ההבדל בין תמ"א 38 לפינוי בינוי

מכל עבר אתם שומעים על פרויקטים שונים של תמ"א 38 ועל פרויקטים של פינוי בינוי? אתם תוהים מה ההבדל בין שתי האופציות האלה והאם יש אפשרות שיכולה להיות רלוונטית יותר עבור הבניין שלכם? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות הנכונות.

 

תמ"א 38 – על מה כולם מדברים?

כשמדברים על תמ"א 38 למעשה מדברים על פרויקט שבמסגרתו לא הורסים את המבנה, אלא משפצים אותו. הפרויקטים האלה, שהיום אפשר לראות אותם בכל מקום בישראל כמעט, התחילו מתוך כוונה לחזק מבנים ישנים ולשמור עליהם מפני רעידת אדמה. עם זאת, אנחנו בהחלט יכולים לראות שעם השנים העניין התפתח, שכן היום פרויקטים כאלה הפכו להיות כדאיים מאוד לכולם. מצד אחד היזמים שלוקחים על עצמם לבצע פרויקטים כאלה נהנים מזכויות בניה נוספות שהם מקבלים באותו בניין, כך שיש להם בסוף התהליך מספר דירות שהם יכולים למכור. מצד שני, מי שגר בבניין נהנה מהעובדה שבמקום אותה דירה ישנה ומוזנחת, הוא מקבל דירה חדשה עם ערך גבוה יותר. מדובר אומנם על השקעה כלכלית לא קטנה מצד היזמים, אך עם זאת, התוצאה משתלמת ביותר, מה גם שהבניין כולו הופך להיות יציב ובטוח גם בפני רעידת אדמה.

 

פינוי בינוי – בניית מבנים חדשים במקום מבנים ישנים

לעומת תמ"א 38 אנחנו רואים שכאשר מדברים על פינוי בינוי מדברים על הריסה טוטאלית ומוחלטת של המבנה. זה אומר שאין כאן ניסיון לחדש את הבניין הקיים, אלא הורסים אותו, הדיירים עוברים לדירות זמניות שהן הם גרים ובמקום הבניין הישן בונים בניין חדש. ברור מדוע מדובר על פרויקט מאוד משתלם, שכן היזם יכול לבנות הרבה יותר דירות, למכור אותן וליהנות מרווח משמעותי ביותר. העירייה, לעומת זאת, נהנית מכך שהעיר מתחדשת ונראית יותר מודרנית ויפה, ואילו בעל הדירה נהנה מדירה חדשה שנעים לגור בה. לכן זה לא במקרה שבכל הארץ אנחנו רואים אינספור פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, אז למה שלא תבדקו את האפשרות לפרויקט כזה גם בבניין הישן שלכם?

 

איך בוחרים חברה מבצעת?

בין אם אתם חושבים על תמ"א 38 ובין אם ברור לכם שצריך להרוס את הבניין שלכם במסגרת פינוי בינוי ולבנות מבנה חדש, יש לבדוק אל מי אתם פונים. לעיתים היזמים הם אלה שפונים אל בעלי הדירות בבניין מסוים ולעיתים בעלי הדירות הם אלה שמקדמים את העניין. מה שבטוח זה כדאי יהיה לבדוק באיזו חברה מקצועית אתם בוחרים לביצוע העבודה בשטח, שכן דרושים כאן: ניסיון, אמינות ומקצועיות. שווה לבדוק כל פיסת מידע שיכולה להיות רלוונטית אודות חברות שונות שעובדות בתחום הזה, כי הדבר האחרון שתרצו זה להסתבך עם חברה שאינה אמינה. אתם תראו שבסופו של דבר, אחרי שתיגמר האי נעימות של הפרויקט ואחרי שתגורו בדירתכם החדשה, לא תצטערו על כל המאמץ שהשקעתם בעניין.

אולי יעניין אותך גם