פינוי בינוי הדרך הבטוחה לדירה חדשה

במציאות של מדינת ישראל בשנת 2020 דירה חדשה הפכה להיות חלום של הרבה מאוד זוגות צעירים.

למרות פרויקטים ממשלתיים רבים שמנסים לעזור לזוגות הצעירים ולתת להם את האפשרות לזכות בדירה חדשה, עדיין מחירי הדירות לא הראו סימנים של ירידת מחירים, דירה חדשה מקבלן באזור המרכז עוברת רף שני מיליון השקלים, ובגלל יוקר המחייה שקיים ורק הולך וגובר מידי שנה, זוגות רבים נאלצים לוותר על החלום של דירה חדשה ורוכשים בבניינים ישנים מחוסר בריה.

רכישת דירה ישנה גם מצריכה לא פעם מעבר של שינוי מערכות החשמל הישנות בבית, החלפת הביוב והצנרת וטיפול בעוד נזקים רבים שנגרמים בגלל עייפות החומר והרצון לחיות ברמה סבירה ומניחה את הדעת ולא בדירה ישנה. (שלא נדבר גם על תהליך של רכישת מוצרי חשמל וריהוט לדירה אליה נכנסים, שאלו רושמים עלייה גבוה במחירים, במיוחד בשל מגפת הקורונה שהתפרצה בסין והתחילה לגרום לירידה בייצור של מוצרי חשמל מה שגורם באופן ישיר לעליית מחירים במוצרי חשמל ועוד מוצרים המיובאים מסין).

 

אז איך בכל זאת מגשימים את החלום ?

הגשמת החלום נעשית בזכות פרויקטים חדשים של פינוי בינוי הנערכים באותם בניינים ישנים.

תהליך של פינוי בינוי הוא תהליך מורכב, לא כל בניין ישן יכול לעבור את התהליך המורכב הזה, וזאת לא בגלל הצרכים הפיזיים של הקבלנים.

היום לכל קבלן המבצע פרויקטים של פינוי בינוי יש את היכולת להגיע להרוס את הבניין לשקם את הקרקע ולבנות בניין חדש.

לצורך כך נאלצים הקבלנים להתמודד עם מספר גורמים בירוקרטיים ולקבל את אישורם בכדי לבנות בניין חדש, שלא רק ישפר את חיי הדיירים באזור, אלא גם ישפר משמעותית את חיי הדיירים השכנים, בזכות מראה מטופח יותר לשכונה ובזכות בניית תשתיות ושיפוץ של אותם תשתיות על ידי הרשות המקומית.

 

פינוי בינוי – השכנים שסובלים

שמדובר על פינוי בינוי, רבים חושבים שהבניין שלהם הפוך להיות אתר בנייה, אך לא כך הדבר, ישנם מספר סוגים של פרויקטים המכונים תמ"א.

ישנו תמ"א 38 שמשמעותו היא שמדובר על הוספת קומות לבניין, חיזוק המבנה, הוספת מרפסת וחדר ובמקרים מסוימים גם מדובר על חפירות לצורך בניית חניון מרכזי ותת קרקעי לדיירים, הוספת מעלית למבנה ושיפור כל התשתיות.

בפינוי בינוי המציאות היא שונה, כאן מדובר על הריסת הבניין כולו, ופינוי כל הדיירים לדירות חלופיות (דירות שכורות) שאת השכירות באותם דירות סופג ומשלם הקבלן המבצע את הפרויקט ורק לאחר סיום הריסת הבניין ובניית בניין חדש זכאי כל מי שפינה את דירתו לדירה חדשה.

מכאן כי פינוי בינוי הוא תהליך מעט ארוך ומורכב בשל הבירוקרטיה, הסכמת כל הדיירים לפרויקט וכמובן ביצוע העבודה.

אך בסופו של דבר כולם יוצאים נשכרים ברמה הרבה יותר גבוה וזוכים לקבל את הדירה החדשה, בשביל להגשים את החלום לדירה חשדה לא צריך לזכות בפרויקט ממשלתי, פשוט צריך ליזום למצוא קבלן ועורך דין מלווה ולצאת לדרך שתשיג לכם את הדירה המבוקשת.

בניין לפני פירוק

אולי יעניין אותך גם