כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות לנכסים מסחריים הוא בעל חשיבות רבה וכל בעל עסק המתעניין בנושא, צריך לדעת מה זה אומר, איך זה מתבצע ובאילו תנאים הוא יכול לקבל משכנתא לרכישת נכס מסחרי.

 

בעלי עסקים רבים, בפרט בעלי עסקים קטנים, מתחילים את דרכם כשהם שוכרים נכס ממנו הם מפעילים את העסק שלהם. חלקם בוחרים להמשיך במתכונת הזאת, בין אם זה מתוך מחשבה שזה משתלם להם מבחינה כלכלית ובין אם זה מתוך הבנה שזה מה מתאפשר להם במסגרת התקציב והתנאים שהם עובדים בו.

לעומתם, ישנם לא מעט בעלי עסקים המעדיפים לרכוש נכס מסחרי משלהם. נכס זה יכול לשרת אותם במשך שנים רבות ללא הפרעה, וכן הוא יכול לשמש אותם כערובה ובטחונות, אם הם יירצו לבצע פעולות כלכליות משמעותיות בעתיד. בשביל לרכוש אותו, עליהם לחפש משכנתא לנכסים מסחריים בתנאים משתלמים.

 

מה זו משכנתא לנכסים מסחריים?

כפי שאנשים פרטיים זקוקים למשכנתא בשביל לרכוש נכס פרטי למגורים, כך בעלי עסקים זקוקים לא פעם למשכנתא שתאפשר להם להשלים את סכום הרכישה עבור הנכס בו הם מתעניינים.

התנאים של משכנתאות לנכסים מסחריים הם שונים ממשכנתאות פרטיות, בגלל סוג המשכנתא והמשמעות שלה. הנה 5 דוגמאות שיבטאו את ההבדלים:

  1. משכנתא לנכסים מסחריים מיועדת ל-10 שנים ולא ל-20-30 שנה כמו במקרים של נכסי מגורים.
  2. הריבית על משכנתא לנכסים מסחריים היא 3-5%, בשונה ממשכנתאות לדירות שם הריבית עומדת על 2-3%.
  3. יש לקחת בחשבון את המיסוי הכרוך ברכישת נכס מסחרי, בין אם זה עבור בעל עסק המעוניין לעבור מנכס בהשכרה לנכס בבעלותו ובין אם מדובר באדם פרטי המבקש להשקיע את כספו ברכישת נכס מסחרי והשכרתו.
  4. בנקים מסחריים מציעים מימון בגובה 70% מערך הנכס. כלומר, בעל העסק צריך להציג הון עצמי בסך 30%. זה שונה ממשכנתא לדירה, שם הבנק יכול להציע עד 75% מערך הנכס. גופים חוץ בנקאיים יכולים להציע כמובן מימון בגובה משמעותי יותר.

 

איך לוקחים משכנתא לנכסים מסחריים?

לפני שבעל עסק בוחר לקחת משכנתא לנכס מסחרי, יהיה נכון מצידו לבחון 3 דברים. ראשית, האם זה משתלם לו כלכלית. שנית, עלויות המסים ותחזוקת נכס מסחרי. שלישית, מה התנאים שהבנק דורש ממנו בשביל לקבל משכנתא ומה התמהיל הנכון עבורו.

התמהיל יכלול את מסלול המשכנתא, תקופת הפריסה שלה, גובה הריבית, וכל זה ייבחן על פי היכולות הכלכליות שבית העסק מציג ותנאי המשכנתא שבעליו מבקשים לקחת. אם אתם רוצים לדעת עוד על משכנתא לנכסים מסחריים זה הזמן לבקר באתר משכנתא ליין ולקבל את כל המידע הרלוונטי ביותר.

בעלי עסקים קטנים

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »