דיני מיסים – מה הם כוללים?

תחום המיסים, על דיניו וסעיפיו השונים, נחשב לתחום מורכב למדי. התנהלות נכונה במסגרתו מחייבת  מומחיות והיכרות מעמיקה עם דיני המיסים השונים, כמו גם אופן פעולת רשויות המס בישראל ודרכי ההתנהלות המומלצות מולן. דיני המיסים כוללים מגוון תחומים וקטגוריות שונות ובמאמר זה ננסה לעמוד על העיקריים שבהם

 

דיני המיסים בישראל

כאזרחים שומרי חוק, כולנו מכירים את המחויבות שלנו לשלם את תשלומי המיסים השונים, המהווים את אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של המדינה. בישראל, שיטת המיסוי הינה שיטה משולבת, המחייבת את אזרחי המדינה במס, כמו גם הכנסות של תושבי המדינה השוהים בחו"ל.

תחום המיסים, על דיניו וסעיפיו הרבים, נחשב לתחום משפטי מורכב, המצריך מיומנות רבה, הן מהבחינה המשפטית עצמה והכרת המושגים והמונחים הכלכליים השונים והן מבחינת דרכי ההתנהלות המומלצות מול רשויות המס בישראל. במידה ואתם מחפשים את גורם המקצועי שיעשה לכם סדר בדברים – הקליקו לעו"ד מיסוי.

 

מה כוללים דיני המיסים?

דיני המיסים כוללים קטגוריות ותתי קטגוריות שונים ובין העיקריים מביניהם נכללים:

 

  • מע"מ

מס ערך מוסף, או בשמו המקוצר מע"מ, הוא אחד מהנושאים הנפוצים בהם כל בעל עסק נאלץ להתעסק באופן שוטף. בתחום המע"מ, קיימת הפרדה בין ההליכים האזרחיים לבין ההליכים הפליליים, כך שכל זימון לבירור במשרדי המע"מ יכולה להפוך בקלות להליך פלילי.

 

  • מס הכנסה

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 ובעל סף הכנסה מסוימת, חייב בתשלום מס הכנסה בשיעורים הקבועים בחוק וכל סטייה מחובת התשלום, עלולה לעלות בקנסות ועונשים אחרים.

 

  • מיסוי מקרקעין

עסקי הנדל"ן כוללים סכומים גבוהים במיוחד ולהם קיימות השלכות מיסוי מקרקעין שונות, דוגמת מס שבח ומס רכישה.

 

עורך דין מיסים

ככל והוזמנתם לחקירת מס ו/או במידה ואתם מחפשים פתרון מקצועי לסוגית המס שעומדת על הפרק, הרי שמומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מנוסה המתמחה בתחום דיני המיסוי. היתרון הבולט שיש לעורך דין מיסים הוא היכולת לתת מענה הן בתחום האזרחי והן בתחום הפלילי, שילוב המביא להגנה על האינטרסים שלכם ומקסום תוצאות המס שלכם.

 

כיצד לבחור עורך דין מיסים מומלץ?

בחירת עורך דין מיסים מומלץ צריכה להתחשב בראש ובראשונה בתחום המומחיות של עורך הדין, אשר צריכה להיות כמובן בתחום דיני המיסוי, כתחום עיסוק מרכזי ולא כתחום צדדי ונלווה לשאר עיסוקי המשרד. בנוסף, מומלץ לוודא כי מדובר במשרד עורכי דין בעל הכשרה של רואה חשבון או עובד בצמוד עם רואה חשבון.

 

לסיכום

תחום דיני המיסים בישראל נחשב לתחום משפטי מורכב, הכולל תחתיו סעיפים ותתי סעיפים רבים. בין התחומים העיקריים הנכללים תחת דיני המיסוי, נמצאים דיני המע"מ, מס הכנסה ומיסוי מקרקעין. ככל ונקלעתם לצורך לפתור סוגית מס מסוימת, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בדיני מיסוי, היכול לספק לכם שירות מקצועי הן במישור האזרחי והן במישור הפלילי.

דיני מיסים

אולי יעניין אותך גם