דירוג אשראי למנפיקים

דירוג אשראי למנפיקים הוא ייצור של חוות דעת מנומקת הקשורה לאיכות האשראי של המנפיק, הדירוג קשור בהמון מרכיבים שונים שיכולים להעניק למקבל האשראי וודאות רבה באשר לאמינותו של מעניק האשראי. הפרמטרים מיועדים להעניק ניבוי כמה שיותר מדויק הקשור למידע הפיננסי של מנפיק חוב, ערב, מבטח, או כל גוף פיננסי אחר המנפיק אשראי.

מדובר בפרמטר שהוא השוואתי בעיקרו – כיצד התנהלו מעניקי האשראי מול גופים אחרים. לא מדובר בהמלצה לביצוע רכישות מסוימות או על ההתאמה של האשראי לאדם כזה או אחר, אלא מדובר על ניתוח אנליטי של מידע שוטף שהקשור להתנהלותו של מעניק האשראי.

במאמר זה יוצגו הפרמטרים השונים המשפיעים על דירוגי אשראי למנפיקים, את החשיבות של בחינת דירוג האשראי טרם ביצוע פעולות ואת הסוגים השונים של הדירוגים הקיימים, את מעמדם וכיצד ניתן להתנהל נכון כאשר יש בידך דירוג אשראי של מנפיק כזה או אחר.

 

הפרמטרים השונים המשפיעים על דירוג אשראי לטווח ארוך למנפיקים

הפרמטר העיקרי הרלוונטי לעניין זה הוא כיצד עמד המדורג בהתחייבויותיו הפיננסיות השונות לנושים קודמים שהוא לו. ככל שיכולת העמידה בתנאים השונים גבוהה מדויקת יותר – עמידה בזמנים, תשלום מלא ותנאים קונקרטיים אחרים, אזי שאותו מנפיק יזכה בדירוג גבוה יותר. חשוב לזכור שככל שהגופים מדורגים יותר – יש להם תמריץ גדול מאוד לעמוד בכמה שיותר התחייבויות באופן הטוב ביותר.

מטבע הדברים, על מנת לעמוד בהתחייבויות השונות שנלקחות, פרמטרים הקשורים לאיתנות כלכלית, גודלו של הגוף או טיב וסוג ההסכמים בהם הוא מתקשר מסייעים לוודא שמדובר בגוף אמין – הבחירה בגופים המדורגים גבוה יותר משמעה בחירה בסיכון נמוך יותר.

 

מה עושים עם הדירוג?

כאמור, הדירוג מסייע לאחד המעוניין לבצע התקשרות פיננסית עם מנפיק על מנת להבין מה הם הסיכונים השונים העומדים בפניו. ככל שמדובר בגוף המדורג גבוה יותר אזי שניתן יותר להסתמך על מהימנותו של ההסכם ועל יכולת הפירעון הגבוהה של הגוף.

לכן, כאשר בוחרים לדרג אשראי של מנפיקים הלכה למעשה מייצרים מסכת נתונים המאפשרת לקבל החלטה מושכלת יותר באופן משמעותי.

בנוסף, כפועל יוצר מהצורך בהערכת סיכונים מדויקת, יש לתמחר את הסיכונים הללו וכל המשתמע מכך – על מנת להבין שהעסקה שעושים היא משתלמת ביחס לסיכונים שלה, כדאי מאוד להסתמך על דירוג אשראי למנפיקים. למידע נוסף כנסו לאתר.

 

סוגי הדירוגים

דירוג האשראי של המנפיקים נמצא באמצעות אותיות לועזיות כאשר AAA מסמל דירוג אשראי גבוה ביותר בעוד שD מסמל את הנמוך ביותר. ככל שהרמה גבוהה יותר ניתן לראות שיכולת העמידה במחויבויות הפיננסיות השונות גבוהה יותר, שהאיתנות הכלכלית של הגוף משמעותית יותר ושיש אינדיקציות רבות שכדאי להסתמך עליו.

לעומת זאת, כאשר גוף מסומן בD אזי שההיסטוריה והתקשרויות עבר מלמדות שמדובר בגוף שלא עמד בעבר בהתחייבויות שונות ושרמת הסיכון בהתקשר עמו גבוהה.

סליקת אשראי במכונה

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבע דיגיטלי
טיפים פיננסים
האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »