מה שהבנקים לא רוצים שתדעו – רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא

לקיחת משכנתא היא לא דבר של מה בכך. אם נעמיק בעניין נגלה כי מדובר בהלוואה הגדולה ביותר בחיי הישראלי הממוצע. מי מעוניין לקחת הלוואה יקרה כל כך מבלי להבין את כל רזיה? הבעיה היא שיש לא מעט ישראלים הלוקחים משכנתא ללא ליווי מקצועי ובכך הם בעצם מייקרים את הלוואת המשכנתא שלהם. כי יש מידע שאם תדעו עליו, תבינו את הקריטיות שבהתייעצות עם איש מקצוע.

 

יש לבנק מטרה

לפני שלוקחים הלוואה מהבנק חשוב לזכור כי הבנק הוא לא גמ"ח להשאלת כספים. מדובר בעסק לכל דבר וכל מטרתו היא להגדיל את רווחיו. הבנק מגדיל את רווחיו באמצעות הגדלת ההלוואות שהוא נותן. על כל הלוואה הוא גובה ריבית שהיא הרווח שלו מנתינת ההלוואה ולכן, יש לו אינטרס לגבות ריביות יקרות ככל האפשר. מה עושה הבנק לצורך כך? משקיע בשיווק חכם.

 

ייעוץ משכנתאות מטעם הבנק

הבנקים למשכנתאות קלטו שיש מי שפחות מתמצא בתחום וכך, הם יצליחו להרוויח עליו. כך הבנקים מעמידים לרשות הלווים יועצי משכנתאות חינמיים מטעם הבנק. מדובר בפקידי משכנתאות המציגים את עצמם כיועצי משכנתא מטעם הבנק. האינטרס שלהם הוא לתמחר את ההלוואה במחיר ריביות גבוה ככל הניתן, אך יחד עם זאת, הם מנסים להגיע לקראת הלווה ולהתאים את מסלולי המשכנתא לצרכים האישיים של הלווה.

 

ייעוץ משכנתאות פרטי

לעומת זאת, כאשר פונים לקבל ייעוץ משכנתא מיועץ משכנתאות פרטי, נהנים מאיש מקצוע שמנהל את תיק המשכנתא, מנהל משא ומתן עם הבנקים השונים לגיוס משכנתא משתלמת בעלת ריביות נמוכות ככל הניתן. מבחינתו, כאשר תקבלו משכנתא זולה, זו תהיה הצלחה שלו.

לעומת זאת, פקידי הבנק ימדדו הצלחה כאשר הם יצליחו לתמחר משכנתא בריבית גבוהה במיוחד. פקידי הבנק מתוגמלים מהבנק על כל ריבית גבוהה שהם מצליחים לתמחר לעומת יועץ המשכנתאות הפרטי שמקבל את תגמולו מהלווה עצמו וכך הוא מחוייב לו. אין לו אינטרסים אחרים והוא בעל אינטרס משותף ללווה.

 

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

לפני שאתם לוקחים משכנתא, כדאי שתכירו את הנושא לעומק. אל תפנו לבנק ללא ליווי מקצועי. וכדי לבחור ביועץ משכנתאות מומחה ומומלץ, ריכזנו לכם כאן מספר נקודות שחשוב לבדוק בבחירת יועץ משכנתאות.

מקצועיות – בגלל שאין פיקוח בנושא, כל אדם יכול להכריז שהוא יועץ משכנתאות… בררו שאתם פונים ליועץ משכנתאות מקצועי מומחה בתחום. אחד שעבר הכשרה מקצועית מסודרת ועדיף שגם תהיה לו רזומה עשירה בתחום הפיננסים.

ותק – אין כמו ניסיון כדי להשתפשף בשטח. העדיפו איש מקצוע בעל ניסיון רב שנים. אף אחד לא רוצה להיות שפן הניסיונות של איש המקצוע אליו הוא פונה. כך זה גם בתחום ייעוץ המשכנתאות.

זמינות – אתם צריכים איש מקצוע שיהיה זמין לשאלות שלכם. בררו אם אתם מקבלים מספר טלפון אישי של היועץ להתייעצות או דרך אחרת בה תוכלו להתכתב איתו ולקבל מענה מקצועי.

ייעוץ משכנתא

אולי יעניין אותך גם

כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי
משכנתאות
כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות

קרא עוד »
יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »