לפני לקיחת משכנתא – שיפוץ הבית הקיים

לעיתים, הרצון לשפר את איכות החיים, גורר לרכש של דירות ובתים יקרים מאוד, והתחייבות למשכנתא לזמן ארוך. חשוב לדעת, שתמיד כדאי לפני שמתחייבים למשכנתא למקסם את הפוטנציאל של הנכס הקיים. כך תוכלו ליהנות ממרחב מחייה גדול יותר, עם הוצאה כספית מינימאלית שהיא למעשה השקעה שתעלה את ערכו של הנכס שלכם. במאמר זה נפרט מספר דרכים לעשות זאת.  

 

הפיכת המרפסת להמשך טבעי של הבית

חשוב מאוד לזכור שהמרפסת הצנועה של הבית שלכם, זו שמשמשת אתכם כמחסן לפריטים שאינכם זקוקים להם יותר או כמקום לשים בו כמה עציצים, יכולה להפוך להיות חלק משמעותי מהבית. בעזרת מספר שינויים ושיפוצים, המרפסת יכולה לאפשר לכם להגדיל משמעותית את המרחב הפנוי בתוך הבית. חידוש דק הוא הצעד הראשון בדרך לשם. בניית דק במרפסת, או חידוש של דק ישן, תאפשר לכם להציב במרפסת ריהוט גן שיאפשר לכם לשבת בה בנוחות, או אפילו מכשור חשמלי מתוך הבית עצמו. על רצפת דק איכותית ומיושרת תוכלו לשים מקפיא לבשרים, מכונת כביסה, מייבש ועוד מכשירים גדולים אחרים שגוזלים שטח גדול מאוד מהבית שלכם. חידוש ושיפוץ המרפסת יכול להפוך אותה לפינת משחקים לילדים, או לסלון משני המאפשר לארח.

 

בחירה של ריהוט חסכוני בשטח

משבר הדיור בישראל, גורר רבים להסתפק בחללי מגורים זעירים, אשר אף אחד לא היה שוקל לשכור אותם לפני מספר שנים. כדי לאפשר למתגוררים בחללים הללו לזכות ברמת חיים סבירה, מיוצרים פתרונות ריהוט אשר המטרה שלהם היא לחסוך ככל האפשר במקום. ריהוט חסכוני בשטח יוכל לחולל שינוי עיצובי של ממש בבית, ולהפוך אותו לפתוח ונעים בהרבה. ראשית כל, כדאי מאוד לשקול לשלב בחדרי הילדים מיטות גלריה. מיטות גלריה הן מיטות הנבנות בגובה על גבי עמודים. מתחת למיטה, תוכלו להציב שולחן כתיבה, לצד מגירות או ארון אחסון קטן. פתרון נוסף שחשוב לשקול הוא ארונות הזזה. ארונות הזזה אשר אינם דורשים השארת שטח פנוי לפניהם לפתיחת הדלתות, יספקו לכם שטח אחסון רב במינימום מקום. תוכלו לשלב בבית ריהוט ייעודי נוסף, כמו שולחנות הניתנים לקיפול אל הקיר לאחר השימוש, ארונות מצעים מתחת למיטת ההורים, ועוד.

 

איחוד חללים מיותרים לחלל גדול אחד

לעיתים, הרצון לקחת משכנתא לא נובע אך ורק מצרכים פרקטיים. לפעמים פשוט מרגישים עמוק בלב שצריכים שינוי, שהבית הוותיק והמוכר הוא פשוט לא מספק. ברגעים אלו, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא לנסות לאתר את קירות הגבס בבית, ולאחד חללים שונים לחלל גדול אחד. איחוד של המטבח והסלון למשל, ייצר אזור אירוח פתוח, מואר מודרני ומזמין. בתים אשר הילדים עזבו, ומכילים חדרים מיותרים, יוכלו להרוויח מאיחוד של חדרי שינה, ליצירת חלל מגורים פתוח, נעים יותר וקל לתחזוקה.

כסף ובית

אולי יעניין אותך גם

איש מצחיק
עוד באתר
סטנדאפיסט לאירועים

עריכת אירוע כרוכה בהרבה מאוד הכנות וקבלת החלטות באשר לאספקטים רבים של האירוע. אחד המאפיינים העיקריים של אירוע, הוא העובדה שאין בשום שלב של ארגון

קרא עוד »