איך לקחת משכנתא כזוג

אם הגעתם להחלטה לרכוש דירה משלכם – ביחד, כזוג, אתם ודאי נרגשים לקראת המהלך המבורך ויחד עם זאת גם חוששים מהבאות. אם בגלל שלקיחת משכנתא היא באמת צעד קצת מורכב ומבלבל, או בגלל חוסר ידע. מומלץ להיכנס לתהליך המורכב עם כמה שיותר ידע וכלים ולעשות אותו על הצד הטוב ביותר.

 

טיפים ליישום מוצלח של לקיחת משכנתא

  • התאזרו בסבלנות וזכרו שזהו תהליך מורכב ויכול להימשך חודשים ארוכים. יש צורך בהכנה של ניירת רבה וכדאי לבצע את השלבים במדויק כדי להימנע מעיכובים.
  • מצאו דירה שמוצאת חן בעיניכם. רק אחר כך תוכלו לגשת לבנק עם מסמך הסכמה עקרוני לרכישת הנכס, גם אם מדובר בפרויקט שעוד לא התחיל להיבנות.
  • נדרשת רשימה של מסמכים, שצריך להביא לבנק לקבלת המשכנתא וכדאי לדקדק ולהביא את כל המסמכים הדרושים, לוודא שהם מצולמים בצורה ברורה ושהם בתוקף.
  • אם אתם זקוקים לסיוע בגיוס הון עצמי – בדקו את האפשרויות העומדות בפניכם. המדינה מציעה מגוון מסלולי סיוע, המאפשרים כמעט לכל אזרח בישראל לקנות בית משלו. בדקו אם אתם יכולים לקבל תעודת זכאות להלוואה במימון המדינה, שתוזיל לכם את עלויות הריבית ובמקרים מסוימים תאפשר לכם לקבל הלוואה על עד 95 אחוזים משווי הדירה.
  • אם יש לכם אפשרויות מימון – כדאי לקצר את תקופת החזרי ההלוואה ולחסוך בעלויות הריבית והביטוח.
  • מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי, שיסייע לכם לבחור את המסלול המתאים לכם, יקל על התהליך ויסייע לכם לתכנן נכונה את מסלול המשכנתא שלכם.
  • קבלו כמה שיותר הצעות למשכנתאות מבנקים שונים בסמיכות זו לזו, כדי שתוקף ההצעה לא יפוג ותוכלו לערוך השוואת תנאים.
  • כדי לוודא שיש לכם מספיק הון עצמי, בדקו את כל המקורות האפשריים למימון – חסכונות, סיוע מהמשפחה ועוד. לצורך חישוב מדויק וכן לצורך חישוב יכולת ההחזר הריאלית שלכם – מומלץ להסתייע בשירותיו של מתכנן פיננסי, שמכיר את הנושא היטב ויש לו את הידע הדרוש כדי להגן עליכם מפני הסתבכות כלכלית ולתכנן יחד אתכם גם את גיוס ההון הראשוני וגם את תקופת ההחזרים הארוכה..
  • התייעצו עם כל מי שאפשר – בדקו עם חברים ומשפחה וברשת – אילו מסלולי משכנתא קיימים בשוק? מה מומלץ? ממי מומלץ לקחת את ההלוואה ואיך אפשר להקל על תקופת ההחזרים הארוכה.

שעון ומטבעות

תחילת הדרך לבעלות על דירה משלכם

אחרי שתמלאו את הבקשה בבנק על פי התנאים המתבקשים ובליווי המסמכים הדרושים, התיק שלכם יעבור לביקורת ואם לא תהיה כל בעיה – תוכלו לקבל את ההלוואה. ככל שתפעלו בצורה מסודרת ויסודית ובמהירות – כך תוכלו לקבל את ההלוואה מהר יותר.

כעת אתם בדרך הבטוחה לרכישת דירה משלכם והצלחת התהליך תלויה רק בכם. אם עשיתם את החישובים הנכונים והתחייבתם להחזרים שאתם יכולים לעמוד בהם – אז הדרך לרכישת דירה פרושה לפניכם. בהצלחה!

עוד פרטים תמצאו באתר: http://klea.co.il.

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »