איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת כיצד לבחור את יועץ המשכנתאות הנכון? ובכן, קיימים מספר מדדים שניתן על פיהם לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר עבורנו. במאמר זה נסביר לכם כיצד לבחור יועץ משכנתא בדרך הנכונה ביותר.

 

הבחירה הנכונה עבורנו

בחירת יועץ משכנתאות היא לא תהליך מובן מאליו. עלינו לוודא שיועץ המשכנתא עונה על כל הצרכים שלנו, ומעבר לכך, שמדובר באיש מקצוע מן השורה הראשונה. יועץ מומחה למשכנתאות הוא אדם שלא רק ניתן לסמוך עליו מבחינת הוגנות, אלא גם אדם שיודע כיצד לבצע את העבודה המוטלת על יועץ משכנתא – בחירת המשכנתא הנכונה ביותר עבורנו.

על כף המאזניים מונח לא מעט, שכן לפני ביצוע עסקה כלכלית גדולה שכזו צריך לקבל החלטות גדולות שישפיעו על העתיד שלנו, ובין היתר גם לדאוג שביצענו שיקולים הכרחיים. זה הדבר החשוב באמת, מאחר וקשה לבצע את כל המהלכים האלה לבדנו. ועוד לא דיברנו על הבנת המושגים הכלכליים ובקיאות כללית במצב הכלכלי של המדינה בהתאם לריביות שנשלם במהלך השנים הקרובות. לכן, בחירת יועץ משכנתאות היא הבחירה הנכונה עבורנו. אבל כיצד בוחרים יועץ משכנתא?

 

מדדים ליועץ משכנתא טוב

  • ניסיון לפני הכל – יועץ משכנתאות טוב הוא אחד שמכיר את השוק מכל צדדיו, ונמצא בתחום כבר שנים ארוכות. דרישת ניסיון היא חובה בבחירת יועץ משכנתא, שכן אדם שמכיר את ההיסטוריה של הכלכלה ויודע מה הן התנודות הריאליות בשוק הישראלי, יוכל לייעץ לכם נכונה כיצד לפעול בהתאם למשכנתא שלכם. שימו לב שיועץ משכנתאות בעל ניסיון הוא גם אחד שלא ילך איתכם בקלות ויתפשר על מה שאתם מעוניינים בו, אלא ידבוק בתהליך והתכנית הריאליים ביותר, וזאת על מנת להבטיח שבעתיד לא תשלמו יותר.
  • לסמוך על האדם שנמצא מולנו – גם אם מדובר ביועץ משכנתא שנמצא בתחום כבר עשרות שנים, ואתם לא סומכים עליו, אז זה לא האדם עבורכם. יועצי משכנתא הם לא רק מחשבון מהלך שיודעים מה הבחירה הכי טובה עבורנו, אלא גם מי שמנווט אותנו ואנחנו נותנים לו שליטה כלשהי על העתיד שלנו. עלינו לסמוך על האדם שנמצא מולנו. אם לא נאמין לאדם הזה מכל ליבנו, אזי שלא נאמין לתוכנית שהוא מציע.
  • הכינו שיעורי בית – ליועץ משכנתאות לא מגיעים מבלי לעשות סקר שוק קצר ובירור כללי על המשכנתאות הקיימות. כמובן שאיש המקצוע יעניק לנו ראייה יותר רחבה על כל הנושא, אבל עלינו לדעת על מה אנחנו מדברים בבסיס הרעיון של המשכנתא, וכיצד היא פועלת. במידה ותגיעו לפגישה ללא ידע מקדים, היועץ עלול לסבך אתכם יותר ואף להציע לכם תכנית משכנתא שלא תטיב איתכם רק אתם חסרי ידע ולו יש את הדרך לנצל זאת.

יועץ מומחה למשכנתאות

אולי יעניין אותך גם

כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי
משכנתאות
כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות

קרא עוד »