תביעת נזקי גוף תאונות עבודה – מדריך

מקום העבודה שלנו מהווה חלק עיקרי בשגרת החיים של כל אחד ואחת מאיתנו ומטבע הדברים, תאונות ונזקי גוף עלולים להתרחש במקום העבודה, גם בסביבה משרדית ובטוחה למדי. בכל מקרה של נזקי גוף כתוצאה מתאונת עבודה, ניתן להגיש תביעה לקבל פיצויים בהתאם והנה לפניכם המדריך שיסביר בדיוק מה עלינו לעשות

 

תאונות עבודה ונזקי גוף

כולנו מבלים חלק ניכר משעות היום (או הלילה, עבור חלק מהאנשים) במקום העבודה שלנו, לעיתים אף יותר מהזמן שאנחנו נמצאים בבית ואך טבעי הדבר, שתאונות ופגיעות שונות עלולות להתרחש לנו במהלך העבודה עצמה, בדרך אליה או בחזרה ממנה אל הבית, גם בסביבת עבודה משרדית ובטוחה למדי.

כדי שתאונה תוגדר כתאונת עבודה, צריכים להתקיים שני תנאים עיקריים: התרחשות התאונה בזמן העבודה (החל מזמן היציאה מהבית ועד החזרה אל הבית) ושהתאונה התרחשה בעקבות העבודה עצמה. כדי למקסם את סיכויי התביעה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה שיפעל להוכחת הקשר הסיבתי וקבלת פיצויים בהתאם.

 

את מי תובעים?

נזקי גוף בתאונות עבודה מחולקים למעשה לנזקים גופניים שנגרמו בתאונת עבודה, למלחת מקצוע שנגרמה מתנאי העבודה וכן פגיעות מיקרו – טראומה, שהשפעתן היא לרוב לטווח הארוך (דוגמת בעיות רפואיות בגב לעובד שמרים במסגרת עבודתו משקלים כבדים).

בכל מקרה של תאונת עבודה ונזקי גוף שנגרמו כתוצאה ממנה, עומדת לעובד הנפגע הזכות לתבוע מספר גורמים: המוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח (שלו או של מקום העבודה שלו), את הגוף המעסיק וכן אדם אחר שגרם לפגיעה במהלך העבודה.

 

הגדרת הפגיעה על ידי רופא מקצועי

בין העקרונות הבסיסיים בכל תביעת נזיקין ודרישה לקבלת פיצויים, נמצאים הוכחת הנזק הפיזי עצמו שנגרם, על ידי רופא מקצועי וכן, הוכחת הקשר הסיבתי שבין התרחשות התאונה במסגרת העבודה והנזק הפיזי שנגרם לתובע.

כך, מיד לאחר התרחשותה של תאונת העבודה, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים, גם אם נראה בהתחלה כי אנחנו לא סובלים משום פגיעה או פציעה. במסגרת הבדיקה הרפואית, הרופא יקבע האם אתם זקוקים למספר ימי מנוחה או לקביעת אחוזי נכות בשיעור מסוים, כאשר לכל החלטה כזו תהיה השפעה על גובה הפיצוי שניתן יהיה לתבוע.

 

כיצד נקבעים הפיצויים?

קביעת הרופא והגדרת הנזק שנגרם מהווים כאמור מרכיב בסיסי בדרישת גובה הפיצויים בתביעה, אך מלבד זאת, ישנם מספר פרמטרים נוספים המשפיעים על גובה הפיצויים – הסבל של התובע, הוצאות כספיות וגילו של התובע. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב להיעזר בעורך דין תאונות עבודה מקצועי ומנוסה ולהגיש לו את כלל המסמכים והראיות הרלוונטיות לתביעה – צילומים, הקלטות, מסמכים רפואיים רלוונטיים ועוד, בכדי שעורך הדין יוכל לבסס היטב את עילת התביעה.

 

תביעה בגין תאונת עבודה – סיכום

בין אם מדובר בעבודה משרדית ובין אם בעבודה פיזית, תאונת עבודה יכולה להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו ובגינה ניתן יהיה לתבוע מספר גורמים ולקבל פיצויים בהתאם. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, חשוב להיעזר בעורך דין תאונות עבודה ולרכז את כלל התיעודים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים שיסייעו לבסס את עילת התביעה.

תביעות נפגעי עבודה

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »