דלק עירונית – 18.8 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 27.0 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 761 שקל. 

שברולט ספארק

שברולט ספארק

שברולט ספארק 1.4 החדשה הוגדרה כרכב המיני של השנה על ידי מגזיני הרכב, שם זכתה במבחן השוואתי בין דגמי רכב באותה קטגוריה כמו: יונדאי i10 וקיה פיקנטו. היא המיני היחידה שמגיעה עם מנוע בנפח 1.4 ליטרים ו- 98 כ"ס ומצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כבר בגרסת הבסיס שכוללות 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ומצלמת נסיעה לאחור.

גם בכל הקשור לאבזור רכב חסכוני שברולט ספארק מאובזרת בגאדג'טים כמו: מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ', הגה בציפוי עור ועוד. 

שברולט ספארק 1.4 אוט' LT+

צריכת דלק עירונית – 13.7 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 21.7 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 907 שקל

שברולט ספארק 1.4 אוט' LTZ

צריכת דלק עירונית – 13.7 ק"מ לליטר 

צריכת דלק בין עירונית – 21.7 ק"מ לליטר 

תשלום חודשי לרכב חדש – 912 שקל

לסיכום:

המכוניות שנמצאו כזולות ביותר מבחינת החזר התשלומים החודשי הן: סיטרואן C1 1.0 Feel בגרסה הידנית וסוזוקי סלריו 1.0 ידנית עם החזר חודשי נמוך מאוד של שתיהן העומד על 671 שקל בלבד.

המכונית שנמצאה כזולה ביותר מבחינת תצרוכת הדלק שלה היא גם סיטרואן C1 1.0 Feel בגרסה הידנית שלה עם צריכת דלק עירונית של 20.0 ק"מ לליטר וצריכת דלק בין עירונית של 27.8 ק"מ לליטר. בהפרש קטן אחריה עומדת שוב הסוזוקי סלריו 1.0 בגרסה ידנית או רובוטית עם צריכת דלק בין עירונית של 27.0 ק"מ לליטר.  

תוצאה: המכונית המשתלמת ביותר, הן בהחזר התשלומים הזול ביותר והן מבחינת צריכת הדלק החסכונית ביותר היא סיטרואן C1 1.0 Feel, אולם מיד אחריה בהפרש מזערי מבחינת צריכת הדלק עם אותו סכום כסף בהחזר חודשי היא הסוזוקי סלריו 1.0 בגרסה ידנית או רובוטית.

אולי יעניין אותך גם