האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל האופי המיוחד של הסחר בו. אנחנו כאן כדי לענות לכם על שאלות בעניין מיסוי ביטקוין.

 

מיסוי על ביטקוין

אחד הסוגים של מס הכנסה שנהוג בישראל הוא מס רווחי הון, מס שאותו מחויב כל אדם לשלם על רווחים מכספים שאותם הוא השקיע בשוק ההון. המס הזה מעלה את השאלה האם יש מס על ביטקוין? חשוב להבין שהשאלה הגדולה ביחס לביטקוין היא האם הוא נחשב מטבע או לא. כידוע, על עליית ערך של מטבע חוץ אין חיוב במס, ולכן אם הביטקוין היה מוגדר מטבע הוא לא מתחייב במס.

 

הגדרת ביטקוין בתור נכס

בשנים האחרונות לאור העלייה החדה במחירים של הביטקוין רשות המיסים הגדירה אותו בתור נכס ולא בתור מטבע. המשמעות המעשית של ההגדרה הזו היא בכך שהביטקוין מתחייב במס בדיוק כמו רווחי הון אחרים, כלומר שיעור המס על ביטקוין הוא כ25 אחוז על הרווח. עם זאת, להגדרה הזו יש יתרון כיון שניתן לקזז מחשבון המס הפסדים שחלו על הביטקוין.

 

קיזוז הפסדים

מס רווחי הון מחושב בצורה כוללת, כלומר נעשה חישוב של כלל רווחי ההון ורק אחר כך נעשה חישוב מה שיעור המס שאותו אתם מחויבים לשלם. לאור זאת, אם אתם מחזיקים בביטקוין והערך שלו ירד בשנת המס הנוכחית, תוכלו להכניס את הירידה הזו לדו"ח המס השנתי שלכם ולהציג אותה בתור הפסד בשוק ההון, דבר שכמובן יפחית את מס רווחי ההון שיוטל עליכם.

 

מתי משלמים את המס על הביטקוין?

כל עוד לא ביצעתם המרה של הביטקוין לכסף ממשי אתם לא מתחייבים במס, בדיוק כמו החזקה במניה שערכה עולה או יורד בהתאם למצב השוק. ברגע שתמכרו את המניה תהיו מחויבים לשלם מס על הרווחים שלכם מהמכירה שלה, במידה והם קיימים. הדבר הזה נכון גם ביחס לביטקוין, כך שכל עוד אתם לא מוכרים אותו אתם יכולים להיות רגועים מבחינת מיסוי.

 

מסמכים נדרשים

כל מכירה או כרייה של ביטקוין מתועדת, ובתור הסוחרים עליכם לשמור את המסמכים שמתעדים את הקנייה או המכירה הזו. חשוב לדעת שלרשויות המס יש זכות לגשת לתיעוד של העסקאות הללו לאור ההגדרה של הביטקוין בתור נכס, ולכן אל תנסו להעלים מרשויות המס מידע שיכול להיות רלוונטי אליהן בעניין מכירת ביטקוין.

 

לסיכום

הביטקוין, על אף היותו מטבע מבחינה מסוימת מוגדר בתור נכס לעניין מיסוי, מה שאומר שמוטל עליו חיוב במס רווחי הון בשיעור של 25 אחוז. את המס על הביטקוין אתם משלמים רק כאשר אתם מוכרים את המטבע ומקבלים עבורו כסף ממשי, כך שכל עוד אתם רק מחזיקים בו אתם לא צריכים להיות מוטרדים מעניין המס.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »
עיתון
טיפים פיננסים
איך PAPER שומרת על איכות הסביבה

המודעות הסביבתית תופסת את הכותרות בשנים האחרונות, במיוחד לאור משברי האקלים הפוקדים אזורים שונים ברחבי העולם. בתחומים רבים בחיים משתדלים להימנע מזיהום סביבתי ומחפשים פתרונות

קרא עוד »