איך יודעים אם מגיע לי החזרי מס לשכירים?

הדרך הכי טובה לבדוק זכאות לקבלת החזרים מרשות המיסים היא להקים פניה בצורה מסודרת ודרך חברה מקצועית. במקביל, כדאי להשתמש בסימולטור שמאפשר הדמיה אנונימית של הדוח למס הכנסה, שכירים בכל התחומים מגלים לעיתים קרובות שהמדינה חייבת להם כסף. אמנם זה לא קורה בכוונה, בל יש המון שכירים שמשלמים יותר מדי מס הכנסה.

הבעיה היא שאם אותם עובדים שכירים לא יוזמים פניה אקטיבית אל רשויות המס, הם לא יקבלו את הכסף שלהם בחזרה. לכן הוקמו מנגנונים שונים שאמורים להקל על התהליך ואף להגדיל את הסיכוי לקבלת החזרי מס משמעותיים.

 

החשיבות של התייעצות עם חברה מקצועית

החדשות הטובות הן שבכלל לא חייבים להשלים לבד את התהליך של קבלת החזרי מס לשכירים בכל התחומים. כיום לדוגמא ניתן לפנות ישירות אל חברה מקצועית שזו ההתמחות שלה, כדי שתעשה עבורנו את העבודה. מלבד הגדלת הסיכוי לקבלת החזרי המס באמצעות היכרות של נציגי החברה עם הדרישות של רשות המיסים, המשמעות היא שמשלמים שכר טרחה רק בתום התהליך ומתוך החזרי המס עצמם.

 

האם ניתן לבדוק זכאות גם בצורה עצמאית?

עוד כלי שבו שכירים יכולים להשתמש כדי לבדוק את הזכאות שלהם לקבלת החזרי מס עומד לרשותם באתר רשות המיסים. זהו כלי שבו משתמשים בצורה עצמאית, עם או בלי קשר למעורבות של חברה מקצועית. בשביל להשתמש בכלי הזה, מזינים נתונים אישיים אבל בצורה אנונימית אל תוך סימולטור ייעודי. לאחר מכן, הסימולטור מבצע הדמיה של דוח למס הכנסה וכך מאפשר לדעת האם מגיע לנו החזרי מס לשנה מסוימת או לכמה שנים שונות.

 

מה צריך לדעת כדי לבצע את החישוב לבד?

מבחינה פורמלית, כדי לדעת האם מגיעים לנו החזרי מס אנחנו צריכים להצטייד בכל המידע על הכנסות משנת המס. מנגד, אין צורך בצירוף מסמכים אלא במידע כללי על נקודות הזיכוי הרלוונטיות. חוץ מזה, כאן המקום להזכיר שגם הסימולטור וגם השירות של חברות מקצועיות מתאים לשכירים ועצמאיים כאחד. בזכות הסימולטור הזה, אפילו גמלאים שאינם חייבים בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה יכולים לדעת האם מגיע להם החזר.

 

תוך כמה זמן מקבלים את ההחזר?

השלמת התהליך של בדיקת זכאות להחזרי מס משתלמת. בטווח הקצר, המשמעות היא שמקבלים את ההחזר בחשבון הבנק תוך 90 יום בלבד. בטווח הארוך, צריך גם לחשב את ההחזרים בהצמדה לריביות. זו הסיבה שבגללה הסכומים נוטים להיות גבוהים וכדאי להשיג אותם.

 

למי מגיעים החזרי מס?

העיקרון המנחה מאחורי החזרי המס הוא שצריך לתת אותם למי ששילמו סכומים גבוהים יותר לעומת מה שהם היו צריכים להיות מחויבים בו. אם מגלים פערים כאלה, החזרי המס יהיו הדרך של המדינה לפצות את הנישומים ולסייע להם כלכלית.

החזרי מס

אולי יעניין אותך גם

דיני מיסים
מיסים
דיני מיסים – מה הם כוללים?

תחום המיסים, על דיניו וסעיפיו השונים, נחשב לתחום מורכב למדי. התנהלות נכונה במסגרתו מחייבת  מומחיות והיכרות מעמיקה עם דיני המיסים השונים, כמו גם אופן פעולת

קרא עוד »