משכנתא לפושטי רגל – רשימת התנאים

אנשים רבים פותחים עסקים מתוך רצון לממש ולהגשים את עצמם. החלום הגדול שמתחיל את דרכו בתור הצלחה מסחררת, עלול למצוא את עצמו מתדרדר במדרון חלקלק בדרך לפשיטת רגל.

המצב הזה עלול להיות מצער מאוד במיוחד כאשר פושט הרגל מעוניין לרכוש דירה יום אחד על מנת להבטיח ירושה לילדיו בפרט או לביטחון כלכלי בכלל, ונתקל בסירוב מצד הבנקים לקבלת משכנתא.

אולם תופתעו לדעת שלמרות פשיטת הרגל, עדיין יש דרכים כאלו ואחרות כדי להצליח ולקבל משכנתא.

כדי לעשות סדר בדברים בואו נעמיק קצת יותר בנושא משכנתא לפושטי רגל – רשימת התנאים.

 

משכנתא לפושטי רגל – זה באמת אפשרי?

בהחלט כן. מה שקורה הוא שבזמן שכל אחד או אחת מאיתנו ניגשים אל הבנק בבקשה למשכנתא, הבנק באחד השלבים הראשונים של הבדיקה מוודא מה המצב של מבקש הבקשה ברישומים של חברת BDI. הרישומים האלו יכולים להעיד גם על הליך של פשיטת רגל, ואם הבנק נתקל ברישום כזה – הוא לא ירוץ לתת לכם את כספי המשכנתא שאתם מבקשים. ולמה? פשוט מאוד – הבנק מעדיף לא להכניס את הראש הבריא שלו למיטות חולות, ומיטה של פושטי רגל עלולה בהחלט להעיד על מיטה חולה.

 

אז מה כן אפשרי לעשות כדי לקבל משכנתא לפושטי רגל?

הבנקים הם לא הגוף הפיננסי היחיד שיכול לאפשר לכם קבלה של משכנתא לפושטי רגל, וקיימים כמה וכמה גופים חיצוניים שיוכלו לסייע לכם לקבל אותה. חשוב לדעת שמשכנתא לפושטי רגל דרך אותם הגופים היא לא בתנאים הכי נוחים, פשוט כי גם אותם הגופים רוצים להגן על עצמם מפני מצב שבו הם לא מקבלים את כספי ההחזר שלהם בחזרה.

לכן, לרוב משכנתא לפושטי רגל תגיע מקושטת עם ריביות גבוהות יותר, וכן המבקש יצטרך לעמוד בכמה וכמה תנאים על מנת לקבל אותה.

 

משכנתא לפושטי רגל – רשימת התנאים

אחד התנאים הבולטים והידועים כלפי משכנתא לפושטי רגל היא הדרישה להגיע עם הון עצמי של המבקש שעומד בערך על 25% מכספי ההלוואה המבוקשים, זאת במקרה של רכישה של דירה ראשונה. בנוסף, תנאי עיקרי ובולט נוסף הוא שמבקש הבקשה צריך לדאוג לכל ענייני הפטר חלוט בטרם תתקבל ההלוואה. מה שזה אומר לגוף המלווה בעצם הוא שהתהליך של פשיטת הרגל של הלווה הסתיים בהצלחה, לא נותרו לו עוד עיקולים או חובות ושלמעשה הוא נקי מכל חוב.

עוד תנאי שחשוב לקחת בחשבון בעת בקשת משכנתא לפושטי רגל הוא מחיקת הרישום השלילי שקיים עבור פושט הרגל בחברת BDI. מחיקת הרישום השלילי יכולה להתבצע בתהליך של הגשת מסמכים שונים, והיא זו שתאשר שפושט הרגל מסוגל לעמוד בהחזרי ההלוואה. לעומת זאת, אם הלווה לא ניגש אל מחיקת BDI שלילי, ייקבעו עבורו תנאים ומגבלות במסגרת קבלת משכנתא לפושטי רגל.

 

מה הכי חכם לעשות?

היות ומשכנתא לפושטי רגל מביאה איתה הסדרים ותהליכים שתצטרכו לעבור, הרבה מהאנשים מוצאים את עצמם מבולבלים ולא בטוחים מה כדאי לעשות קודם, ומה בעצם עומד לקרות איתם בעתיד. לכן, הדבר הכי חכם לעשות בשלב הזה הוא לקבוע ייעוץ עם יועצי משכנתאות שמבינים דבר או שניים בכל העניין הזה.

 

יועצי משכנתאות – רק עם משכנתא אינפו

קיימות לא מעט חברות שמספקות ייעוץ משכנתאות, אולם בגלל הצומת המכרעת הזו חשוב לקחת את הטובים ביותר. חברת משכנתא אינפו מחזיקה במיטב יועצי המשכנתאות בארץ, ניסיון עשיר של שנים והכי חשוב – מקצועיות מקסימלית. היכנסו לאתר החברה וקבעו ייעוץ משכנתאות בהקדם https://www.mashcantainfo.com.

 

מחשבון ובית

אולי יעניין אותך גם

יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »