כל מה שצריך לדעת על החזר מס שבח

מס שבח הוא מס המחושב בעת מכירה של דירה, נכס, שטח ועוד. הוא מתייחס באופן ישיר אל הרווח הנוצר בעקבות מכירת הנכס. זאת אומרת, הפרש מחיר המכירה היום למחיר המכירה בעבר, שכולל עימו הצגה למדד וקיזוז הוצאות רגישה והשבחת הנכס. כל מה שאתם צריכים לדעת על החזר מס שבח – בהמשך.

 

מה הוא מס שבח

כנראה שאם הייתה לכם אפשרות, הייתם שמחים מאוד להיות פטורים משתלום מיסים ובפרט מס שבח. אך לצערנו, מיסים הם בגדר חובה והם חלים עלינו גם אם אנחנו מוכרים נכס ששייך לנו. אך ישנו מצב שגם אם אנחנו אפילו לא יודעים, אנו זכאים להחזרי מס בגין תשלום מס שבח. מס שבח הוא תשלום מס שעליכם לשלם עם מכירה של נכס שעומד לרשותכם, כל נכס, החל מדירה, חניון, משרד ואפילו חנות. לרוב אנשים מודעים יותר לחובתם לשלם מס, אך מעטים מודעים על האפשרות שלהם לדרוש החזרי מס.

 

החזר רטרואקטיבי

במקרה וגילתם רק עכשיו שיכול להיות שמגיע לכם החזר מס שבח, שום דבר אינו אבוד. הרבה עצמאים ושכירים נחשפים יותר ויותר לאפשרותם לקבל החזר מס. חישוב מס נעשה ברמה השנתית ולא ברמה החודשית. יש לכם אפשרות לקבל החזר מס רטרואקטיבי של עד כשש שנים אחורה. גם במקרה של ביצוע של החזר מס שבח. אך במס שבח ניתן לקבל החזר לתקופה של ארבע שנים לאחור.

 

זכאות החזר מס שבח

ביצוע החזר מס שבח יתבצע במקרה שהמס שולם, וגם בהתאם לקריטריונים מסוימים. אחת מהסיבות הנפוצות ביותר להחזר היא חלוקה של מס השבח בין בני זוג, או במקרה של פריסה מס השבח לתקופה ארוכה, קיזוזים של הפסדים או ניצול הקלות ועוד. בכדי לבצע את ההחזר מס שבח, תחילה צריך לבצע תיקון שומת מס שבח. זה תהליך שבעצם פותח שומת המס ובודק האם תוכלו לתקן אותה.

 

איך בודקים אם מגיע לכם החזר

את ההחזר תוכלו לקבל במידה ובוצע תשלום עודף, וניתן לבדוק באמצעות שני דרכים עיקריות: הדרך הראשונה – ביצוע של בדיקה מקוונת באתרם של רשות המיסים. זו אפשרות סבירה, אך קחו בחשבון שהמערכת לעיתים לא לוקחת בחשבון משתנים שהיא מצליחה לקלוט או היא אינה מודעת לכך. דרך שניה – אדם יכול לבדוק עבורכם יותר ביסודיות תמיד, בעיקר בנושא הזה. לכן, האפשרות השנייה היא לקבל סייע מחברה מקצועית שעוסקת בביצוע שירותים של החזרי מס, והחזרי מס שבח.  הכנסו עוד היום ל-https://get-tax.co.il ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

לסיכום

ישנם מקרים מאוד ספציפיים שתוכלו לקבל החזר מס שבח. את ההחזר ניתן לקבל גם עברה תקופה של 4 שנים בצורה רטרואקטיבית. את הבדיקה מומלץ להיעשות יחד עם חברה המומחית בתחום ותוכל לבדוק עבורכם את הזכאות המגיעה לכם.

אולי יעניין אותך גם

דיני מיסים
מיסים
דיני מיסים – מה הם כוללים?

תחום המיסים, על דיניו וסעיפיו השונים, נחשב לתחום מורכב למדי. התנהלות נכונה במסגרתו מחייבת  מומחיות והיכרות מעמיקה עם דיני המיסים השונים, כמו גם אופן פעולת

קרא עוד »