מהו הסכום הכספי הגדול ביותר שניתן להוציא בתאונת דרכים

בישראל, עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, קיים הסדר של פיצוי כספי, עבור מי שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים ונגרם לו נזק פיזי.

הפיצוי מגיע לנפגע, בין אם נהג הוא, בזמן שאירעה התאונה ובין אם הוא הלך ברגל ובנוסף לכך, ישולם הפיצוי בין אם האדם אשם בהתרחשותה של התאונה

ובין אם איננו אשם בכך.

למעשה, העיקרון הראשי בחוק הפלת"ד (פיצויים לנפגעי תאונו דרכים) הוא שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, הן כהולך רגל והן כנהג, יהיה זכאי לקבלת פיצויים ואין זה משנה אם הוא נמצא אשם בתאונה או לא.

יש לציין, כי במידה נסע ברכב במהלך התאונה, האחריות למתן הפיצוי מוטלת על חברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח חובה. אולם, במידה ונפגע הוא מתאונה בזמן שרכב הוא על אופניים, על קורקינט וכיו"ב או בזמן שהלך ברגל, אזי האחריות למתן פיצוי מוטלת על על חברת הביטוח המבטחת את רכבו של האדם הפוגע.

 

הפרמטרים המזקים בפיצוי בתביעת תאונת דרכים

ככלל, בנושא של תביעות פיצויים לאחר תאונות דרכים, לפי החוק, קיימים כמה פרמטרים שבגינם ניתן לתבוע פיצויים:

  1. עבור הפסדי שכר ואובדן יכולת השתכרות
  2. עבור הוצאות רפואיות
  3. עבור הוצאות ניידות
  4. עבור כאב וסבל
  5. עבור הוצאות משפט

 

ככל שהפגיעה קשה יותר ובנוסף, ככל שאחוזי הנכות שנגרמו כתוצאה מהתאונה – גבוהים יותר, כך הפיצוי שיהיה צפוי הנפגע לקבל – יהיה גבוה יותר.

בתביעות תאונות דרכים, התובע נדרש לצרף מסמכים רפואיים שמעידים על הנזקים בגופו שהתרחשו כתוצאה מהתאונה. לאחר מכן, בית המשפט אמור למנות מומחה רפואי מטעמו, בהתאם לנזקי הגופניים שנגרמו לנפגע. מטרתו של המומחה הרפואי, לחוות דעה בנוגע לנזקים הגופניים ולנכות (הרפואית והתפקודית) שנגרמו לנפגע וזאת באמצעות המסמכים הרפואיים שיתקבלו ע"י הנפגע וכמו כן, ע"י דרגת הנכות שתיקבע ע"י המוסד לביטוח לאומי בנוגע לנפגע בתאונה.

 

הכנה לתביעה

לאחר התרחשותה של תאונת הדרכים, יש להכין את כל המסמכים הרפואיים, הרלוונטיים לתאונה, הכוללים: תיעוד הנזק הנגרם, הוצאות רפואיות, טיפולים רפואיים שבוצעו בעקבות התאונה וכו'. את החומר יש להגיש לעורך דין בתחום, בכדי שינהל את התביעה מול חברת הביטוח.

 

גודל הפיצוי שעשוי לקבל הנפגע

בהרבה מצבים, אנשים שנפגעו בתאונות דרכים יתהו לגבי גובה הפיצוי שעשויים הם לקבל בשל כך. אולם, לא תמיד קיימת תשובה חד משמעית לגבי גובה הפיצוי שעתיד לקבל הנפגע, אך יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון, כי בנייה נכונה של התיק הרפואי, כמו גם, ביצוע משא ומתן טוב עם חברת הביטוח הנתבעת, עשויים להגדיל את הפיצוי שעשוי לקבל הנפגע, בגים הנזקים מהם הוא סובל, כתוצאה מהתאונה.

פרמטר נוסף אותו יש לקחת בחשבון, הוא שכר הטרחה שאמור לגבות עורך הדין המטפל בתביעה מול חברת הביטוח. לפי חוק, במצב בו הגיע עורך הדין להסכמה עם חברת הביטוח, בנוגע לגובה הפיצוי, כבר בשלב של המו"מ, שכר הטרחה שיגזר לטובתו מהפיצוי יעמוד על 9% ממנו. באם תגיע התביעה להליך בית המשפט, אזי יעמוד שכר הטרחה על 11% מגובה הפיצוי שיינתן ועל 13% ממנו, באם תגיע התביעה לשלב של פסק דין, בסיומו של המשפט.

 

שטרות

אולי יעניין אותך גם

פירוק חברה
עריכת דין
הבנת פירוק חברה: מדריך מקיף

אם אתם שוקלים לגשת להליך של פירוק חברה, או שההליך נכפה עליכם, חשוב להבין את ההיבטים המשפטיים והמעשיים הכרוכים בתהליך. פירוק חברה יכול להיות תהליך

קרא עוד »
עורך דין רצח
עריכת דין
למה שאדם יפנה לעורך דין רצח?

אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במספר האזרחים שמגלים באיחור כי עליהם לפנות אל עורך דין פלילי כדי להסתייע בו לאחר שביצעו רצח. עובדה זו

קרא עוד »